Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  338
Side 34 av 46 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 1127

Tråd: Øyvind.G Volvo 240GL 90

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Du har eit nydeleg orginal preg over bilen din med oransje blinkers, chromma lister, osv!!Men emblema trenger den ikkje
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Nye lamper og lister.

For en liten stund siden kjøpte jeg endel nye deler fra Volvo (eller Bilservice som det heter). Hovedsaklig har jeg kjøpt nye baklamper og komplette parklys/blinklys foran.
    Årsaken til at dette ble kjøpt nytt er fordi baklampene har blitt litt matte på det ytre røde glasset, blinklysglassene foran har litt fargeforskjell på det oransje feltet og reflektorer til park/blink har blitt lakkert sorte igjen. Med oransje blinklys ser det bedre ut med reflektorer fremfor sort.

Jeg har også kjøpt lister i chrome som skal stå over hovedlampene og blink/park foran. Til nå har disse listene hvert sorte, noe som også er fint, men jeg ser for meg at det kan bli fint med chrome slik som ble levert på denne bilen (de sorte listene kommer fra eldre GLT).
    De minste listene som står over blink/park kjøpte jeg nye, men de breie over lampene hadde utgått. Disse fikk jeg etterhvert tak i brukt og endte opp med 2 sett. Kjøpte også deksler inn mot grill da de gamle listene gikk helt ned så jeg hadde ikke disse fra før av.
    I den første pakken jeg kjøpte brukt fikk jeg med chrome lister som en overraskelse, derfor endte jeg opp med et sett ekstra. Denne pakken kom først, så jeg ga de litt behandling selv om jeg regnet med at sett nr. 2 var i bedre stand. Disse listene var faktisk i ganske god stand, men hadde litt skade/slitasje i enden.

Slik så de ut, blanke og fine egentlig, men veldig møkkete.

Hjørnelistene som jeg har nye var i meget god stand! (Typisk)

Startet med de sorte dekslene som er årsaken til at denne pakken ble bestilt. Disse ble først vasket med Surfex 1:5 og børste, deretter gikk jeg over med DJ SN tar and glue remover. Ganske grisete arbeid, men det gjorde underverker.

Dette er et slags 50/50 bilde der den bakeste er ubehandlet og den nermeste er ren.

Etter begge var rene og tørre la jeg Rejuvonator fra Nanolex på som beskyttelse. Dette kommer det bilder av senere.

Chromelister ble vasket med Surfex, deretter ble de clayet med blå clay fra Blankbil og ONR. Etter dette var de helt rene også ganske bra ut, men gikk likevel over med MG metal all. Synes dette løftet utseende litt.

Etter dette ble det lagt Autobahn fra Swissvax som LSP.

Noen dager etter fikk jeg pakke nr 2 som inneholdt de andre chromelistene som jeg hadde kjøpt. Som jeg trodde var disse i bedre stand. De bærer litt preg av å være brukt selvfølgelig, men de er i ganske bra stand.

Litt møkkete, men allerede før vask så jeg at disse var i god stand.
    De første bildene er i svart/hvit pga. fargetemperaturen ble såpass feil at det var mye arbeid i å få "fikset" bildene. Til neste gang må jeg huske på å vente litt med bildene ved bruk av metallhalogenlampe.

Mye var faktsik gjort med QD her, men jeg gikk likevel litt over de for å hente det lille ekstra og ikke minst få lagt LSP på de.
    Startet med #425 fra Finish kare og en MF fra Eurow.

Restene ble tatt med clay og QD fra MG.

Gikk over med Metal all fra MG og la et lag med Autobahn.

Hjørne listene i denne pakken så også meget bra ut, men jeg lot de ligge og tok frem de nye. Må jo legge voks på disse også.

Her har jeg plukket frem de beste delene, alt er nybehandlet og klart for montering.

Før jeg byttet delene på bilen ga jeg den en vask. Bilen har nesten ikke blitt brukt siden forrige vask, men pga. en dag med kraftig regnvær og pga. det fortsatt er mye pollen i luften så var det likevel på tide med en vask.

Fant frem HT, Espuma Revolution og Autofoam.

Revolution på felger.

Autofoam på hele bilen etterfulgt av grundig avspyling. En god forvask er viktig.

Deretter ble bilen vasket med DJ Sour power og BN svamp i GG bøtte. Etter avspyling tørket jeg bilen med 2 stk VP Giant plush.

Etter vask hadde jeg planer om å utføre jobben med lamper og lister på verkstedet jeg leier, men siden været kom seg iløpet av vasken gjorde jeg dette hjemme.

Startet foran der det var mest jobb.
    Her kommer det noen bilder av lampene som stod på bilen.
    Årsaken til at jeg bytter de ut er fordi jeg vil ha et litt mer originalt utseende på bilen (blir mer og mer iløpet av årene som går). Det er også en fargeforskjell på de oransje glassene og reflektorer har blitt lakkert svarte. Dette gir litt dårligere lys selvfølgelig og svarte reflektorer passer ikke like godt sammen med de oransje glassene.
    Lampene må demonteres for å skifte lister og blinklys så derfor passet det fint å ta alt dette samtidig.
    Huset til hovedlampene er også lakkert svart, men dette lar jeg være inntil videre. Blir gjort noe med hvis jeg plutselig vil ha bilen enda mer original i utseende.

Lampene er ganske enkle å dmontere. 3 muttere, et kontaktstykke og en jordingsledning så er lamen løs.

Tok med lampen ned i kjelleren, flyttet over de nye delene (sister og blinklamper) og ga glasset på hovedlampen en runde med G4 og G5 da dette er lenge siden ble gjort sist.

50/50 bilde. Ny lampe og lister på høyere side (i bilens kjøreretning) og gammel på venstre side.

De nye lampene er litt lysere i oransje fargen enn de gamle, men de er ihvertfall like og originale.

Her er jeg ferdig på begge sider.

Da var det baklampene som stod for tur. Her har det ytre glasset blitt rosa og lampene tar inn litt vann ved vask. Er veldig skuffet over disse lampene da de ble kjøpt i 2011 og har blitt meget godt behandlet. De kostet også det samme som de originale fra Volvo.

Baklampene sitter i 4 muttere, 1 kontakt og 1 jording og er veldig fine å komme til. Det sitter også et deksel over på innsiden som sitter i en stor plastmutter. Fint å skru på gammel bil.

Her ser du forskjell på gammel og ny lampe.

Ferdig. Er spent på hvor lenge disse lampene holder.

3. Takk THL_Førre, ovlov86, Daruu takket for denne posten
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

Var det jeg visste at du hadde et magic trick for å få listene pene

Ser meget bra ut og det løftet bilen enda noen hakk, jeg synes den kledde chrome bedre enn de svarte
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Var det jeg visste at du hadde et magic trick for å få listene pene

Ser meget bra ut og det løftet bilen enda noen hakk, jeg synes den kledde chrome bedre enn de svarte
    Takk. Synes det ble veldig bra med chrome.

Jeg brukte listene som jeg kjøpte fra Jannern siden disse var i litt bedre stand enn dine. Alle listene var jo veldig hele, men i enden ut mot blinklyset hadde alle listene skade i chrome belegget (flasset). Det var dette som skilte listene dine og Jannern sine lister. Det er en liten skade på dette stedet på en av listene som står på bilen nå, men jeg får ikke gjort så mye med det. Tror ikke dette er veldig synlig hvis ikke man vet om det eller leter etter det.
    Listene har også endel slitasje (riper) i framkant (rett over glasset når listene er montert), men det må man regne med på brukte deler.

Hadde jeg ikke betalt for de fra Jannern før jeg hentet pakken din med disse listene som en overraskelse så hadde jeg nok brukt de jeg fikk av deg da disse ble ganske bra etter litt pleie.

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Ble bra med krom!

Fin Bilservice 240 du har!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Ble flott dette
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Utrolig fin den bilen her. Flott arbeid.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

Registrerte brukere Stian Gustad sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2014
    Sted
    Averøy
    Antall takk

Standard

utrolig fin!

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Takk.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Var heldig på dagens utstilling på Rudskogen å vant 2 stk pokaler. En for beste lakk og en for 2. plass av 10 stk. Veldig fornøyd. Takk til dere som stemte.

Flott treff som jeg håper kan fortsette fremover.

12. Takk ovlov86, V90 takket for denne posten
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Kult! Grattis med pokaler.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    Antall takk

Standard

Grattis med pokal!
    Ryddig og strøken bil
    Lest tråden din lenge og alltid likt bilen din godt og det arbeidet du gjør med den
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Antall takk

Standard

Gratulerer med pokal!
    Du har jo en av de mest strøkne 240'ene som fortsatt lever Absolutt fortjent

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Takk. Hyggelig å høre.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Antall takk

Standard

Grattis, moro at hobbyverkstedet vårt dro med tre pokaler hjem Synd min ikke fikk vært med. Det var jo en felgpris også (skrytefaktor 10)

18. Takk volvobrage takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Flott bil ja. Grattis med pokaler
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Så bilen din på Rudskogen i helga. Utrolig hvor pen den bilen din er. Grattis med pokaler.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Grattis, moro at hobbyverkstedet vårt dro med tre pokaler hjem Synd min ikke fikk vært med. Det var jo en felgpris også (skrytefaktor 10)
    Du hadde jo maks uflaks når det gjelder dette treffet her. Heldigvis så går bilen igjen nå. Synd du heller ikke får blitt med til Ål (drit i kjerringa og ferien. Det er mye triveligere i Ål. ).

Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Flott bil ja. Grattis med pokaler
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Så bilen din på Rudskogen i helga. Utrolig hvor pen den bilen din er. Grattis med pokaler.

Takk. Hyggelig å høre.

Legger ved noen bilder fra dagens vask. Ikke lett å ha ren bil i det varierende været vi har nå om dagen, men jeg gjør en liten innsats likevel.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Liten detalj.

Siden det er Volvo treff til helgen og jeg har nye pusserarmer liggende tenkte jeg det var på sin plass å få montert de. De gamle er ganske slitt og rustne i enden.

De nye pusserarmene ble vokset med Opaque før montering.

Ferdig montert. Det er nok ikke så veldig synlig, men det løfter helheten på bilen litt.

23. Takk vangsfreaken takket for denne posten
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

It's all in the details.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

2. plass på Volvo treffet på Torpomoen.

Fikk 2. plass i 240/260 serien på Ål treffet i helgen. Dette er jeg meget fornøyd med da standarden over bilene er høy og konkuransen er stor. En veldig ryddig 242GT kom på første plass som er vel fortjent.
    På treffet var det stort sett opphold, men det regnet litt innimellom. Hadde med paraply så det gikk greit med det lille regnet som kom.

Legger ved noen bilder av bilen på treffet og noen av pokalen.

Jeg har noen flere bilder fra treffet som jeg kommer til å laste opp etterhvert.

26. Takk ovlov86 takket for denne posten
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Antall takk

Standard

Gratulerer med enda en pokal!

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Gratulerer med enda en pokal!

Takk.

Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Antall takk

Standard

Jeg fikk hentet midtkonsollen etter jeg forlot byggeplassen før dro til kontoret på fredag, før jeg tok helg.

Tatt noen bilder, er litt hakk der ciggarett tenneren er, noen har vel trodd at at det går an å vippes ut. Kan sende bilde på mail, eller på pm

Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Antall takk

Standard

Mye vel utført pirkejobb på deg, Øyvind.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 34 av 46 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Svar: 367