Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  75
Side 33 av 35 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 801 til 825 av 860

Tråd: Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kom på imens jeg holdt på ute nå at jeg hadde jo kjøpt inn nytt kupefilter. og damn... det var på tide å bytte det gitt... blir sikkert litt bedre luft i bilen nå også, ikke at lufta har vært dårlig heller men blir nå uansett bedre nå også.

plugg 1 ser litt sliten ut. skallet av nede i pluggen, så må handle inn 5 nye å bytte i morgen kanskje.

plugg 2 så ok ut.

plugg 3 så ok ut.

plugg 4 så IKKE ok ut den satt såvidt fast nedi der så regner med det har sota fælt rundt den og ikke holdt helt på kompresjonen?! i alle fall klarte jeg å skru den ut for hånd med forlengeren... snedige greier. fikk nå skrudd den til skikkelig nå etter rensing i alle fall.

plugg 5 så ok ut.

ser at kompresjonen ligger stabilt på alle sylindre på 9 kg/cm eller 125psi. vet ikke hva verdien skulle være på disse motorene? første sylinderen var litt over 9 første sjekk, så så etter en gang til når jeg hadde gådd over alle 5. testet alle sylindre to ganger

og så må jeg innrømme en nedskytning av Luftwaffe... steike den lå spredt godt utover alt gitt...

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Hvilket verktøy er det der? Har litt oljelekk selv, og kunne tenkt meg å tatt en kompresjonstest, for å forhåpentligvis utelukke sylindere... er vel en sånn som holder på øverste verdi, helt til du nullstiller den?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

biltema sitt kompresjonstest kit. veldig billig men også veldig bra synes jeg. er med mange overganger og div 3-400kr kanskje?!

holder på øverste verdi til man slipper ut trykket ja med den tappen du ser jeg holder fingern bortpå

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Ja, så de på Tema... de har to stykker, en til 399 og en til 199. Hvorfor valgte du den dyre? Regner med det var en grunn
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...bensin-151393/
    denne jeg har ja. tja kjøpte den dyre rett å slett fordi det var med mer å i tilfelle jeg skulle ha behov for de delene som ikke var med i billigsettet så hadde det vært dumt å måtte kjøpe det dyre senere igjen

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Husker du gjengestørrelsene på plugghullene?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2012
    Antall takk

Standard

Sånn er min å, de sorte prikkene er eksos+vann.. Viss du vasker bilen å får vann in i eksosen blir det sånn.. Tredde en pose åver sist, å da ble det ikke :-)

Sent from my iPad using Tapatalk

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

okei, ja bila stod å gikk samtidig som jeg vaska :P men det gjør den jo som regel alltid og har ikke vært så mye skitt og sortflekker før.

googla for å se hva som skal være korrekt kompresjonsverdi på motoren, finner to typer motorbetegnelser når jeg går inn på bilen, husker ikke hvilken type jeg har av de, men er samme verdiene så da er nå komp. i orden i alle fall.

Engine name: B5244T
    5 cylinders, 4 valves / cylinder
    Turbo: yes
    Fuel type: gasoline, Fuel delivery: fuel injection
    Displacement: 2.440 litres = 148.9 cu. in.
    Compression ratio: 9.0 : 1
    -------------------------
    Engine name: B5254T
    5 cylinders, 4 valves / cylinder
    Turbo: yes
    Fuel type: gasoline, Fuel delivery: Bosch Motronic sequential fuel injection
    Displacement: 2.435 litres = 148.6 cu. in.
    Compression ratio: 9.0 : 1

så det var litt oljesvetting rundt utløpsslangen fra turbon og opp til IC røret, så får vell hive meg på å demontere innløpsrør og se hvordan det ser ut der. kanskje montere på DO88 innsugsrøret i Chrome og 3" som jeg har had liggende i 2 år nå...

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Motortype har du jo skrevet selv riktig i første post i tråden

B5244T har det nye innsuget og coil-on-plug, det er vel de mest synlige forskjellene.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Så kompresjonsforholdet tilsvarer kg/cm2? Ettersom motortypene du har listet opp ikke sier noe om direkte trykk, kun kompresjonsforhold.

I tilfelle var det jo spot on, så kan ikke klage da.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Motortype har du jo skrevet selv riktig i første post i tråden

B5244T har det nye innsuget og coil-on-plug, det er vel de mest synlige forskjellene.
    Ja kom på det etterpå jeg også

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Så kompresjonsforholdet tilsvarer kg/cm2? Ettersom motortypene du har listet opp ikke sier noe om direkte trykk, kun kompresjonsforhold.

I tilfelle var det jo spot on, så kan ikke klage da.
    regner med det er sånn det henger sammen ja. og sånn sett så er jeg godt fornøyd med den ja.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Bpe6ra eller noe slikt, forrige gang jeg monterte i Turid... imidlertid, jeg veit det er andre plugger til 850R, så er sannsynlig at turbomotorene skal ha andre plugger.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

monterte etter 1år på lagerhylla SNABB performance sin poly innsugspakning fordi jeg fikk bemerket av kollegan på jobb at 5erne har en tendens til å må bytte disse innimellom, men viste seg at org pakningen så helt å fin ut. men etter litt knot og en skrue i manko fikk vi montert på pakningen og trekt til passe håper jeg. varmkjørte, hardkjørte og cruiset litt for å se om det ble tett og med startgass ble det ingen indikasjon på falskluft i alle fall etter 1 times kjøring\gange.

monterte nye org. tennplugger. kosta fankern meg elgballer gratinert i enhjørningetterlatenskaper... menmen... får prøve seg en runde til med org plugger. motorfusken og "poffingen" forsvant i alle fall. så da virker det som det problemet også er løst. småting gjennstår bare nå da.

dumt jeg glemte å ta bilde før skifte av innsugspakningen, men etter sågodt som likt kjøremønster er temperaturforskjellen 2-3 grader ved jevn kjøring med poly innsugspakningen. med org pakning så var forskjellen mellom 5-10 grader på innsugslufta. MEGET stor forskjell vil jeg påstå...
    ved pådrag faller innsugstempen også mye raskere ned igjen og ikke minst, når man stanser bilen så er ikke innsuget varmere enn at man kan la hånda hvile på det en stund uten å brenne seg. test selv: hvor lenge klarer du å la hånda ligge på innsuget ved vanlig kjøring etter du har stoppa bilen?

koster lite en slik pakning og jeg er allerede overbevist om effekten av den bare med å se på temperaturforskjellene! next in line: det NYE ARD reimhjulet med riktig diameter på veivknasten...

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Hva kom prisen på for pakninga? Og hvor tjukk er den? Trenger du lengre bolter?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Husker ikke. Men lurer på om den ligger inne på scstyling sine sider også. Kjøpte to for et år siden så husker ikke.
    Pakningen er ca dobbelt så tykk som originalen, men man bruker.org bolter uten problemer. Skal ikke trenge andre nei. Trekkes forsiktig til og ettertrekkes etter en mnd står det på papirene fra Snabb
    Testa i dag å med Dashdaq XL, og tempforskjellen er fremdeles ca 2-3 grader ved normal kjøring, men enda større ser deg ut til i positiv retning ved kjøring opp bratte bakker og høyere hastigheter. Hadde snittfart til jobb nå på 73km/t, åpna panseret og la hånda på innsuget for å kjenne etter og jeg kunne holdt hånda der leeeeeenge uten problemer. Nada unødvendig varme overført til innsuget. Overbevist i dag også gitt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

har da gjort noe jeg burde gjort i fjor...
    monterte nye Öhlins frontdempere som ikke lekker, de første jeg kjøpte lakk jo etter under et halvt år så kjøpte inn et sett til som jeg har had liggende til nå, dette blir siste forsøk med Öhlins tror jeg, om de nye begynner å lekke fort så blir de skiftet ut med Bilstein stive dempere tror jeg...
    monterte også Track Speck 25mm krengestagkit fra IPD foran og bak. ble helt hinsides mye stivere og bedre å kjøre i svinger. bilen ble som en gokart i forhold til før med nye dempere som er stive og i orden og stagene. helt vannvittig mye bedre å kjøre med!
    monterte også polyforingene som skal sitte i subframe foringene. dette er uvisst hvor mye hjelper men de er nå montert i alle fall og originalforingene i subframen var faktisk helt strøkne som jeg klarte å se og kjenne. null antydning til at de var slitne så dette hjelper sikkert godt på varigheten og livslengden i tillegg.
    alt i alt en sinnsykt verdt det oppgradering jeg absolutt burde gjort i fjor i stede for å vente helt til nå... anbefaler denne oppgraderingen på det sterkeste!

på jobb selger vi slikt Prolong tilsetning til drivstoff og olje, testa denne til drivstoffet for å rense og avhjelpe litt på slitasjer og smøring. merker vell ikke mye sånn rent åpenbart men det er nå forsøkt og brukt på både 242 og C70 som preventivt tilsettningsstoff og rensestoff. tross alt gådd 250 000km bilen nå <3

fikk også montert på 4 nye Nokian Hakka Black 225\40-18 som er klassifisert opp til 300km\t etter bytte av dempere og krengestag og en 4hjulskontroll og justering. veldig stille og behagelig å kjøre med og biter godt i asfalten så langt på testingen jeg har gjort på veien til og fra jobb ikke billige dekk for å si det sånn, men jeg må ha såpass med min kjørestil... shame on me!!!

monterte også nye indre og yttre endeledd begge sider foran. på ene siden var det en rød kloss, en styreutslagsbegrenser visstnok. lot den være der...

to bilder av nyvasket bil og parkert der den hører hjemme <3

det var alt for denne gang... venter enda på et forsinket rustfritt forhåpentligvis Twinpipe Simons system, altså kun bakre rørene jeg har bestilt, resten av Ferritaen skal få bli ja, for all del! synd ferrita ikke leverer twinpipe system... har også funnet fram til de dobble stussene jeg skal ha så jeg får lett buede\skrånende enderør type dobble på hver side, som skal følge formen og kurven på fangeren mest mulig. koster alt for mye men alt for form og fasong og lyd, 1300kr stk

spraya også alle nye deler med tectyl glass clear, gjennomsiktig tectyl som skal beskytte mot rust og skitt som setter seg og gjør senere demontering 0vanskeligere...

nå er det bare å kose seg å kjøre med bil som ikke vingler fra side til side og blir frakjørt av en daff Toyota Celica cab, med Nurburgringsjåfør bak rattet igjen ;p

neste fredag skal det forresten "feires" endringene i livet det siste halvåret... alt dritten jeg har gådd igjennom i hodet, sjel og knust hjerte IGJEN.. og slitt med de siste månedene der jeg ikke har had motivasjon til å gjøre noe, skal innprintes på kroppen, etter lang vurdering!!! kanskje man har en permanent påminnelse om at man får bare kjempe for de små gledene man har i livet og ikke la seg knekke til tross for at alt snur seg på hodet gang på gang... God helg! sees på Åge på Knarrlagsund i morgen?!

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Skal ikkke dit desverre, men du kommer da til verdal når åge er her?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

Er det Noen i Norge som overhaler Öhlins?? Hmm lekkasje ikke bra får følge godt med på dei eg har på min.
    Sist endret av volvoRsport; 05/07/14 kl 16:05 Begrunnelse: Slettet bildequote

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Er det Noen i Norge som overhaler Öhlins?? Hmm lekkasje ikke bra får følge godt med på dei eg har på min.
    Takk, Laloba, for det som antageligvis er forumets største bildequote.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

22. Takk ovlov86, Kodja takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Skal ikkke dit desverre, men du kommer da til verdal når åge er her?
    nja tvilsomt, er ikke Åge jeg dro for å høre på var for å forse på brygga ilag med en haug "sjøsamer" så å sitte i innlandet å høre på Åge blir nok mindre av. men det finnes vell andre happeninger som man kan dra nordover for en gang

Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    hør med Jahn på SCStyling om han har noen tips på dette. om du får lekkasje på de så ser du det fort. til meg kom det via slangene som går på toppen av demperene mot reservoarene.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

har da kommet til det steget at jeg har ikke mer å gjøre med bilen her foruten eventuelt en hellakkering om jeg skal gjøre noe spesielt... har handlet inn Twin pipe eksos til bakerste del som ligger på hylla i påvente av montering.

men... så har det seg sånn at jeg begynner å gå lei bilen ettersom jeg ikke har spes mer å gjøre med den. den er perfekt slik jeg har den nå føler jeg så da går jeg litt i veggen å ikke har noe å jobbe imot føler jeg. har jo 242n som til våren forhåpentligvis er strøken og i tipp stand og skal begynne å brukes igjen... så da gjenstår liksom bare vedlikehold og servicearbeid, som blir gjort men ikke er noe å glede seg og lengte til å gjøre...

og...

vell...

skit au her kommer det!!!!

jeg har fått en anelse smaken på Mercedes Gelendewagen.... :/
    ettersom kompisene her jeg bor og skrur har minimum 2 hver i diverse varierende tilstand, motoreffekter og høyde og bredder, har jeg fått såpass smaken for framkommeligheten, det praktiske aspektet med de, bruksmulighetene og ikke minst form og fasong på de (ligner på en overbooola 245 ;p ich...)

så har bestemt meg for å selge bilen om jeg får et bud\pris for den som jeg føler er riktig med tanke på utstyr tilstand og alt. om noen er interessert eller ønsker å slå av en salgsprat så kan de ringe 41409403, bilen blir sikkert lagt ut på finn.no etter hvert som jeg har fått fordøyd sjokket selv også... føler meg litt smått uvell på et vis men fristelsen er blitt for stor...

har faktisk allerede funnet en kurrant Gelendewagen som blir kjøpt om jeg får solgt denne til passende pris. G350 med OM606A (Black smoke Racing motor...) med tofarget AMG skinn interiør... flott sak som trenger litt jobb. og skal bygges om til Twin Turbo oppsett og diverse feite oppgraderinger, med en litt SWAT aktig look med hjul og tilbehør

så tips alle som kan være på utkikk etter en grom Safran C70 med absolutt alt utstyr foruten takluke og elseter (elseter er bare tull og ekstra vekt spør du meg...)
    som sagt... ring meg på 41409403 om du skulle være på utkikk etter en slik bil.

Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Etter å ha lest første halvdel av den siste meldingen din tenkte jeg; Hva er skjedd med
    AWD
    -planene. Da jeg kom gjennom hele innlegget tenkte jeg mer; hva er skjedd meg DEG...?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

26. Takk gaupe, henrik940 takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Etter å ha lest første halvdel av den siste meldingen din tenkte jeg; Hva er skjedd med
    AWD
    -planene. Da jeg kom gjennom hele innlegget tenkte jeg mer; hva er skjedd meg DEG...?
    Jeg har fått spansk syken.... Nei mener dieseltåke! Har litt hodepine nå så tror det er.en sammenheng...

Men nei, jeg sitter faktisk.å sikler på nettet nå på diverse deler til G Wagen... Og det er en bil jeg kan bygge mye på før jeg går lei. Så jeg ønsker bare å få solgt denne nå så fort som mulig så jeg kan begynne med onroad offroad bil prosjektet. Et delvis frisk da ser du for 242n forsvinner aldri

Side 33 av 35 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 5125
    Siste post: 25/07/19, 09:52
  2. 2000 V70 turbo
    By eriksivert in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/11, 15:23
  3. Svar: 65
    Siste post: 06/01/11, 17:11
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie