Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
Hvorfor er det justering på det da? Hvis det ikke et en "formel"


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Formelen" er å justere pinjongen slik at den står helt 100% i forhold vinkelen til leddet på midten av akslingen (eller ved girkassa hvis du har hel aksling)
Dette fordi en aksling som er leddet i begge ender og har samme vinkel på begge leddene ikke har noe tap i krefter. Endrer du en av vinklene vil du bruke motorkraft til å dra rundt akslingen.
Stort sett står leddet på midten ganske rett, så da gjelder det å endre pinjongvinkel slik at denne også står rett ved pådrag.
Da er det nesten så du må ha ett kamera under bilen slik at du ser hva som skjer. alt avhenger av hva slags opplagring/foringer du har i bakstillinga di.
Har du vanlige foringer ikke uniballs vil pinjongen såvidt tilte litt nedover. Men ingen foring gir etter helt likt, så dette må justeres individuelt på hver bil.
Let the fun begin