Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 100 av 115 FørstFørst ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... SisteSiste
Viser resultater 2.476 til 2.500 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2476
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    planer om norges grommeste 740 ja hmm. Då må eg melda meg på "konkuransen"

    Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
    Hehe, denne er jeg også med på Ligger endel etter, men plutselig
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  2. #2477
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Lexan ruter og bestilt

  3. #2478
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Noen som har bilder av forskjellige løsninger på knivstag foran?

  4. #2479
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Får informere litt om hva som skjer da, tlf min har dødd så bilder ble det dårlig med dessverre.
    Men fått masse grom deler til bilen, og radiator og lexan vinduer er på vei. Sitter på jobb akkurat nå og blir her 4 uker, så har jeg også kjøpt meg hus! Så når jeg kommer hjem overtar jeg der og kommer til å ordne og styre litt med det

    Men bilen blir ikke helt glemt fordi om, er nesten ferdig å sparkle ene bakskjermen, blir veldig bra. Brukt tinn, bygger med glassfiber sparkel og legger fin sparkel på topp.
    Begynt å sparkle tak, en jævlig jobb, usikker på om jeg bare skal kappe ut, false og legge i nytt tak fra en delebil. Synd det ikke er lov med glassfiber tak, da hadde vi bare støpt ett.
    Skal også montere friskluftinntak i taket som er laget av karbonfiber. Også fått tak i noen gromme naca scoop til å ha i vinduene bak.

    Ellers har jeg laget begge mellomaksel beskyttelses ringene, en montert i bakaksel og en på girkasse travers, solide saker som skal holde igjen hvis mellomaksel revner. Har også fått tak i alu. hardy kobling.

    Ratt stamme er laget fester i buret til, med lager på. Spakstell og håndbrekk fra TXR Performance er laget fester til å prøve montert, laget giroverføring også, så kan gire også nå!

    Begynt å lage nytt gulv mellom dempertårna bak, feller ned tanken litt og skal ha batteriet ved siden av, med plass til eksosrøret under.
    Fortsetter med det når jeg har fått radiatoren og fått laget fester til den, så skal jeg kle igjen alt med plater baki der.

    Ribba dører og sveist igjen listehull og nøkkelhull, hmm, en del småting ++

  5. #2480
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    gleder meg til å se det i bilder

    men skal ikke batteriet stå 30cm unna skjerm/bakluke da?

  6. #2481
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Gammal rånebil blir Extreme

    Jepp batteri og tank skal stå ved siden av hverandre mellom demper tårna, under "hattehylla", resten av bagasjerommet blir en 1 meter lang flex-a-lite radiator


    Sent from my iPad using Tapatalk

  7. #2482
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Skjønner, da går det jo bra
    Blir tøft!

  8. #2483
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Blir mye lettere å skjønne når jeg får kommet litt lenger og i tillegg tatt bilder av det

  9. #2484
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Tøft!
    Hvordan justerte du momentstaget til bakstillinga?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #2485
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skrudde på det?

    Har four-link watt-link på den nå


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #2486
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Skrudde på det?

    Har four-link watt-link på den nå


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Det momentstaget du hadde fra bakaxel.se, føre prosjektet virkelig tok av. Må si jeg er litt nysgjerrig der selv
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  12. #2487
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen "formel" på hvor "langt det skal skrus". Skru til bakakselklokka står i vater, så er du der

    Sent fra min D5503 via Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  13. #2488
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor er det justering på det da? Hvis det ikke et en "formel"


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #2489
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Det er vel for å justere pinion vinkelen, drar ut litt slakk i drivverket (hvertfall med brygga og momenstag fra kaplhenke) og gir bakhjulene bedre grep ved pådrag. Har jeg hørt ihvertfall, mye mulig jeg tar feil
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  15. #2490
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Hvorfor er det justering på det da? Hvis det ikke et en "formel"


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    "Formelen" er å justere pinjongen slik at den står helt 100% i forhold vinkelen til leddet på midten av akslingen (eller ved girkassa hvis du har hel aksling)
    Dette fordi en aksling som er leddet i begge ender og har samme vinkel på begge leddene ikke har noe tap i krefter. Endrer du en av vinklene vil du bruke motorkraft til å dra rundt akslingen.
    Stort sett står leddet på midten ganske rett, så da gjelder det å endre pinjongvinkel slik at denne også står rett ved pådrag.
    Da er det nesten så du må ha ett kamera under bilen slik at du ser hva som skjer. alt avhenger av hva slags opplagring/foringer du har i bakstillinga di.
    Har du vanlige foringer ikke uniballs vil pinjongen såvidt tilte litt nedover. Men ingen foring gir etter helt likt, så dette må justeres individuelt på hver bil.
    Let the fun begin
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2491
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja 0grader pinjongvinkel til drifting, 4grader til dragrace i følge Jonas på Bakaxeldelar.

    Liten update:
    Har faktisk fått inn noen bilder på ipaden. Men fortsatt mange som mangler, har vel ikke blitt synkronisert med iCloud før iphonen gikk til rep.

    Stol og håndslukker feste


    Rattstamme feste


    Prøvemontert stoler og seler




    Gir skifter og håndbrekk på plass


    Helt sjef å gire med. Brukt BMW overføring


    Aeromotive tank med innebygd skvalpekammer og Eliminator pumpe (1700hk) Sparco tanklokk skal i sideruta


    Noen som har noe å komme med?




    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #2492
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Mandig brekkspak! Stas.

    Vet du forresten om det er lov med tankpåfylling i bilen?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  18. #2493
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Jepp, derav ingen formel

    Sent fra min D5503 via Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  19. #2494
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Ser helt rått ut Gledes til å se den på bane.
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  20. #2495
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er lov å ha tankpåfylling hvor du vil. Skal bruke alu rør gjennom brannveggen og silikonslange opp i trekantruta på førersiden

    Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

  21. #2496
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    virker solide dessa TXR delene!
    ellers imponerende arbeid som alltid

  22. #2497
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    virker solide dessa TXR delene!
    ellers imponerende arbeid som alltid
    Ja er skikkelige saker fått alt gjennom Performance Parts Norge som sponser meg litt, har Tilton clutch kit og svinghjul også fra de. Anbefales.

  23. #2498
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ny forstilling på G....


    Sent from my iPad using Tapatalk

  24. #2499
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    Spennende

    Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  25. #2500
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Fikk radiatorene i posten i går.. En til 740n og en til 242n til "team kompisen".
    Blir skikkelig gromt med svær radiator baki.


    Sent from my iPad using Tapatalk

Side 100 av 115 FørstFørst ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •