Lexan ruter og bestilt
Noen som har bilder av forskjellige løsninger på knivstag foran?
Får informere litt om hva som skjer da, tlf min har dødd så bilder ble det dårlig med dessverre.
Men fått masse grom deler til bilen, og radiator og lexan vinduer er på vei. Sitter på jobb akkurat nå og blir her 4 uker, så har jeg også kjøpt meg hus! Så når jeg kommer hjem overtar jeg der og kommer til å ordne og styre litt med det
Men bilen blir ikke helt glemt fordi om, er nesten ferdig å sparkle ene bakskjermen, blir veldig bra. Brukt tinn, bygger med glassfiber sparkel og legger fin sparkel på topp.
Begynt å sparkle tak, en jævlig jobb, usikker på om jeg bare skal kappe ut, false og legge i nytt tak fra en delebil. Synd det ikke er lov med glassfiber tak, da hadde vi bare støpt ett.
Skal også montere friskluftinntak i taket som er laget av karbonfiber. Også fått tak i noen gromme naca scoop til å ha i vinduene bak.
Ellers har jeg laget begge mellomaksel beskyttelses ringene, en montert i bakaksel og en på girkasse travers, solide saker som skal holde igjen hvis mellomaksel revner. Har også fått tak i alu. hardy kobling.
Ratt stamme er laget fester i buret til, med lager på. Spakstell og håndbrekk fra TXR Performance er laget fester til å prøve montert, laget giroverføring også, så kan gire også nå!
Begynt å lage nytt gulv mellom dempertårna bak, feller ned tanken litt og skal ha batteriet ved siden av, med plass til eksosrøret under.
Fortsetter med det når jeg har fått radiatoren og fått laget fester til den, så skal jeg kle igjen alt med plater baki der.
Ribba dører og sveist igjen listehull og nøkkelhull, hmm, en del småting ++
gleder meg til å se det i bilder
men skal ikke batteriet stå 30cm unna skjerm/bakluke da?
Jepp batteri og tank skal stå ved siden av hverandre mellom demper tårna, under "hattehylla", resten av bagasjerommet blir en 1 meter lang flex-a-lite radiator![]()
Sent from my iPad using Tapatalk
Skjønner, da går det jo bra
Blir tøft!
Blir mye lettere å skjønne når jeg får kommet litt lenger og i tillegg tatt bilder av det![]()
Tøft!
Hvordan justerte du momentstaget til bakstillinga?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrudde på det?
Har four-link watt-link på den nå
Eirik Hokholt
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
Det er ingen "formel" på hvor "langt det skal skrus". Skru til bakakselklokka står i vater, så er du der
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Hvorfor er det justering på det da? Hvis det ikke et en "formel"
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel for å justere pinion vinkelen, drar ut litt slakk i drivverket (hvertfall med brygga og momenstag fra kaplhenke) og gir bakhjulene bedre grep ved pådrag. Har jeg hørt ihvertfall, mye mulig jeg tar feil![]()
Eirik Hokholt
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
"Formelen" er å justere pinjongen slik at den står helt 100% i forhold vinkelen til leddet på midten av akslingen (eller ved girkassa hvis du har hel aksling)
Dette fordi en aksling som er leddet i begge ender og har samme vinkel på begge leddene ikke har noe tap i krefter. Endrer du en av vinklene vil du bruke motorkraft til å dra rundt akslingen.
Stort sett står leddet på midten ganske rett, så da gjelder det å endre pinjongvinkel slik at denne også står rett ved pådrag.
Da er det nesten så du må ha ett kamera under bilen slik at du ser hva som skjer. alt avhenger av hva slags opplagring/foringer du har i bakstillinga di.
Har du vanlige foringer ikke uniballs vil pinjongen såvidt tilte litt nedover. Men ingen foring gir etter helt likt, så dette må justeres individuelt på hver bil.
Let the fun begin![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Ja 0grader pinjongvinkel til drifting, 4grader til dragrace i følge Jonas på Bakaxeldelar.
Liten update:
Har faktisk fått inn noen bilder på ipaden. Men fortsatt mange som mangler, har vel ikke blitt synkronisert med iCloud før iphonen gikk til rep.
Stol og håndslukker feste
Rattstamme feste
Prøvemontert stoler og seler
Gir skifter og håndbrekk på plass
Helt sjef å gire med. Brukt BMW overføring
Aeromotive tank med innebygd skvalpekammer og Eliminator pumpe (1700hk) Sparco tanklokk skal i sideruta
Noen som har noe å komme med?
Mandig brekkspak! Stas.
Vet du forresten om det er lov med tankpåfylling i bilen?
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Jepp, derav ingen formel
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Ser helt rått utGledes til å se den på bane.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Er lov å ha tankpåfylling hvor du vil. Skal bruke alu rør gjennom brannveggen og silikonslange opp i trekantruta på førersiden
Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
virker solide dessa TXR delene!
ellers imponerende arbeid som alltid![]()
Ny forstilling på G....
Spennende
Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Fikk radiatorene i posten i går.. En til 740n og en til 242n til "team kompisen".
Blir skikkelig gromt med svær radiator baki.