Den er grei
Haha, då har du samme problemet som med compomotiveBlir berre ein boltsirkel og noken hol
Fått girplata frå Ofi engineering no!Den såg fantastisk utVanvittig finish på den
Passa nesten perfekt, eg må borre opp hola litt så eg får i siste skruen. Og slipe av den kanten på girkasse tunellen, den er eit par millimeter for høg til at plata glir heilt nedpå.
Trur detta kan blir rått når interiøret er klar!Var tenkt og eloxere den svart med sølvfarga skrift, men er litt usikker sida eg skal ha svart teppe så lurer på og gjere det motsatt?
Ledlageret passa perfekt nedi, men må lage til noke finare girsystem no sida plata ser så grom ut
Fortsatte litt på bensincatchtanken for morro skyld på fredag sida det regna. Punkta på bunnen for godt.
Slipt den glatt og fin inni
Borra hol til AN koblinga som er utgangen til aeromotive pumpa
Punkta på den plata for 3 AN kolbingar og heilsveist den.
Vinkel på dei i forhold til utgangen
Sånn blei det inni, skal slipe alt til så det ikkje er noken kantar eller lignande inni.
Demonterte ein LM framfelg og vaska denBrukte muttertrekkar denna gangen, gjekk "litt" fortare
Montert senteret på innsida, nyvaska og fin
Veldig dårleg bilde i sola, men det blei ganske stor forskjell på framfelgane og
Kanten ser mykje grommare ut og!
Fått skjært ut stolplatedelar frå delebilen til ein kompis!
Delt dei ifrå golvet, må sandblåsast litt før montering.
Skrapa dei reine for asfaltmatter.
Punkta inn bakre del av tunellen!
Sveist forhøgninga i golvet i hop med tunellen
Og begynt og fylle i rundt tunellen. Runder er plate eg sveiser inn for ein fin overgang.
Sånn såg det ut når eg ga meg, har fått punkta inn ei plate på andre sida av tunellen og
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Har ikke sett denne tråden før nåHer skal det følges med!!
Blir gromt!
![]()
Takk for det!Kjekt at du følger med
Har planar om og lage ein diffusoraktig ting bak på bilenMen har tenkt litt på ein ting som eg lurer på. Potta blir jo liggande mellom bensintanken og diffusoren, kan det være eit problem?Eller vil lufta få kjølt ned potta når eg lager diverse opningar i diffusoren til lufting?
Blir hol til eksosstussen og så vil jo få ut litt luft der og.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Strøken tunell
Og blir bra med plata fra OFI. Tror det kan passe med både svart m/sølv, men blir kanskje dominerende med så mye svart. Men kanskje det blir litt mye med mye sølv og i forhold til det svarte :P
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Du og skal ha diffusor bak ja. Lag en luftetrakt fra framkant av diffusoren som leder luft på potta for å kjøle isåfall. Med videre åpning ut bakover. Sånn jeg tenker d i alle fall. Du ser kanskje litt på avatar bildet mitt hvordan det ser ut med fokus rs diffusor på 240
Flotte rørBlir bra den tanken der.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Tenkte lage luftehol i framkant slik at lufta går inn til potta der og ut i luftehola bak, det burde kansje holde?
Skal du støype din ala den som er på bildet ditt?Eg tenkte lage min i aluplater så då får eg skjært ut alle delane med luftehol osv i vannskjæraren
Ja satser på den funker bra![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Var egentleg tenkt og ha eit kon filter i motorrommet med avskjerming eller under innerskjermen ala det på Vebjørn sin 242.
Men vurderer og lage meg luftfilter boks i alu no og ha ein kn filter til f.eks 940 inni der og skikkeleg luftleding inn frå frontenEr det effektmessig forskjell på desse to alternativa?Vil eit kon filter gi meir luft??
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Har samme plan selv. Volvo har ganske store filtre. Mener at v70 filteret var enda større enn 940 filteret, og var samme som til en bentley med svær v8.
Et stort panelfilter er i mitt hode mye bedre enn et kon filter. Egentlig bare fordeler slik jeg ser det, litt mer jobb men tid har en nok av.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Skal sjekke opp i V70 filteretStor fordel at det er 4-kanta sånn at det går an og lage boksen med mest mulig knekking.
Ser jo faktisk litt annerledes ut og sida absolutt alle kjører med kon filter![]()
Trur du det funker like bra effektmessig og?Burde jo få myykje luft inn der med skikkeleg luftføring frå fronten.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Det står mål på alt på hjemmesiden til jr eller bmc.
Det burde funke fjell, er ikke så stort filterareale på de mest brukte konfiltera. V70 filteret var et av de største jeg fant. Større enn det som sitter på mange biler med høy effekt originalt.
Jeg tenkte å skjære ut batterikassa på 960'n siden den uansett ikke er så fresh og bare ha ett svært høl rett ned.
Sent fra min LT25i via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Tippar på at Volvofiltera er designa for at du kan ha langt intervall på dei, og ikkje maks gjennomstrøyming.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
På hjemmesiden til f.eks K&N så står det mål på alle filtrene.
Ser der at Volvo sine filtre er ganske massive sammenlignet med f.eks Audi S og RS modeller samt en del biler med store bæleværk av noen åttere i.
Kan nok være som du sier at det er stort for å kunne kjøres fullt i driit uten at ytelsen synker nevneverdig, men som nye så burde de ha ganske heftig gjennomstrømning.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Se her:
http://www.bmcairfilters.com/car-fil...01_d519_1.aspx
Samme filteret sitter i en Bentley levert med 6,7l motor og 426hk (går ikke utifra at den har to filtre)
V70 filteret er enda litt større så det burde jo være helt prima.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Det er relativt trangt for et 740/940 turbo filter på høyresiden uansettdrev å forsket på rødbilen å bruke 740/940 boks der men den havner omtrent i vifta
![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Og i hendene på en alu kunstner som Brage, så blir det nok ett flott hus til filteret og![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Takker turb00le og gaupe for mykje gode filterinnspelTrur eg skal prøve meg på eit V70 KN filter og bygge boks til det!Viss det viser seg og funke når eg skal ha litt effekt seinare hiver eg det og monterer eit kon filter, enkelt og greit
Har sendt mail til Pedersens racing og hørt på pris, så bestiller eg eit ganske snartDet filteret du linka til er faktisk ein god del mindre ein V70 filteret eg har spørt etter!
Det kan bli trangt ja, men alt gårHar ein god plan(trur eg) på korleis eg skal få det til, og når eg bygger boksen sjølv kan eg jo bygge den rundt ting og tang viss noke skulle komme i vegen!
Hehe, håper detBra du har trua vertfall!Trur eg skal lage kassa i 2mm alu. Men litt usikker på korleis eg skal lage festeanordning til lokket, får sjå det an når eg begynner på boksen.
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Klart jeg har truaHar jo sett alt du klarer å trylle frem
Hadde ikke vært så dumt med en skikkelig boks![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Gaupe \ Tveite har rett. Så dynotest hvor de hadde en MEGET sprek bil og bytta nedover og nedover i skalaen på filterstørrelse. Var meget smått før det faktisk ga utslag på effektkurva noe sted. Sånn type så smått at du ikke ville ha hatt det hehe
Greit nok at et lite filter har en luftgjennomstrømning i tørr fin tilstand.
Det som er fordelen med et større filter er at filteret tåler mere støv, møkk, vann før gjennomstrømningen er "under" kapasiteten til ett lite filter.
Nå er det også mange drifterbiler som kjører med åpne hjulhus inn mot motorrommet, og jeg vil tro at slike filtere har ett tøffere miljø enn de som sitter i en vanlig bil på vei som kjører kun på asfalt.
Alt er smak og behag og plassbehov.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Hehe, var ikkje rare greiene du hadde på neiKult at du testa uten og, er litt artig og vite kordan sånne ting faktisk er i praksis og
Det høyrest jo lovande utFilteret eg har bestilt er 324 x 211mm så det er grei størrelse trur eg
Satsar på det funkar!
Godt poeng det ZeekerEg tviler på filtera i 242en rekker bli skittene før dei blir bytta. Skal lage til skikkeleg netting i luftslusa og sånn at eg ikkje får støv, drit og fulgar inni
Eit anna + for boksfilter er jo utsende. Sjølv om eg fekk svar i søknaden at eg kan godkjenne bilen med kon filter så kan det være det skapar trøbbel på eu/teknisk kontroll!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn