Tesla er rått det, og de går fælt, men på bane er de helt ubrukelige. Var å tittet litt på Trackday på Rudskogen her for litt siden, og da var det en med en grom-Tesla der. Man får kjørt en runde med full spiker, så går bilen i sparemodus fordi den blir for varm, så må man kjøre to runder i lusefart før den er kald nok til å tåle full guffe en runde til![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Hællæ! Artig å følge med her, og mange gode tips for meg siden du ligger et par hestehoder foran meg i prosessen. Fått svar fra BT?
Artig og høre! Takk for det:-) Ja leverte en i hånda til en kar ifjor da jeg skulle vise en anna bil, men fikk aldri noe svar på den. Så nå driver jeg og skriver en ny en med div ombygginger i tillegg til motoren. Wattlink, s60r bremser, bredding sånn bare for moro skyld. Gleder meg til svar:-P hehe
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det er kanskje lurt å søke om litt mer når man først er i gang? Tenker at det kanskje kan slå begge veier. Er det mye som er endra så gransker de ekstra nøye :P
Ja motor'n regner jeg med går i boks. Har alle papirer de har etterlyst og litt tel. Resten er jeg ikke så sikker på, men jeg maser og ser hva som skjer:-)
Når du snakker om papirer. Holder det med info fra Volvo samt kopi av vognkortet motoren stod i og vognkort på bilen den skal inn i?
Ja, BT elsker papirerAlt du kan dokumentere og bevise på forhånd, er ting de bare må forholde seg til og ikke ta avgjørelser på.
Så alt du får med i en søknad til BT, gjør at de er godt forberedet når du kommer med bilen og vet hva som skal gjøres.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Hehe, skjønner! Kontrakt skal de få ja, ikke no problem![]()
Da har det skjedd litt igjenvar og henta blokk og veiv istad hos Vidar Strand. bildene taler vel for seg
plana så lite som mulig av blokka (bare 0,10 mm) så det er en liiiiiten antydning til korrosjon her og der, men ikke noe problem i følge Vidar
borra til første overdim.
blokka blir vel malt rimelig snart!
veiva fra FK'n var visst en god del uttafor toleransene, men veiva fra FX'n var fin. Kokt og polert!
Ellers har jeg handla plata foran vinduet til flatnose-ombygginga! VolvoGLE på forumet hadde pakka fint så den kom hel fram. takker så mye for det VolvoGLE
så da mangler jeg bare panseret. må bli på neste lønning, men si ifra hvis noen har et helt og fint ett
Har et mål om at bunndel og topp skal være ferdig i løpet av sommern/høsten hvis økonomien tilsier det.
Noen som har handla den råde og stempel -pakka fra SPM AB? ...og kanskje veit hva frakt og toll blir på det? Selger jo pakke til 7900 sek så kan jo hende en sparer noen grunker? rop ut!
Også litt of topic: Denna sto og brumma utafor hos Vidar Strand. Lå en fin eim av alkohol-lukt foran porten
og detta er "gliset" jeg kjører for tida. ikke mobb meg for mye! har ikke noen planer om og konvertere fra volvo og denne er lånt!
Det var alt! vi baksnakkes i baren![]()
Har eit panser her som er tåler bra, men må berre sjekke kva som er her først.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Flotte greier. Pm'er deg da:-)
Hvilke biler kom med Getrag 265 kassa på? Har alle løst clutsj-hus? hvilke modeller osv? trenger info![]()
Generelt slutten av 80 tallets bmw'er med storsekserene. F.eks. 525 og oppover om jeg ikke husker helt feil.
De jeg har vært borti har hatt løst clutchus ihvertfall.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
supert! takkerskal ringe rundt tel høggere så greit og ha litt info
![]()
Dei fins med både fast og laust clutchus. Volvo hadde getrag 265 frå 75 på 260.
skjønner. var den ikke og finne i Opel'er og? hvor mye må jeg regne med å gi for en i god stand?