Kjør en ledning på samme måte, men via en triggermodul til et GoPro på dashen.
Har lekt litt med tanken om bevegelsesstyrte kameraer rundt bilen selv, kanskje med noen akselerometere som merker den minste bevegelse i bilen. Kjekt ifm parkeringsbulker, å ha en vidvinkellinse på hver side av bilen.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
På de fire årene jeg har kjørt bil, så har jeg hverken blitt frastjålet deler, eller fått noen parkeringsbulker faktisk, så er nok bare jeg som har hatt griseflaks![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Sommerdekk på!
Felgene ble vokset med Swissvax Autobahn før påske, og i går kveld fikk jeg endelig lagt om. Vasket over hjulhusene når hjulene først var av, og i morges la jeg Swissvax Pneu på dekksidene for litt ekstra bling
Resultat (kunne vært heldigere med parkeringen... men jeg står i hvert fall på enden her):
Litt stemningsbilder fra påsketuren til Førde, først eldstegutten som plutselig fikk være med "moffa" å vaske bil. Stor suksess, jeg har en liten og mer skikkelig felgbørste han kan få overta hjemme...
Og så på veien hjem den dagen det var mest krise med Lavik-Oppedal-fergen. Sendte bildet til bt.no, og det ble visst brukt også tross laber kvalitet
![]()
Ikke så mye nytt som skjer.. det var tomt for 98oktan sist jeg måtte fylle, så jeg fylte 95 bare for å se hva det gjorde med forbruket.
Ca 1.8l/mil sto det på kjørecomputeren etter noen dager.. huff. Men så kom jeg på at det var jo kun matpakkekjøringen som nå er rush begge veier og tidvis nesten helt stillestående.
Resatte den i dag som jeg hadde tatt fri for å gå på masse butikker på feil kant av byn, småkjøring men ikke rush, og litt innslag av motorvei: 1.1l/mil ... litt bedre
Helt irrelevant bilde:
![]()
Din er en av veldig få blå biler jeg kunne tenkt meg. Nydelig.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Hehe, skjønnhetsflekker har da alle bruksbiler. Nei, jeg bare liker veldig godt kombinasjonen av å kjøre originalare (til en viss grad, kanskje?) og bruksbil, tydeligvis med suksess. Tør jeg spørre hva skjønnehetsflekkene er for noe?
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Det minst kjekke er rust på bakluke og i noen litt større steinsprutskader på panser..
Ellers har taket fått kjenne på solid hagl, og det er små parkeringsbulker langs hele høyre siden av bilen. Og fangeren foran hadde hatt godt av ny lakk, og hele bilen burde vært polert (korrigert).
Hadde vært ganske digg å bare kunne levere fra meg bilen og få alt tatt samlet, men den regningen kan jeg ikke svelge er jeg redd.. så det må bli stykkevis og delt. Var litt annerledes da girkassen røyk, da var alternativet bussbiletter liksom![]()
Sist endret av hgnubel; 31/05/14 kl 08:23
Når man snakker om solen...
Fikk fjernet mye rust i helgen med Bilt-hamber Deox-gel som fikk kose seg i 30 timer. Penslet over med Hydrate 80 fra samme produsent nå i dag.
Blir antagelig ikke topp finish, men med litt mer jobb er det mulig jeg får bilens farge der det var rust før.. forbedring i hvert fall![]()
Overflaten som blir igjen er kanskje pussbar? Blir jo veldig mye lettere å få en skikkelig smooth finish da.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Er vel egentlig ikke veldig pussbar, tenkte å prøve meg med litt "high build primer" - det heter kanskje spraysparkel på norsk?
Utfordringen blir vel mest overgangen mellom ny og gammel klarlakk, men "fade thinner" skal kunne brukes i kantene for å få en smooth overgang. Aldri prøvd før så kan bli spennende!![]()
Biltema sin sprøytesparkel fungerte knall for min del. Riktignok på plast, men den bygger mye om du legger på flere tynne lag.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Epoxygrunning kan være bra alernativ til sprøytesparkel, da den bygger en del samtidig som den forsegler og er tett. Det verste jeg ser for meg å bruke er noe som kan ta opp fuktighet siden lakken ikke nødvendig vis blir 100% tett.
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Epoxygrunning, finnes det som spray? Klarlakken som skal på til slutt er 2k med sånn aktiveringsknapp under, hadde vært kjekt med noe slikt.
Hvis jeg må kjøpe kompressor, sprøyte og finne passende lokaler med strøm så kan jeg like gjerne sette bort jobben
Edit: Ser SprayMAX har dette, dvs antagelig i hyllene hos lakkspesialisten rett rundt hjørnet..
Sist endret av hgnubel; 03/06/14 kl 06:36
Det er klart det finnes. Regner med du får det der hvor du kjøper 2K klarlakken. Forøvrig vil jeg vel heller kalle det "aktiverings-splint" enn aktiveringsknapp. Det som skjer er at du brykter forseglingen mellom de to komponentene, men det visste du sikkert ;-)
Her er en type epoxygrunning som spray. til og med 2-komponent; Dog en smule dyr, men det beviser dens eksistens:
http://www.norbond.no/2k-ep-highspee...353-c-138.aspx
Sist endret av Tore; 03/06/14 kl 11:05
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Ingenting er bestemt enda, men fikk litt lyst på noe nyere nå... og tror jeg vil slite med finne meg til rette i noe annet enn 2005-2007 V70RAWD.
Er jo ikke akkurat nybil det heller, men enda nyere V70 T6AWDblir antagelig for dyrt, og er skeptisk til at alt for mange av de har hårreisende ting som lyst skinn og båtfølelse.
Hvis noen har tips til biler som kan passe som ønsker å bytte eier, er det lov å ta kontakt
Ønskelisten er ikke egentlig vanskeligere enn Volvo, stasjonsvogn, awd og bensin. Men det er alt for begrenset hva som finnes...
Bare å slå til på en 2005 R som står i Lillesand![]()
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Frister jo veldig, men den er kjørt ganske nøyaktig like mange km som den jeg har...
Jeg blir nok ikke pop hos fruen hvis det er like mye eller mer småplukk som dukker opp der som på den gamle.
Og så ryktes det at Atacamastolene gir liten bakseteplass som vi trenger til barnestolene :( Men med 2.5 år mellom dem går det gjerne å stokke om slik at det går.. hm.
Evt får du importere en som er gått mindreBlir nok kanskje billigere også.
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Du har jo alltids lov til å ligge inn bud på min da![]()
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!