Alt detta maset om vekt på deler. Det er en ting som går hus forbi ganske mange. Og det er vekta på sjåføren :-) En god plugg på 140kg på ene sida gjør jo sitt det også :-)
(Nå tenkte ikke jeg på Zeeker i dette eksemplet) ;-)
Alt detta maset om vekt på deler. Det er en ting som går hus forbi ganske mange. Og det er vekta på sjåføren :-) En god plugg på 140kg på ene sida gjør jo sitt det også :-)
(Nå tenkte ikke jeg på Zeeker i dette eksemplet) ;-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Den var tynn Moen...! Dessuten er det jo avfjæra vekt. Det er vel det samme som fjærvekt
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Selvfølgelig. Du har ikke prøvd forskjellen på store tunge alufelger mot 16" stål med lite gummi ?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Dere har litt å lære gutter! :P
Er jo bare å sette inn så smale stoler, at folk som er over snittet glade i snop ikke får plass![]()
Problem løst!
Er det jeg hr gjort ihvertfall![]()
Kan bare komme innom på jobben så skal vie veie både det ene og det andre..
Jeg går for trivselsvekt.. hihi..![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Vekta på bruene er nok temmeleg små i høve resten av fjørbeinet, inkludert hjul. Vekta av brua er jo berre delvis ufjøra vekt.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Første pri til stol er at jeg sitter godt sjølOgså blir den andre stolen helt lik. Må tenke på det estetiske
Hehe
Også er det bare morro at folk blir med i bilen. Halve gleden er å glede andre
Og det jeg taper på litt fluffy sjåfør og evt passasjer, tar jeg igjen på stilen
Vekta generelt på bilen er ikke så mye å gjøre med.
Sånn den står nå så veier den 1290KG uten meg inni, og det er ikke så veldig mye å ta bort uten å måtta begynne å skjære.
Det å hullborre fangere for å spare vekt og for å få inn mere luft har jeg sagt hva jeg mener om før.
Det som sitter bak fangeren koster en del mere kronasjer enn gleden du får av 7,8 whp på litt kaldere inntaksluft
Men det er ikke jeg som er ansvarlig for andre sine biler så folk må gjerne gjøre hva de vil
Heldigvis ett fritt land.
For å kunne ta Holck på SS2 på gardermoen så blir understellet moddet etterhvert med de nye bruene og sånne artige fjører med liten diameter![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Begynne med helium i dekka..![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Det er det helt sikkert noen som har prøvd?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Det er noen som har prøvd.. Det som er, er at helium har så små molekyler at det vil være vanskelig og holde et konstat trykk sånn som vi klarer med luft. Helium vil rett og slett klare og snike seg ut. Og man sparer svært lite vekt også, luft veier lite. Og helium veier ca 1/10.
Nitrogen er fine greier å bruke i dekk ;-) mer konstant trykk ;-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Hvilken farge skal du ha innsuget ditt? Grått som originalt eller svart matt?
Holder på å sveise om innsuget ditt og kan glassblåse å pulverlakke det![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Hva er det som tar seg best ut?
Kanskje jeg skal gå for svart?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Litt enig i det. Alt anna jeg har er svart. Så da går vi for det![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Her har jeg en ide for degminus den blå siliconen..
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...60830158_n.jpg
Bare send dela ned til oss så baker vi i steikovnen for deg om du ikke har
Hvor stort er et sånt e-innsug da? Så sjal jeg sjekke om det får plass![]()
Skal teste med et F-innsug etterpå, for det har jeg liggende :P Om noen i nærheten av Hokksund har et E-innsug liggende, så jeg kan se om det går i ovnen, så skrik ut![]()
F-innsug går inn med god margin, med spjeldet på! Mulig det går fint med E- innsug også da?![]()
Det svarte E-innsuget så nice ut
Er det sånn mitt blir?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no