Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 78 av 123 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1.926 til 1.950 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #1926
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takker!

    Skulle ikkje du ha seksar?Isåfall ville eg ikkje brukt dessa motorfestene, kjem tilbake til det snart

    Berre og handleFår jo kjøpt alt som skal til for og skru motoren rett i bortsett frå girkassetravers og mellomakslinglager oppheng viss ein skal kjøre med 740 mellomaskling lager
    Testa 13c turboen på(kjem bilder av det) og med den slepper ein noke ombygging og snuing av turboDå er det egentleg berre bunnpanne, oljerør, vannrør og innsug + litt småtterier som må byggast om
    Skal du ødelegge motoren med en 13-kols
    Sist endret av Njål Nilssen; 22/03/14 kl 14:38
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #1927
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Godkjenningsturbo...

    Sent from my LT25i using Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. #1928
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Hadde planer om 6'er ja. Men ser ikke ut til at jeg får det godkjent, siden infoen jeg klarer å finne avgasskravene ikke er god nok. Har ikke fått svar ifra BT, men har egentlig slått meg til ro med at en 5'er er like bra
    I tillegg så er jo det effekten og, skal ikke mye til før det er over hva som er lov å ha i 240'n.

    Så jeg har egentlig begynt å se på en B5204T av ett eller annet slag, som er under kravene for 240, og heller bytte ut innmat senere.
    Avgasskrava burde jo være enkelt viss du monterer katalysator?Men det kan vi diskutere ein anna plass
    Trur 5arane er like gode motorar og trimme som 6arane, ser mange som bremser gode tall på 5arane!
    Legger ved link til ett bremsepapir med fin kurve og bra med effekt
    http://www.garaget.org/?car=349845&image=3340916
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Noe ferdig kjøpte motorfester de der? Så noe skrøpelige ut... ingen ribber som går ut til bolta og sveisa inn midt på ei tynn rett plate når hulla er i hjørnene, samt den sikk-sakken på det venstre gjør jo den bakerste arma funksjonsløs... svensk patent?
    Det er svensk patent ja, laga av Andersson steel & speed og solgt av blant anna LMR og Kl-racingEg syns dei virka veldig stødige, laga i 5mm plate og ikkje antydning til vridning i sjølve platene når vi røska og drog i motorenForingane og er ganske stive, men dei gir etter litt når ein drar i motoren..Dei hadde solgt nesten 40 sett og alle var veldig fornøgde med dei så satser på dei funkar!
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Skal du ødelegge motoren med en 13-kols
    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Godkjenningsturbo...

    Sent from my LT25i using Tapatalk
    Som turb00le seier så er det godkjenningsturbo Skal lage meg nytt grenrør når eg har motoren nedi eingang sånn at det er klart..Litt usikker på ka turbo eg skal bruke, men heller mot presicion av noke slagV bandsflens istedenfor eksosflens hadde jo vært stilig, men trur det kostar eindel ekstra med dei eksoshusa
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. #1929
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Avgasskrava burde jo være enkelt viss du monterer katalysator?Men det kan vi diskutere ein anna plass
    Trur 5arane er like gode motorar og trimme som 6arane, ser mange som bremser gode tall på 5arane!
    Legger ved link til ett bremsepapir med fin kurve og bra med effekt
    http://www.garaget.org/?car=349845&image=3340916
    Ja, fin effekt det der. Er vel enklere å trimme 5'er og. Mye deler å få kjøpt
    Så følger spent med her, og ser hvordan alt blir
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  5. #1930
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, fin effekt det der. Er vel enklere å trimme 5'er og. Mye deler å få kjøpt
    Så følger spent med her, og ser hvordan alt blir
    Ja ein får tak i det mesteKjekt at du følger med!


    Lagde meg tre 35mm rørstubbar som skulle simulere hardy sånn eg kunne montere mellomasklingane


    Mellomakslingane montertFremste del er frå 740 med M47, bakre del er den tjukke typen frå ein 240



    No begynte problema og dukke opp..Som deke ser her fekk den fremste mellomaksling delen ein veldig skrå vinkel opp til girkassa:(Og er er mellomasklinglageret 1mm frå og ta i golvet


    Det var med denna motorplasseringa, her står motoren litt tilta bakover så den skal rettast opp eindel..Då vil eg ikkje få mellomakslingane og lageret uten og bygge ny mellomasklingtunell:(



    Eg retta opp motoren sånn ca sånn den skulle være(blei litt tiltaframover så den skal litt tilbake) var det sånn klaring under bunnpanna


    Vurderte då og få senka motorfestene og flytte motoren lenger bak sida eg har 70mm frå bakkant av motor til torpedovegg no..Men slik motoren står no kræsjer bunnpanna i tannstanga(skal slipe av heile den kanten for klaring) så ein får ikkje flytta motoren verken ned eller bakover:(


    Ringte powertrain og hørte om dei hadde noken små mellomakslinglager sånn at eg kunne fått dei meir opp på midten og bedre vinkel, men dei sa at til 45mm aksling hadde 740 det klart minste lageret som gjekk og få tak i..Så det ser ut til at eg må lage ny mellomaksling tunell for og få lageret og akslingane i rett posisjon:(
    Ser det er mange som kjører med det sånn, men veit ikkje kor bra det er?Ein på garaget driver og bygger seg ny tunell no fordi han var lei av og bytte hardykoblingar..Er ikkje så sugen på at den skal ryke i hytt og pine då den hardyen eg skal bruke(BMW M5) kostar 1700kr ny
    For så vidt greit og bygge ny tunell, men er redd for ka dei seier om det på biltilsynet..Blir ala Exerqtor her på vccn sin tunell, viss eg får det til like bra som han blender den jo vertfall veldig bra inn og ser orginal ut!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. #1931
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor 740 fremre del? Er den lenger enn 240 ?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #1932
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hvorfor 740 fremre del? Er den lenger enn 240 ?
    Litt usikkert koffor men den passar vertfall i hop med lengda på den bakre tjukke delenBlei tipsa om det var Torgeir då han brukte samme akslingane på ein bil han hadde ZF girkasse på
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #1933
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er rett lengde på den akslingen i forhold til girkassa. Alle som kjører med ZF kjører med denna hvis de ikke har fått laget en ny en.

    Det med plassen til mellomakslingen er litt teit :/
    Skal du bygge helt ny tunell eller skjærer du ut kun der opphenget skrus fast?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #1934
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det er rett lengde på den akslingen i forhold til girkassa. Alle som kjører med ZF kjører med denna hvis de ikke har fått laget en ny en.

    Det med plassen til mellomakslingen er litt teit :/
    Skal du bygge helt ny tunell eller skjærer du ut kun der opphenget skrus fast?
    Trur det blir heilt ny tunell, blir trangt nok til akslingane og når eg får heva lageret..Og viss eg skal senke meir ein slik bilen står no tar det nok i, og vil ha mulighet til og ha den lavareMen ingenting er 100% bestemt, har ikkje skjært hol i bilen enda Er som sagt redd for ka som blir sagt på godkjenninga, blir det ikkje skilt på bilen selger eg alt og kjøper meg M3
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #1935
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Interessant. Kanskje det går å bruke samme løsning på 240 med M90 da? Hm. Sjekkes opp!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #1936
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    sendt pm anngåande gølv volvobrage

  12. #1937
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Har en tunnel liggende jeg, hvis det er intr.. Samme design som jeg sveisa inn, 19cm brei.

  13. #1938
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    sendt pm anngåande gølv volvobrage
    Har svart deg
    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Har en tunnel liggende jeg, hvis det er intr.. Samme design som jeg sveisa inn, 19cm brei.
    Har lyst og gjere det som Exerqtor har gjort det, syns det ser veldig orginalt ut så langt som han har komt og den er grei og felle inn i det orginale golvetSjølv om det er mykje jobb og få det til og sjå orginalt ut er det verdt det for min del..Men takk for tilbudet!


    Monterte frontplatene og lyktehusa på bilen


    Her står alt på golvet, men brodern hjalp meg begge deler på plass så no har eg tegna opp deler til ein ny vange og nye fester til denBlir lette fester med to M8 skruar på kver side så kjem eg til og lage ein ny vange til orginal radiator og intercooler for godkjenning..Både radiator og intercooler kjem til og stå på vangen med gummiputer imellomSå blir det sveist på ekstra fester til oljekjølaren i framkant..No kjem alt framfor lyktehus så eg slepp skjære meir i dei ein eg har gjort


    Testa 13c turboen på grenrøret, den ser ut til og passe fint til godkjenningKan vri kompressorhuset litt uten og bygge om wg klokke så kjem til og gjere det




    Har blitt litt hekta på gruppe a bilane og alltid lurt litt på korleis eg skal lage til bagasjerommet så har bestemt meg for og lage "gruppe a look" bagasjeromEin kompis ordna detta alurøret som passar perfekt til gruppe a catchtank, skjærte ut to lokk til det på jobb


    Batterikassa og catchtanken plassert veldig ca i bagasjerommet, trur det kan bli kultBensinpumpe og filter kjem til og stå på ei knekt aluplate som går på tvers mellom vangane bak i bagasjerommet..Så blir det nok påfylling i bagasjeluka etterkvert og


    Så har eg fått mail om at ein del eg bestile av OFI engineering er klarCnc frest plate med ledlagerholda som skal skruast oppå girkassetunellen i dei orginale hola derDen er uthola under slik at den skal gå oppå kanten som stikker opp der, plata skal monterast oppå teppet med tynn gummipakning imellom..Girstanga skal monterast rett i ledlageret, den blir dreia av meg sjølv i aluMed ferarri karbon girkula trur eg det blir rått!
    Ja, skrifta er desverre feil veg:(Han sendte tegninga tilbake før han freste den og eg la ikkje merka til at skrifta sto feil veg då, men får berre leve med det..

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  14. #1939
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ooooh Den var lekker du
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #1940
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Hva han tar i pris for å maskinere for folk? hvis jef feks. har en hel fil klar?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #1941
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hva han tar i pris for å maskinere for folk? hvis jef feks. har en hel fil klar?
    Send ein mail til han og spør, han er ekstremt hyggelig og prate medEg sendte han ferdig fil, men ha la inn fine radier overalt, la alle kantane og la inn logoen sin sida han ville ha den med

    Edit: Link til heimesida hans --> http://www.ofiengineering.se/
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ooooh Den var lekker du
    Ja eg syns den blei sjukt bra! Har jo ikkje sett den live enda, men utifrå bildene er eg veldig fornøgdHåpar den passar
    Slenger med to bilder til der han har testa to forskjellige bolt typar han haddeDer ser ein kor fin radius det er på ledlagerholdar delen og kor fint kanten rundt er lagt blandt anna

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  17. #1942
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Har sikla mye på hjemmesiden hans... Rett og slett porno alt han lager.

    Sent from my LT25i using Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  18. #1943
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, han har utrolig mye flott
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  19. #1944
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Ja bare å stå på videre å ta ein ting i gangen. Ikke start på alt samtidig så du miste mote:-D

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  20. #1945
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Har sikla mye på hjemmesiden hans... Rett og slett porno alt han lager.

    Sent from my LT25i using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, han har utrolig mye flott
    Ja han legger virkelig sjela i alt han lager, samma kor delen skal væreOg utifra diverse på 242en hans er han ikkje akkurat redd for og begynne på ting
    Gleder meg til og få plata heim og teste denHan var litt lei seg på grunn av graveringa så han skal kansje spenne den opp igjen og gravere på riktig side og slik at skrifta står begge veier
    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    Ja bare å stå på videre å ta ein ting i gangen. Ikke start på alt samtidig så du miste mote:-D

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171
    Hehe, litt seint og sei det no! Driver vel på med stort sett alt som høyrer til bilenMen syns det er gøy og skifte litt på ting så eg ikkje driver på med det samme heile tida..Men det er ingen fare for at eg går leiDet er ein ting som kan ta motet frå meg og det er godkjenning og alt styret rundt det..Men satser på det går bra!

    Skal hente LM felgane i helga, gleder meg!!Kjem bilder av dei då, kansje eg får testa dei på bilen og
    I morra skal ein kompis knekke ny mellomaksling tunell til meg så visst eg står på og får den inn i bilen og alt anna på karosseriet klart til påske blir det sandblåsing dåHåper det går, neste sjangs er "langhelga" i Mai.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #1946
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Fikk tatt en sniktitt på felgene dine hos Martin. Misunner deg virkelig de altså
    Skal du kjøre med den bredden det er på de?
    94O LPT er det gamle brukernavnet :-)

  22. #1947
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jonas Soldal Vis post
    Fikk tatt en sniktitt på felgene dine hos Martin. Misunner deg virkelig de altså
    Skal du kjøre med den bredden det er på de?
    Eg er misunneleg på deg som har sett dei, gleder meg til og hente dei no Satser på det såg bra ut

    Ja det er planenDei er kun 2-delte, ikkje 3-delteSå du kan ta ut senteret, men ikkje dele ytterkant og innertønne..Høgt innpress på dei så blir nok bestilt spacera for og få dei så langt ut som eg vil
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  23. Takk Jonas Soldal takket for denne posten
  24. #1948
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Felgene ser tålig bra ut Den ene har bulk som jeg har sett iallefall men ikke stor så har nok ørliten betydning
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  25. #1949
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Felgene ser tålig bra ut Den ene har bulk som jeg har sett iallefall men ikke stor så har nok ørliten betydning
    Tusen takk for at du oppbevarte dei for meg Martin!Det var flott at du og Torgeir hjalp til, herlig og kunne hente dei i Bergen

    Kjem bilder seinare idag, felgane er henta og har fått gjort eindel andre ting og
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #1950
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Her kjem bilder av diverse ting
    Kjøpte meg gummiputer intercooleren og radiatoren skal stå på på biltema


    Skjærte ut ei plate som bensinpumpa og eine filteret skal stå på i bagasjerommet, her er den klar til knekking


    Knekka vi nettopp har fått på jobb og ein kompis som kan bruke den


    Ferdig knekt 45 grader



    Testa gummiputene til bensinpumpa på, passa perfekt


    Og det gjorde resten av plata ogBlei drit kult!




    Knekte til festene til den nye radiator/ic vangen og


    Resten av delene(foreløpig) til vangen


    Punkta i hop og sveist på mutterar på undersida for lett montering



    Vi knekte til den nye mellomakslingtunellen og i 1mm plate


    Så har eg laga meg ein T3 flens til turbo, kjekt og ha


    Ny dynamobrakett med ekstra material der festeøyra havner


    Og festeøyrer til catchtanken


    Var i Bergen i går og henta felgane Torgeir hadde tatt med dit, der låg det deler til topplagringane eg har kjøpt av han ogNydeleg finish på delane



    Også felganeHeilt vanvittig fornøgd med dei!Kanten bak var breiare ein eg trudde, og det er jo eit kjempe pluss Dimensjonane på dei er 18x8,5 ET25 framme og 18X10,5 ET30 bak




    Orginal LM felg vs kopifelg, ser med ein gang kva som er kvalitet og ikkje Tok av det røde merke på eine bakfelgen, var berre limt utpå dei orginale merka


    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. Takk sverre2210 takket for denne posten
Side 78 av 123 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •