Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 121 av 176 FørstFørst ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 ... SisteSiste
Viser resultater 3.001 til 3.025 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #3001
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Ja, noen ganger kan det være greit å ta den på tralle når man skal stad å kjøre på isen. Hihi...
    Ja, hehe. Fort gjort at motoren havarer etter 15 min på bana :( Men kom da hjem takket være deg

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ja, det er ein slange på batteriet for å lufte ut gassen frå batteriet.
    Sånt har ikke jeg.
    Er det det på mange batterier? Kan ikke huske å ha sett det før.

    Jeg har gelebatteri baki.
    Det har også en grunn Skal ikke ha vanlig syrebatteri inni en bil (Selv om det er baki syns jeg)

    Sånn her sitter batteriet mitt. Har satt opp vegg i stedet for bakseter, så veggen er "tett". (uten kitt)

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #3002
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Ja, trur lufting er veldig vanleg på ordinære batteri, kan sette på ein slange. Men gelebatteri er jo greitt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #3003
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Sitter her Jørgen, Knut, fingern og sondre. Alle har kjørt gt1/ekstrem noen år. Ingen kan noen gang huske El-feil i "bagasjen" som har vært i nærheten av branntilløp. Men de fleste kan komme på brann i motorrommet. Aka ikke ver så redd for pumpe + strøm. Tenk heller på motor + strøm + fuel + varme, og det kommer du ikke unna

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  4. #3004
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Sitter her Jørgen, Knut, fingern og sondre. Alle har kjørt gt1/ekstrem noen år. Ingen kan noen gang huske El-feil i "bagasjen" som har vært i nærheten av branntilløp. Men de fleste kan komme på brann i motorrommet. Aka ikke ver så redd for pumpe + strøm. Tenk heller på motor + strøm + fuel + varme, og det kommer du ikke unna

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    Jojo. Men det er ikke bare det Men ser poenget ja

    Edit:
    Dessuten kjører de lisensbiler
    Hadde jeg hatt det selv og ikke hadde treng bagasjen til noe hadde jeg putta alt baki selv
    Sist endret av Zeeker; 08/03/14 kl 13:15
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #3005
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå trenger jeg litt tenke-hjelp av noen smarte hoder.
    Og nå er ingen ideer og forklaringer teite og dårlige.
    Det sies at 240 får bensinkutt under halv tank på bane/leking.
    Det jeg lurer på er følgende.
    Hvordan kan en 240 med original tank i pumpa, med pumpe under bilen lugge pga lite bensin i systemet, når jeg kan kjøre med walbro pumpe rett i tanken uten kutt. Helt ned mot 10 liter bensin på tanken.
    Grunnen til at jeg spør er for at jeg så litt på "bøtta" nedi tanken i dag og kunne ikke skjønne det.
    En skulle tro at walbropumpa var litt heftigere og ville tømt bøtta fortere enn originalt system. Men samtidig så går jo alle overskuddsbensin i returen som igjen vil fylle bøtta.
    Et originalt system pumper ikke så mye som walbropumpa, og trenger da ikke så mye bensin.
    Jeg så også at eneste måten bøtta får fylt seg opp med bensin er via ett bitte lite hull i bunnen på venstre side (høyre side på bildet).
    Og hvorfor får mange bensinkutt? er det fordi bensina skvulper over kanten? Hvorfor skjer i så fall ikke det hos meg?
    På bildene under er det en random tank. Regner med at alle 240-tanker er like.

    Fyr løs den som vil prøve å forklare. Håper mange vil prøve Jeg er mottakelig for alt

    På de 2 første bildene måtte vi skjære litt for å se hvordan "tank i tankenløsninga evt kunne bli".
    Har ikke prøvd noe mer enn å skjære hull og putta nedi ett 4" rør.






    Kun ett lite hull fyller bøtta med bensin.


    Det er ingen hull på siden der bensin verken kan komme inn eller ut av bøtta
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #3006
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Kan understell ha noe å si?? Hvis bilen krenger mindre, vil vel også bensina bevege seg mindre?
    1974 Volvo 144

    1984 Volvo 240

  7. #3007
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kan væra du får kutt om du hadde montert originale pumper. Den originale forpumpa leverer rundt 0.5 bar bare, og hovedpumpa kjører det videre med høyere trykk. Sånn som en høytrykkspyler. Hovedpumpa aleine suger dårlig. Og da kan man jo regne på hvor mye G-kraft/sentrifugalkraft som skal til for å bremse/stoppe opp bensintrykket mellom forpumpe og hovedpumpe.
    Det er jo stort sett ved piruetter, og ligge sidelengs som gir bensin kuttet på 200-serien. Uavhengig om man har full tank, eller bare 10-15 liter. Jeg har klart å få "bensinkutt" med omtrent full tank. Og vil tru det er sentrifugalkraften som er årsaken. Med Walbro in-tank så får du jo fort 5-7 bar helt fra tank til fuel-rail, og ikke bare fra hovedpumpe og fram. Det er mine tanker om det fenomenet.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  8. #3008
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kan være noe i det Ola sier, for jeg har fått bensinkutt med min med over halv tank. Husker ikke helt hvor mye over, men var iallfall over halv tank.
    Det er slik du har tegnet det opp på tanken jeg har en ide om å lage til og. En tank i tanken, som går nesten hele veien og bare har åpning i toppen av røret, så all overflødig bensin renner tilbake i tanken.
    Returrøret ifra railen, blir tilbake til det røret og omtrent i bunnen på det, slik at den holder seg mest mulig full.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  9. #3009
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hva med de vanlige 240'ene som har kun F-motor? De krever ikke like mye bensin som turbomata motorer.
    Og er det pga pumpekapasiteten originalt som gjør at det lugger? Da burde ikke tanken i seg selv ha noe å si.
    Hvis det lille hullet i bunnen av bøtta er stort nok til å fore bensinpumpa, og at det er sentrifugalkraften som gjør av bensina forsvinner over kanten fordi den for lav. Hadde det gått an å forlenget den?
    Men hvorfor får walbro 255-pumpa tak i nok bensin til å fore motoren.

    Grunnen til at jeg sitter å lurer er ganske enkel.
    Det er det at jeg har lyst til å prøve å putte ei walbro 450 pumpe rett i tanken uten å gjøre noen mods, men det er dumt hvis det ikke vil virke. Hehe
    Mulig det her er for mye jobb og tankegang bare for å spare litt "tid og penger", men samtidig litt interessant ettersom så mange sliter med det, men jeg har enda ikke hørt en skikkelig forklaring på hvorfor det virker og ikke virker

    Noen flere som har en teori eller to?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #3010
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Du kan gjerne prøve og se hva som skjer ved bare en oppgradering Lurer litt på den pumpa jeg og.

    Men det med det hullet inn i bøtta, så må jo det klare å levere nok til det pumpa klarer å pumpe ut, minus det som blir levert tilbake via returen.
    Kan jo hende det er på håret flere ganger, så ved økning i forbruket så vil du begynne å merke det.

    Litt usikker på hvordan jeg skal bygge bensinsystemet mitt egentlig. Tenker litt i de baner at jeg ikke skal over ~450, så om jeg bygger det for å klare det så slipper jeg å tenke mer på det.
    Men en vet jo aldri. Mye vil ha mer :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #3011
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Nå får nok forpumpa på de bilene med både F og FT motor mer enn nok bensin. Men jeg tenker at sentrifugalkraften fort kan bli mer enn de 0,5 bar som forpumpa vil skyve fram til hovedpumpa. At det rett og slett stopper i slangen. Ikke at det blir tomt i skvalpeskottet.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  12. Takk Agrostar takket for denne posten
  13. #3012
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Nå får nok forpumpa på de bilene med både F og FT motor mer enn nok bensin. Men jeg tenker at sentrifugalkraften fort kan bli mer enn de 0,5 bar som forpumpa vil skyve fram til hovedpumpa. At det rett og slett stopper i slangen. Ikke at det blir tomt i skvalpeskottet.
    Åja sånn ja
    Ja det kan jo tenkes.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #3013
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Det høyrdest jo eigentleg logisk ut, men vil det ha so mykje å sei på væske som er inni eit stengt røyr?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  15. #3014
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Det høyrdest jo eigentleg logisk ut, men vil det ha so mykje å sei på væske som er inni eit stengt røyr?
    Jeg aner ikke
    Det skjer i hvertfall noe.
    Sist endret av Zeeker; 09/03/14 kl 21:15 Begrunnelse: retting av trykkleif
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #3015
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Røret er jo ikke stengt da. Høres faktisk meget logisk ut
    Kan spørre fysikk læreren min om det faktisk vil ha noe å si
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  17. #3016
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Man kan jo finne ut hva slags G-kraft som tilsvarer/utligner 0,5 bar. Så kan man fort sannsynliggjøre det. :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  18. #3017
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg ikke lest alt her men det snakkes om orginaltank og bensinkutt. Må jo bare spørre om det ikke er det lureste å bare kjøpe en fuelcell og 2stk 044 pumper så er problemet løst, for det er vel banebil du har eller?
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  19. #3018
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bilen er gate registrert den ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  20. #3019
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Og så? Flere som har godkjent fuelcell i gateregistrert bil
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  21. #3020
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Joa. Men om man klarer seg uten, så er det ikke noe som er bedre enn det. :-) lavere tyngdepunkt med orginaltanken. :-) og han får plass i bagasjerommet til ekstra hjulsett osv. Poenget til Bjørn Stian er å bevare mest mulig plass bak i der. Det går dårlig om man klemmer inn en fuelcell. :-/
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. #3021
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Da gjør han som jeg har gjort. Suger fra hver side på orginaltanken og opp i en swirl pot og derfra ut i 044er
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  23. #3022
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Da gjør han som jeg har gjort. Suger fra hver side på orginaltanken og opp i en swirl pot og derfra ut i 044er
    Han ville ikke det heller

  24. #3023
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitter å vurderer om jeg skal prøve å bygge om tanken eller å kjøpe nuke si lille tønne med plass til to pumper inni.
    Problemet mitt er $$
    Vil gjerne kjøre til sommeren og, hehe
    Men som vi sier herover. (I hvertfall Buster83)
    Penger ekke noe problem haha
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #3024
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Hell yeah... luksusfellen ordner opp hvis det blir for ille...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  26. #3025
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Lag nå detta røret inni tanken. Tar totalt 5 timer inkludert kaffepause og 45 min ljuging, samt koster 175.- go!

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  27. Takk Koff takket for denne posten
Side 121 av 176 FørstFørst ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •