Det er en grunn til at det er den eneste 850'n som går med de felga... Sikkert fine merker i skjerma etter subbing og!
Det er en grunn til at det er den eneste 850'n som går med de felga... Sikkert fine merker i skjerma etter subbing og!
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Sikkert fine skrapemerker midt på dekkflaten også etter dumper også videre hvor skjermkanten har gnagd midt på dekket![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Sjåføren savner vel sikkert bakhjuls trekker :P
Later vel som om det er en 940 :P
?
S60 R ????????
Når skal folk slutte med å kalle alle S60'er for R?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87
Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74
Det har en veldig enkel forklaring. Alle S60er kommer opp som R når man søker opp regnr, fordi det er typebokstaven de har fått hos Statens Vegvesen. Søk på en hvilken som helst S60 på f. eks mekonomen.no, og det vil stå S60 R. Derfor er det mange som tror at de har en S60 R![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Sånn det var ja, men uansett, hipp som happ - utslaget blir det samme uansett![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Vi kan vel si at det inngår i Volvos interne modellbetegnelse (altså på "gammel" S60). Men det fører tydeligvis til unødvendig mange misforståelser, ja.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Burde egentlig ringe ei bjelle hos selger når deres 'R'-Volvo har 140hk
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
I disse tilfellene har de nok ikke videre peiling på hva akkurat slik "R" betyr.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Er den 240en så galen da? :P
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
syns no ikkje den såg so verst ut eg
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Knust baklykt, bulk på list samt rustbobler(?) ved lykt høyre framskjerm. Generell matt og falmet lakk, kanaler og tilhørende plastikk er sprukket og stygge. H bakdør er trolig byttet (tidligere kollisjonsskadet?).
Interiøret virker til å være i fin stand. Dette ut i fra hva jeg ser på mobilen min.
Opp til hver enkelt å oppfatte hva som er bra eller ikke for en 28 år gammel bil, men prisen syns jeg var altfor høy. 'Lav' km får så være..![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Dyr nok i forhold til utseende, til tross for lav km, ja. Da burde de ha spandert polering og ny baklykt og litt annet småtteri.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det er jo blitt automatikk i det at sålenge det er en 240 så er den verdt 30+k
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
...og 30k i dag er gjerne ikke langt unna nypris, hvis man ikke justerer for inflasjon?![]()
He he - går vi så langt tilbake som til 1970-tallsmodellene, kostet vel ny 242/244 rundt 60-90.000.
Men ja vel? Er tendensen så sterk? Jeg ser slett ikke bort fra at gode eksemplarer av 240 kan være på vei oppover. Men jeg tenker nå fortsatt at prisen på denne 86-modellen, som tross alt ikke ser bedre ut, er litt sånn "kast ut snøret og se om du får noen på kroken" - blant folk som tror 240 er gull.
Da innrømmer jeg dessuten at jeg "sitter litt i glasshus" selv.For jeg kjøpte en 240 for betraktelig mer enn 40.000 - i 2010, var det vel.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
240 har dessverre blitt skamdyrt ja... synd å måtte gi mer for en 240 enn en 940 i tilsvarende standnoen er selvfølgelig verdt det, men det er også i stor grad "rånerbiler", som selvfølgelig kjøres deretter.
Sånn vil det alltid være. Det samme vil skje med 940 når de gode eksemplarene begynner å bli virkelig sjeldne, noe som allerede er begynt å skje.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
740 har vært nede i bunnsjiktet en stund nå, og 940 er godt på tur inn i det - mens 240 er nok på god vei ut.
Alle disse er opplagte kommende klassikere.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ja, 240 begynner å bli litt som 140. Bare at 140ene har kommet enda litt lenger![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L