Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 184 av 206 FørstFørst ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 ... SisteSiste
Viser resultater 4.576 til 4.600 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Olav sin avatar
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Imponerende arbeid som gjøres her! Artig å se noen som gjøre noe annerledes. Gleder meg til å se dette ferdig

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Olav Vis post
    Imponerende arbeid som gjøres her! Artig å se noen som gjøre noe annerledes. Gleder meg til å se dette ferdig
    Takk for det hyggelig å høre at en del er spente på dette. for jeg kan ikke si at jeg ikke er litt spent selv heller... hehe
    men en ting er sikkert allerede. guuud så mye mer nymotens å flott det er blitt allerede slik dashen bare står inne i bilen. 960 dash er det som 240 skulle vært levert med. i alle fall når bilen blir oppgradert såpass som den blir

men tenker på en liten ting jeg skulle had om noen har å avse. et 940 instrument med elektrisk justering av klokka, med bryter og kontaktstykke for bryteren. Noen som har dette? hadde vært moro å ordna det med det samme så man slipper den stygge pinnen ut av instrumentet til klokkejusteringen. samtidig så sitter det jo dimmebryter på den bryteren også mener jeg å huske fra min egen 91 modell 744. om noen har så send meg en pm eller noe. kan kjøpe om det ikke blir mange 100lappene. km stand har ingenting å si, skal nulle ut\justere km stand til noe fornuftig og riktig når bilen er ferdig uansett. men et krav om at hele instrumentet fungerer da selvfølgelig. kan ev bytte i annet "lignende" instrument med manuell klokkejustering. har flere med laav km stand på også hehe

Kom på at airbagen sitter jo som en svær kladdos på dashen og den skal jeg jo ikke ha, så tok meg ei rørtang og begynte å vri på de trekantformede muttrene som holder airbagen på baksiden av dekslet. overraskende nok klarte jeg å få løsnet de, med unntak av to som jeg måtte kappe muttern med Dremelen for å få av. Står på tapeten i morgen å sprenge Airbagputa for å si det sånn!!!

sånn ser en Airbag ut steg for steg. nå er dekslet rensket, og kan brukes til noe annet fornuftig moro. uvisst hva enda men veier nå mye mindre å hive inn og ut av dashen for å teste og fikse å trikse når ting skal stå på plass i alle fall

Registrerte brukere krisvol sin avatar
    Medlem siden
    16. nov. 2012
    Sted
    Rogaland
    Antall takk

Standard

Gleder meg til å se ferdig resultat nå ja
    244L -78
    X -89 240GL
    X -86 740 TIC
    X -86 240 GL
    X -96 850

Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Antall takk

Standard

Ordne ekstra hanskerom der kollisjonsputa var?

Kommer du til å bytte til en helt annen løsning angående varmeapparat i bilen og eller? Siden du først bygger om ville det vel vært greit med enklere løsning for å evnt bytte vifte etc.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

spent ja!

nei blir å beholde 240 varmeapparatet tenker jeg. men må lage nye slanger til luftutløpene. men det er nå grei skuring vil jeg tro.

holdt på å kobla til
    ABS
    ledningsnettet i går nå, men etter å prøve å starte bilen så ville den ikke tenne, så får se i dag om jeg finner ut hvorfor. kan være litt for lite strøm, kan være at jeg har kommet borti noe andre ting så får se om jeg finner ut det før jeg gjør noe videre modifikasjoner. svinghjulssensoren er vell kjent problem!? var jo i nærheten av den og dro ut noen koblinger gjennom torpedoveggen. får håpe det er noe jeg finner raskt så jeg får fortsette på dette uten å bruke for mye tid på å lete feil...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

var så sabla enkelt som at jeg hadde satt kabelen til +spenninga mot coil og tenningsmodul ett hakk for langt ned\opp på sikringsholderen, slik at jeg fikk strøm til en av de bare vips så starta den igjen med en gang... men tror det kan være en del kondens eller lite fuel på tanken for virker som den surner til slutt og dør ut når den står på tomgang nå.

Flytta pluggledningene ett hakk ned på torpedoveggplata ettersom
    ABS
    ledningsnettet kommer ut der disse gikk inn før. Balle hard og stiv den gummien som ledningene ligger i nå etter 20 år i virke, så blir sikkert å strippe opp gummibeskyttelsen, korte inn eller legge kabler annen vei ut fra torpedo mer skjult eller noe og så legge ny gummibeskyttelse rundt den igjen etterpå. for disse er jo så umedgjørlige å legge at det ser ikke ut hehe

Hverdagen en liten periode til gitt...

var å skaffa meg et par 960/V70 Brytere her om dagen så jeg får komplettert med nytypen brytere her også. lurer på om det noen gang ble levert med ekstra bryterpanel på 960 dashen slik 740/940 ble levert med som ekstrautstyr?? hadde vært stilig å flyttet noen brytere ned hit som ikke blir plass til pga tenningslåsen oppe på bryterpanelet...

slikt panel fra 740/940 som står skrudd på siden av sig.tenneren... noen som har sett eller vet om det finnes for 960??

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

To takluker, og separat oppvarming av høyre og venstee speil? LUKSUS
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

8. Takk Arne94 takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    To takluker, og separat oppvarming av høyre og venstee speil? LUKSUS
    Hehe skal jo bruke bare en av de da men greit å ha en reserve

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Midtkonsollen er på plass også. får ikke brukt girspakedekslet i midten tror jeg ikke, men den rundt passer fint i. må kappes og småjusteres litt for å få den i riktige vinkler og festepunkter men det skal nå gå greit. passe høyde for armlenet også, så blir bare et flatlokk og ikke armlene med koppholdere, da det blir alt for høyt!

Har lyst å få laget en annen type håndbrekkløsning slik at jeg får det litt høyere opp. noen smarte tips å komme med der? må kunne benytte seg av godkjente løsninger for håndbrekkfunksjonen. så Hydraulisk utgår. hadde vært fint med et som mer eller mindre ser ut som 960 typen der den går lett i bue oppover, men har ikke sett hvordan mekanismen på det ser ut kontra 240... noen som har bilde av det så jeg ser om det lett lar seg gjøre å benytte dette?

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Eg er overaska over kor godt dashen med midtkonsoll og alt passa iHadde trudd det var mykje meir ombygging!
    Blir spennande og sjå korleis det blir til sluttHar du noken planar for dørtrekk for at dei skal matche den nye dashen?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Blir helt knall dette gleder meg til denne er å se på treff

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Eg er overaska over kor godt dashen med midtkonsoll og alt passa iHadde trudd det var mykje meir ombygging!
    Blir spennande og sjå korleis det blir til sluttHar du noken planar for dørtrekk for at dei skal matche den nye dashen?
    dørtrekk blir laget fra scratch etterpå men ikke noen spes planer for de enda. må gjøre meg ferdig med dash først nå

Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Blir helt knall dette gleder meg til denne er å se på treff
    ja det blir moro når den endelig er i boks å ferdig til dagligdags bruk.

Fikk håndbrekkadapterene til R bremsene i dag. må hente hjem den akslingsbiten så jeg får sjekket hvordan det er tenkt brukt for jeg syntes det så merkelig "ordinært" ut så får se hva man har tenkt på ut fra dette...

Henter hjem Nira i7x også til neste uke nå. må ha et skikkelig sprut liggende klart til man begynner å komme dit hen handle handle handle..............

14. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Tilpassa og bøyd til ny støttebrakett mot rattstammens tverrbjelke. den som går på tvers og står i siden av karosseriet er kun kappet inn og beskjært for å få dashbordet innover dit det skal. tror dette blir sånn passe greit som det skal være. fikk god hjelp av Volvo-Power i dag til å få bøyd det til siste rest. 5mm rustfrittstål er ikke akkurat lettbøyd skal lage en brakett til lik denne på høyresiden av midtkonsollen med en tverrbjelke mellom de samt en som går bortover mot høyre side av karosseriet slik at man får hengt opp dashen greit og stabilt uten at det skal stå å slamre på noe spes vis når det er ferdigmontert.

til min store overraskelse og glede (Foreløpig!) så ser det ut som jeg kanskje klarer å få brukt det originale 240 varmeregisterjusteringen. skal bruke annen type justeringsmulighet for vifta, det er null problem å ordne, men at selve reguleringen er mulig å få montert inn sånn tålig ut fra det jeg så i dag gir bare gode vibes so far! 240 justeringen blir mest sannsynlig kappet til og skrudd bakfra og inn i dashen tenker jeg, blir vanskelig å få det på utsiden mellom dash og pyntedeksel tror jeg med tanke på at virene går på svære halvmåner på baksiden...

hm den Übersjeldne 3radern på toppen og vanlig 3rader blir nå demontert og montert sammen med 1din 52mm målerholdere (har fremdeles en del til salgs om andre trenger!)

noen pærer som ikke fungerer akkurat nå men det blir jo selvfølgelig ordnet til slutt.
    fant også ut at når rattet var løftet dit det skulle så blir hullet og biten jeg skjærte ut i bunn av dashen der tenningslåsen kommer ut bortkastet utfresing. så skal hente meg enda et 960 dash når jeg er ferdig modifisert så jeg får finskjært og fintilpasset alt på et nytt når jeg vet alt hvor det skal beskjæres før siste finish no problems... regner med jeg skal prøve å få ordnet en alu tynnplate som deksel nederst på midtkonsollen der aksebegeret egentlig er og over derrifra rundt girspaken, ned langs håndbrekket og opp til "armlenet"
    Om noen har 960 armlenekopp og vanlig flat 960 lokk over armlene så rop ut. Oddgeir??? blir for høyt å ha noe ekstra koppholderarmlene så skal bare ha dekselet oppå. thats it. mer enn nok

242 <3 960

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Tommelen opp
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Antall takk

Standard

Vannvittig bra
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Må jo bygge om til AC og 960 brytarar også når du først held på.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Tommelen opp
    takk ;D

Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Vannvittig bra
    takk

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Må jo bygge om til AC og 960 brytarar også når du først held på.
    hehe neinei AC er ekstra vekt... waaaaait a minute ( 960 dash = ekstra vekt... ekstrautstyr = ekstra vekt... osvosv...) fock it nei! AC skal ikke inn er bare en masse ræl å unødvendig kabler og dill som ikke gjør ting finere i motorrommet!!
    men 960 brytere blir det jo selvfølgelig i 960 dashen holder på å se over koblingsskjema så jeg vet hvilke stikk og pinner ting og tang skal inn på må få kobla om å lagt andre kabler til hovedlysbrytere og lykter og alt så jeg får lagt ting enda mer "skjult" og samlet så jeg slipper flere pølser som ligger i alle mulige sider og retninger i motorrommet. lurer litt på om det blir en stor hovedkontakt ala lastebil på torpedoveggen for en vanntett gjennomføring fra torpedo og ut i motorrommet. må bare finne ut hvor mange kabler som kommer til å gå ut fra torpedo til slutt før jeg ev handler inn noe slikt. blir i alle fall litt mer ryddig av en sånn løsning føler jeg.

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    takk ;D

takk

hehe neinei AC er ekstra vekt... waaaaait a minute ( 960 dash = ekstra vekt... ekstrautstyr = ekstra vekt... osvosv...) fock it nei! AC skal ikke inn er bare en masse ræl å unødvendig kabler og dill som ikke gjør ting finere i motorrommet!!
    men 960 brytere blir det jo selvfølgelig i 960 dashen holder på å se over koblingsskjema så jeg vet hvilke stikk og pinner ting og tang skal inn på må få kobla om å lagt andre kabler til hovedlysbrytere og lykter og alt så jeg får lagt ting enda mer "skjult" og samlet så jeg slipper flere pølser som ligger i alle mulige sider og retninger i motorrommet. lurer litt på om det blir en stor hovedkontakt ala lastebil på torpedoveggen for en vanntett gjennomføring fra torpedo og ut i motorrommet. må bare finne ut hvor mange kabler som kommer til å gå ut fra torpedo til slutt før jeg ev handler inn noe slikt. blir i alle fall litt mer ryddig av en sånn løsning føler jeg.
    Ja, trudde du var i comfort-zone og skulle ha inn allt tenkeleg utstyr hehe

Kabelgjennomføring til motor har eg tenkt på sjølv, blir mykje enklare og hurtigare visst ein skal ta den ut av bilen.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Ja, trudde du var i comfort-zone og skulle ha inn allt tenkeleg utstyr hehe

Kabelgjennomføring til motor har eg tenkt på sjølv, blir mykje enklare og hurtigare visst ein skal ta den ut av bilen.
    hehe men også Racemode med funksjon også i tankene ;p jævlig digg å dra harde gasspådrag å kose seg litt innimellom nå som den har stått vell lenge uten bruk mens jeg har holdt på å demontert.

men fidde meeeeg... 960 hovedlysbryter og dill å dall der er jo kobla så helvetes mange plasser når jeg ser på skjema. føsj! og alle koblinger spredt på mange forskjellige skjema da selvfølgelig...

Odd Arild: her er f.eks. sånn som det står i dørkablingen er det ikke det da? er noe slikt som er i tankene mellom motorrom og torpedoveggen for å kunne rydde kraftig og ha en solid kontakt mellom de i stede for en svær gummipølse som skal strekkes hit og dit att å fram over alt for å vri og legge den "fint" ikke nødvendigvis Den, men en slik type.

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

hm den Übersjeldne 3radern på toppen og vanlig 3rader blir nå demontert og montert sammen med 1din 52mm målerholdere (har fremdeles en del til salgs om andre trenger!)
    Er det disse fra golf 4 eller hva det er du mener du skal selge? Dem med innsenking?
    Hvor mange har du igjen, å hva tar du per stykk?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Er det disse fra golf 4 eller hva det er du mener du skal selge? Dem med innsenking?
    Hvor mange har du igjen, å hva tar du per stykk?
    sendt deg pm SirKim

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

laget ferdig støttebraketten på passasjersiden av dashbordet i dag. skrudde også fast dashbordet i bunn der med skruer i originale festehullene i dashbordet så det blir skjult når alle deksler er på plass mest sannsynlig. samt det gir fleksibilitet og enkel reinstallasjon om man på sikt ev må bytte til et nytt dash senere, f.eks når jeg henter hjem neste 960 dash for å finkappe slik det Skal finkappes.
    Kappet også de nedre utstikkene av girspakekonsollen slik at jeg fikk den lavt nok mot 240 tunnellen og da ble dashen vinklet litt bakover og opp og girspakedekslet passet med vinkelen og skrudd fast deretter. Ble søye fornøyd gitt! føles virkelig riktig å gjøre dette nå

skal ta bilde av hvor mye som ble kappet av på girspakedekslet også i morgen. "glemte" det i dag i monteringsgleden!
    det som skal gjøres i morgen nå er å sveise inn forsterkningsbjelker\støttestag mellom de to stagene under dashen for at det skal holde seg stivt og ikke vri seg etter hvert. samt det skal lages ferdig tverrstaget over fra midtkonsollen og bort til passasjerdøren med festeører mot Hanskerompunktene så det henger skikkelig stabilt og stødig opp uten å bøye å tøye seg noe. GLEDES til det er gjort ferdig for da er det "småting" igjen før dashen i seg selv er ferdig tilpasset til bilen.

trengs litt jobb med ledningsnett enda men det kommer seg når dash sitter som det skal og vet hvor og hvordan jeg skal dra ting under der.

oH SNAP (OFF)

Oh SNAP (ON) de som husker 740n har sett dette rattet før. ikke noe billig kina kopier... ekte Momo Millenium EVO ratt og Sparko mener jeg det var, Snap-Off nav. Skikkelige greier skal det være. blir sikkert bytta til org. ratt når ferdig men det er jævlig greit med Snap-Off nav når man tar inn og ut dashen 15 ganger pr dag nå i en periode

Et par videoer så det er enda enklere å se "smådetaljene" hvordan det gjøres

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Denne skal følges. Utrolig morsomt med noe utenom det vanlige. Du skal ikke gå for å kutte ut og sveise inn på dørene så du får 960 dørhåndtak i samme slengen da? (Gammel plan jeg aldri fikk satt i verks, men skal la seg gjøre)
    Volvo is not a car, its a passion

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Denne skal følges. Utrolig morsomt med noe utenom det vanlige. Du skal ikke gå for å kutte ut og sveise inn på dørene så du får 960 dørhåndtak i samme slengen da? (Gammel plan jeg aldri fikk satt i verks, men skal la seg gjøre)
    flotte saker

nei 240 dørene er fine med store håndtak i seg selv så de skal nok beholdes slik de er ja men dørpanelet i seg selv skal justeres og lages litt anderledes

Side 184 av 206 FørstFørst ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •