Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Ser man det. Nå kommer vi noen vei her. Sterk og klar, kort og konsins og ikke en masse høytsvende svada innpakket i bomull.
Hvis du selv har brukt dette i alle år og har gode erfaringer med dette så er det flott det. Kjekt for deg og for kundene dine.
Håper at de andre her inne som vil forsøke dette også får oppleve en endring i positiv retning.
Som alltid så VIL sannheten bli avslørt med tiden...
Hvis sannheten skulle vise seg å være at dette funker så godt at nesten alle som forsøker det velger å holde det hemmelig, så er det helt greit.
Jeg klarer fint å innrømme at jeg har tatt feil hvis så er tilfellet, men inntil videre endrer ikke jeg oppfatning...
Jeg sier ikke at det bare er å hogge litt, så får en umiddelbart forbedringer i alt som er. Det jeg sier er at på mange motorer kan slike spor og andre ting vi gjør som er relatert til det sporene gjør i kammeret ha en veldig positiv virkning, spesielt i det lavere registeret og i områder med stort sylindertrykk.

Det er selvfølgelig en vitenskap bak det, og det er ingen "one size fits all" og "alle motorbyggere har en vinkelsliper og trekantfil", liksom. Men personlig har jeg inntrykket av at mange motorbyggere baserer seg på å dytte inn mye, banker det så dropper en kompen mye eller så tømmer en inn suppe til 55 kr / literen for å kompansere. Tenner det, så tenner det.

Hvordan det brenner deretter virker ikke å stå i lista engang... og når en tenker over at av hundre tenningssykluser i en fungerende og riktig justert motor, så er MINST 5 av de rene feiltenninger som knapt produserer effekt i det hele tatt og 2-3 av de produserer 50% mer effekt enn resten av syklusene, så er det her hele greia ligger. Får en flere sykluser av de som lager 50% mer effekt enn resten, så er man på vei.

Og tester man ikke med åpent sinn og vilje til å vri om andre ting til å utnytte det det gjør.. så tester man ikke. For da er man for forutinntatt.. da er vi inne på å snakke om fanatisk religiøse og deromkring, som du nevnte.