Det er ikke mye korrekt her du.
1. Dette er selvfølgelig en strokermotor. Det nytter ikke å forsøke å bygge en uvanlig velfungerende motor uten å stroke. Sånn er det bare.
2. Ultrahøy kompetanse og enorm erfaring kombinert med fantastisk sprut og omfattende langvarig mapping på racefuel samt noe over 2,0 BAR ladetrykk er NØDVENDIG!
Jeg spurte selvsagt motorbyggeren om kompresjonsforholdet når jeg fikk den gyldne muligheten og svaret var 8,8:1.
(Jeg har aldri sett ett oppsett som gir motoren så ekstremt lavt baktrykk som det jeg fikk se her og det tillater høyt kompresjonsforhold.)
Så vidt jeg vet er denne mannen i verdensklassen på denne motortypen så lignende resultat er ikke enkelt, men ikke umulig med lurium 1000.Vist eg hadde gått til en norsk motorbygger tviler eg på att eg hadde fått noe i som var i nærheten.
Det kan nok ordnes. Hva byr du?Men for all del vist du gidder og spece en VOlVO 2.3l 16v til meg som gir ett resultat som dette kjøper eg gjerne oppskriften.
Hehehe, neida, vi amatører må selvsagt fuske endel, men rødmotoren har en gedigen fordel over Cosworth pga sin store fysiske størrelse. Dette utnytter man ved å velge større motorvolum. 2,6 - 2,7L er akkkurat passelig. "Nothing beats cubic inches!" Videre justerer vi kompresjonsforholdet ned i forhold til kompetansenivå og budsjett.
Med så stort motorvolum går bilen som en kule uansett og spooler turbo så det ikke er klokt så 8,0:1 +/- vil fungere med racefuel på en 16V topp sammen med en korrekt, moderne og kostbar turbo.