Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av howdini Vis post

    OBS momentet er i fotpund

    2l motor bygget av kompetent motorbygger på bensin, og kompen er vell det du kaller "tungstartet som en gammel russisk stjernemotor, suppa renner gjennom"
    Det er ikke mye korrekt her du.
    1. Dette er selvfølgelig en strokermotor. Det nytter ikke å forsøke å bygge en uvanlig velfungerende motor uten å stroke. Sånn er det bare.
    2. Ultrahøy kompetanse og enorm erfaring kombinert med fantastisk sprut og omfattende langvarig mapping på racefuel samt noe over 2,0 BAR ladetrykk er NØDVENDIG!
    Jeg spurte selvsagt motorbyggeren om kompresjonsforholdet når jeg fikk den gyldne muligheten og svaret var 8,8:1.
    (Jeg har aldri sett ett oppsett som gir motoren så ekstremt lavt baktrykk som det jeg fikk se her og det tillater høyt kompresjonsforhold.)
    Vist eg hadde gått til en norsk motorbygger tviler eg på att eg hadde fått noe i som var i nærheten.
    Så vidt jeg vet er denne mannen i verdensklassen på denne motortypen så lignende resultat er ikke enkelt, men ikke umulig med lurium 1000.
    Men for all del vist du gidder og spece en VOlVO 2.3l 16v til meg som gir ett resultat som dette kjøper eg gjerne oppskriften.
    Det kan nok ordnes. Hva byr du?
    Hehehe, neida, vi amatører må selvsagt fuske endel, men rødmotoren har en gedigen fordel over Cosworth pga sin store fysiske størrelse. Dette utnytter man ved å velge større motorvolum. 2,6 - 2,7L er akkkurat passelig. "Nothing beats cubic inches!" Videre justerer vi kompresjonsforholdet ned i forhold til kompetansenivå og budsjett.
    Med så stort motorvolum går bilen som en kule uansett og spooler turbo så det ikke er klokt så 8,0:1 +/- vil fungere med racefuel på en 16V topp sammen med en korrekt, moderne og kostbar turbo.
    Sist endret av Batland; 07/02/14 kl 18:44

Lignende tråder

  1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming
    Svar: 13
    Siste post: 09/01/11, 17:28
  4. porting av topp.
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 05/01/11, 03:51
  5. Porting av 531 topp
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/01/10, 23:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •