Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
52/36 gir da en eksosventil med 69% av diameteren til innsugsventilen på en turbomotor som går på pumpebensin.
Det der er å vri ting ut av kontekst. Det var ingen her som sa "putt inn en 52mm innsugsventil".. selv om hvis en skal ha 53.5% (maksing) av sylinderdia så er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg nesa. vi har allerede sagt at det som ble sagt i den tråden var å tre inn en 46mm ventil...

Det stemmer. Ting som fungerer. Ett eksempel her:
http://www.youtube.com/watch?v=io5jzxHL-AU

Når såg man sist noe lignende? Dette er god, gammeldags velfungerende teknologi fra tiden før dilletantene overtok roret. River løs 4 slicks som står på ett "mykt" og godt understell bare ved å gi gass for å få maks akselerasjon - og trekk nå ikke diskusjonen helt ned på drifte-flass-nivået.....
Jeg har kjørt en motor på veien - i 1995 - som var basert på en komplett RC-motor fra 1987.. Gikk godt når det var tomt på veien. Skal ikke si noe som helst om brukbart register uten anti-lag, drivstoff-forbruk eller sånt som jo ikke finnes interessant for en unggutt med slunken lommebok som bare vil ha "noe gjennomprøvd som virker". Skal bare si at jeg skal ha godt betalt for å gidde å gjøre det igjen mer enn 600 meter i trafikktett område..