Kjøpte for rundt et år siden en Volvo 240 GL sedan. Var bygd en høytrykks Turbomotor ut av en B230F. Dum som jeg var, sjekket jeg ikke rust i gulv og i hjulbuer, noe som det viste seg å være mer enn nok av. Har nå kjøpt meg ny bil, så Volvoen blir banebil. Her er en liste over ting som er gjort med bilen.
Fra før:
avstivning fra stv foran: x
koni senking i vognkort: x
polyforinger i hele underlivet: x
kinaturbo: x
PPF dumpventil:x
hydraulisk clutch: x
m90 kasse: x
Noe sterkere clutch: x Usikker på merke.
3'' eksos med dieselstuss: x
3'' trykkrør: x
3'' lmm: x
Stor intercooler: x
SKAL gjøres:
Fjerne rust under førersete: x
Fjerne rust og bredde hjulbuer bak: x/o rust fjernet, hjulbuene forblir som de er.
tette alle listehull, hullene fra sideblinkelysene, alle klipshull etc: - utsatt
klargjøre karosseri for grunning: x
kjøpe sperre: o
Kjøpe nye dyser: x
kjøpe chip: x
shimse toppen: o
bytte koffertlokk: o
sveise bur: o
finne farge: x
Dette er det jeg har av planer så langt.
Tips og triks tas imot med takk.
Utgangspunktet
Under baksetet, Ingen rust.
under førerstol, bra med rust. her skal gulvet byttes ut.
Litt vanskelig å se på grunn av betonggulvet, men der er store deler rustet bort. rett ved festet til førersetet.
Det gamle gulvteppet.
Kjøleren![]()
Bedre Bilde av Rustproblemet.
Alle bildene er knipset med iphone 5. når jeg får ladet speilreflexen så blir det bedre å mer utfyllende bilder. er vanskelig å få gjort så mye i ukedagene med tanke på jobbturnusen. Jeg skal prøve å legge ut bilder av alt etterhvert som jeg får gjort noe.
Legger ut noen flere bilder fra når bilen enda var i bruk
Ikke så veldig lenge etter at jeg hentet bilen
mine søskenbarn som gledelig hjelper til og vaske godbilen.
Skittent.. :(
Enda et vaskebilde, her er min stolte stebror. ikke like begeistret for å bli satt i arbeid
I solnedgangen på Dåfjordeidet
Et tøft stuk jeg hadde en stund, da tenker jeg IKKE på grøftelysene.
Skal ikke banne i kirka, men her er bruksbilen
Da har jeg kappet ut alt rustent stål fra gulvet. og skal begynne og klargjøre for sveising.
Har også begynt å pusse alle ''løse deler'' dører,panser,skjermer osv.
Har begynt å slipe dørken:
Planen er å slipe ned hele ''styrhuset'' og rustbehandle overdelen først. så slipper jeg dette problemet noe videre.
Har også begynt og pusse ned karroseriet:
Har pusset med k240 papir på PEX'en
Ferdig med de største flatene.
Den første døren ferdig og klar til sparkel.
Så langt kom jeg før jeg var fri for papir til multisliperen..
Dagens stolte hjelper, min søster.
Arbeidsbenken. flyttet inn i nytt hus litt før jul, hadde ikke så mye verktøy akkurat da. men det begynner og komme seg.
Postet først en tråd i feil kategori fant jeg ut, å da jeg postet her første gang, leste jeg ikke reglene.. så nå prøver jeg en siste gang å få det rett, så det ikke blir noe tull.