Takk for det! Lever et stusselig liv i garasjen nå omdagen. Gleder meg til å kunne begynne å heise ut motoren til sommeren, for å montere R-clutchen og quaifekassa!![]()
Takk for det! Lever et stusselig liv i garasjen nå omdagen. Gleder meg til å kunne begynne å heise ut motoren til sommeren, for å montere R-clutchen og quaifekassa!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Da har tråden bikket 300 000 visninger. Hadde jeg aldri drømt om da jeg stod med en sliten 850 den 6. juni 2011![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kanskje litt offtopic.. men, bruker du å gjøre noe spesielt i forbindelse med vinterlagringen? Tenkte da på type kald/varm garasje, tørr garasje. Vedlikholds tur, står bilen på bukk, tilsetning i væsker osv..?![]()
1999: S80 2,0T [X]
1996: 850 T5
Hei! Angående vinterlagring så tar jeg mine forhåndsregler. Jeg har garasjen varm, lar bilen stå på hjula (som oftest noen gamle vinterhjul jeg har) men i år står den på sine vanligeHar alltid full tank med bensin, samt at jeg tar alltid av batteripolen.
Starter den opp en gang hver 2-3 uke og lar den gå til den er varm, og da kjører jeg den ut av garasjen
Når våren kommer bytter jeg olje og filter, og bilen er da klar til en ny sesong
Setter ikke bilen på bukker. Da blir det tull med foringene.
Så blir det litt vedlikeholdslading i ny og ne![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ahh, måtte bare forhøre meg med noen som har erfaring med 800-serien og skrudd en del på disseMeget flott bil forresten
![]()
1999: S80 2,0T [X]
1996: 850 T5
Takk for det!![]()
Hehe, har skrudd myeP80ja!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ta denne med opp til Norden en gang?![]()
1999: S80 2,0T [X]
1996: 850 T5
Hehe, ikke med det første tror jegSkal et år opp til Bodø og Fauske nå fra høsten av, men det blir bare med S80en. Denne får stå igjen hjemme i garasjen en stund til tror jeg
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Stemmer![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Hehe, det hadde vært kult, men dessverre har jeg ikke tid til å dulle med den der oppe, og da er det liten vits. Den blir også for dyr å ha skilter på det åretSå vi får heller nyte Slettmyr sin
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Er inne i en ond sirkel omdagen, som lurer på salg av denne. Er så lite tid til å bruke den, og nå blir den jo stående et år til også... Det å kjøpe seg MC frister mer og mer. :(
Får håpe dette bare er noe forbigående![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
En ond sirkel!?
Ikke rart om du mistet litt motivasjon når bilen bare står![]()
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Begynner å bli litt lei ja.![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Gå for mc.![]()
Men du gjør lurt i å la den stå, med mindre du absolutt trenger pengene.
Hva er listepris for en fin T5 nå?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Vanskelig å si, i og med at 97% av de som er der ute er helt utslitte. Min er jo liksom ikke så lett å sammenlikne med de andre T5ene føler jeg. Min har jo også alt utstyr du fikk tak i omtrent. Elektrisk takluke, komplett R-interiør, elektriske seter, Ecc, 4x elvinduer, elektrisk justerbare hovedlys, rollo, fjernstyrt sentrallås, elektriske speil m/varme, tracs, cruisecontroll og så videre. Eneste jeg ikke har er vel varme i baksetet?
Sist endret av Daniel V; 29/03/14 kl 15:19
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Neeei, Daniel! Ikke selg denne![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Problemet er at det går mot tider hvor det blir vanskelig å ha den, både plassmessig og økonomisk. Nå som jeg er student, er det ikke vits å kjøre den fra mai til august, for 700,- mnd i forsikring, + 3000,- i årsavgift.
Skal nordover et år til høsten, og da blir den stående hjemme uten å bli brukt noe. Så kommer sommeren 15 hvor jeg heller ikke får kjørt så mye på grunn av jobb og alt det. Når våren sommeren 2016 kommer er jeg ferdig utdannet og skal ut på boligmarkedet og så videre. Da har jeg rett og slett ikke råd til å ha en bil som ikke brukes.
Har oppkjøring på MC nå i mai, og da er det like greit å kunne kjøpe seg en MC å bruke på sommerhalvåret ved siden av, da det er nesten gratis, + vanvittig morsomt!S80en er en fin bruksbil, så det får bare være sånn
Så kort forklart er det for dyrt for en student å sitte med to biler, da den ene ikke brukes. Jeg ser det derfor som bedre å bytte ut 850en med en MC både for økonomien og gledens del.![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Synd og selge, men skjønner tankegangen..
Ein så fin bil fortjener og bli brukt og, så like greit om noken som har tid til det får glede av den?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Et enda større problem med å selge denne er jo at sannsynligvis (bare tipper her) vil du måtte vente lenge på den riktige kjøperen. Alt utstyret du nevner er jo nesten standard på biler som er noen år nyere,Vera har alt nevner minus R-interiøret og takluka, og pluss varme i baksetet. Ikke er det per definisjon en sjelden bil heller, selv om den er i veldig god stand er det fremdeles en T5 med betydelige kilometer på seg... så for den prisen du eventuelt kommer til å be om den, er det kanskje lett for en potensiell kjøper å ta steget opp til V70N, eller til en V70RAWD, eller lignende.
I kroner og øre er det ikke den bilen folk flest føler de får mest bil for penga, sånnsett.Tenkt noe på pris i det hele tatt?
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ikke tenkt noe særlig på pris nei, men motor er jo så godt som ny. Er ikke mye der inne som ikke er nytt for å si det sånn. Det er ikke en R, men det er fortsatt en 850 som er i en tilstand du ikke kommer over hver dag. Tenkte kanskje en 85 000... Da inkl quaifekassa som er påkostet 19 000,-
Det går ikke bare på hvor sjelden selve modellen er, men også tilstand. Ville heller kjøpt en meget bra T5 med alt utstyr, enn en sliten R.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958