Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  85
Side 13 av 18 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 449

Tråd: Martin.S sin Volvo 850R, luftfjærings prosjekt! SELGES!...... lurer jeg på.

  1. #301
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Eller så han kan kjøre sånn:

    her skal det ikke kjøres rundt hullene i veien, her skal det løftes over!

  2. Takk mrstfu takket for denne posten
  3. #302
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Innlegg
    2.588
    Antall takk

    Standard

    Mulig foringer og bærearmsvinkler/lengder gjør at momentet blir så lavt at den ikke presser helt ned? Får man det ned siste biten om man presser hvert enkelt hjørne?


    Sent from my aiFåon using Tapatalk
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  4. #303
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Om ikke det stemmer, kan det jo være ventilen som slipper lufta ut, som ikke klarer å holde seg åpen når lufttrykket begynner å bli såpass lavt?

    Eller er det en ren elektrisk solenoidventil?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  5. #304
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Mulig foringer og bærearmsvinkler/lengder gjør at momentet blir så lavt at den ikke presser helt ned? Får man det ned siste biten om man presser hvert enkelt hjørne?


    Sent from my aiFåon using Tapatalk
    Har tenkt tanken selv, men uten pute (kun demper) blir bilen lavere ved hjelp av sin egen vekt.

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Om ikke det stemmer, kan det jo være ventilen som slipper lufta ut, som ikke klarer å holde seg åpen når lufttrykket begynner å bli såpass lavt?

    Eller er det en ren elektrisk solenoidventil?
    Det er ikke koblet opp slikkelig. Koblet begge slangene sammen med et t-stykke og ut til en ventil (slik som du har på dekket) og fyllte luft i putene via den.

  6. #305
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha søkt litt på bilder av andre volvoer med luft. Så ser jeg at både en veldig kjent s70 og de 2 andre 850ene jeg fant bilder av på nett som har air ride, så ser det ut til at de også ligger på samme høyde forran som jeg ligger på nå. Av den grunn at det ikke skal se helt dust ut bak når kanalen er rett. Det synes jeg er viktigere enn at man leggen nesa på bakken.


    Men skaffet meg et nytt problem. Kjøpte noen snadder målere til trykk i tank og belger. Hvordan jeg skal koble meg inn på luftlinjene med de er verre. Hadde et håp om å gå direkte i ventilpakka så jeg slipper unødvendig mye skjøter. Men det er jeg ikke så sikker på lenger.

  7. #306
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Etter å ha søkt litt på bilder av andre volvoer med luft. Så ser jeg at både en veldig kjent s70 og de 2 andre 850ene jeg fant bilder av på nett som har air ride, så ser det ut til at de også ligger på samme høyde forran som jeg ligger på nå. Av den grunn at det ikke skal se helt dust ut bak når kanalen er rett. Det synes jeg er viktigere enn at man leggen nesa på bakken.


    Men skaffet meg et nytt problem. Kjøpte noen snadder målere til trykk i tank og belger. Hvordan jeg skal koble meg inn på luftlinjene med de er verre. Hadde et håp om å gå direkte i ventilpakka så jeg slipper unødvendig mye skjøter. Men det er jeg ikke så sikker på lenger.
    Tror ikke det er noe problem Martin. En av mulighetene er å bruke T-stykker. Om du kobler deg inn under bilen eller inni er opp til deg.
    Her kan du godt gå for litt tynnere slanger slik at du slepper å ha mange tykke slanger opp i midtarmlenen din.

  8. #307
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Fulgte med 1/8 slange og fittings som passer til disse. De selger heller ikke noen andre fittings som passer på målerne. Og det fantes ikke noe t-stykke som var 3/8-1/8 på bag riders. Så vi må kanskje lage noe smart. Men du ser det i morgen så ser du det lettere for deg.

  9. #308
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Fulgte med 1/8 slange og fittings som passer til disse. De selger heller ikke noen andre fittings som passer på målerne. Og det fantes ikke noe t-stykke som var 3/8-1/8 på bag riders. Så vi må kanskje lage noe smart. Men du ser det i morgen så ser du det lettere for deg.
    Rett over 3mm? Det er smått!
    Vi finner nok på noe der.

  10. #309
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Jaja får komme med litt nye bilder og info en fremgangen på dette prosjektet som viser seg å være mye jobb for å få det bra

    Forbered dere på MYE bilder nå. Det er lenge siden forrige oppdatering!

    Kjøpte meg et nytt problem med disse lufttrykk-målerne, de kunne ikke monteres rett i ventilblokka og jeg fant ikke noe T-stykke fra 3/8-1/8. Da måtte jeg lage noe selv.
    Fant litt alu og spente det opp i dreibenken. Det resulterte i disse:





    Da var det problemet løst. Kommer tilbake til monteringen og bruken av disse.

    Så var det til understellet. Det vil jeg si vi er ferdige med nå og jeg er fornøyd. Den er noe for stiv forran etter det jeg hadde håpet, men har en tanke om at demperne forran er for harde. Bilen var pinnestiv med fjærer og disse demperne også, så skal testes med noen andre dempere.

    Bakmonteringa besto av mye prøving og feiling. Var av å på med belgene mange ganger for å få plasseringa perfekt så de ikke gnisser noen plass.

    Her er belgen satt sammen med topp og bunnrør, dette måler 170mm kompremert. Da hadde vi et utgangspunkt å teste med:



    Så ble det boret hull til luftslangen:





    Som man kan se så bruker jeg øvre orginale fjærskål ennå. Av den grunn at den passer så fint og at jeg må ha en plate for å tette røret på oversiden av belgen.
    Tanken var å skru puta opp i det gjenga hullet i vangen for å feste den i bilen. Det ble ikke noe greier på. Så Øyvind og jeg kokte hodene sammen og fant en bedre måte.
    Først måtte vi skru plata fast med en distanse hylse:



    Kappa bolten:



    Og sveisa på nye fester:





    Da kunne vi bore tvers igjennom rammevangen og sette inn en gjennomgående bolt igjennom braketten og skru det fast. Trygt å bombesikkert. Mye lettere å montere/demontere også.

    Det var første modifisering av bilen, som jeg skulle unngå (er ikke det verste man kan finne på)

    Så var det til neste.
    Trengte litt mer plass for å få justert belgene bak så det ikke ble noe gnissing.

    Måtte frese litt hullet i fjærskåla:



    Det var jo ikke nok da. Da var det ikke annet å gjøre enn å sette vinkelsliperen i bakstillinga for å lage litt mer plass.

    Mangla litt her:



    Så kunne jeg utvide fjærskåla litt med nytt stål. Det vil fortsatt være fult mulig å montere orginalfjærer igjen

    In action:



    Her er resultatet:











    En siste lille justering av bunnrøret til puta, så var vi akkurat der den skulle være:



    Her er også et bilde som viser hvor luftslangene går inn i bilen. Slangene har vi stripset beskyttelse rundt over alt hvor det kan være mulighet for gnissing, hele veien fra forran til bak på utsatte steder:



    Når belgene bak var boltet fast både oppe og nede. Og ikke menst testet en rekke ganger kunne vi begynne å se litt på problemet forran med at belgen ikke komprimerer helt.
    Har jo vært innom en del teorier, som spendte bærearmer osv. Men vi fant det ut. Det var rett å slett innmaten i puta som stoppa i demperbeinet
    En 25mm hylse under puta løste det problemet. Da løfta den 10mm mer på topp også (Så den kan bli 1 cm høyere forran enn den er på bildene dere snart vil se).

    Coilover mutterne var bare for å teste så de skal ikke brukes, men dere ser hylsa under belgen:






    Så var det litt bilder av ferdig produkt da. Kjører fortsatt systemet med T-stykker og dekkfylleren/kompressoren i verkstedet- Fordi det elektriske og kompressorsystemet bak i bilen ikke er ferdig, men det funker like fint for testing

    Dette er max høyde og det som blir innstilling 3 på fjernkontrollen:







    Så er det kjøre høyde, det blir innstilling 2:





    Så laveste innstilling 3:











    5mm lavere forran enn bak målt på kanalen, da er den i vater. Sånn vil jeg ha det

    Er så dristig at jeg byr på en liten film til slutt

    Film.

    Da er det bare resten igjen, veldig glad for at Øyvind.G er med på dette prosjektet, greit å være to hoder.

  11. Takk kjetil r, Øyvind G, Kjetil Krømcke takket for denne posten
  12. #310
    Registrerte brukere kjetil r sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2011
    Sted
    Sylling, Buskerud
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Jeg får ikke sett filmen :/
    Kjetil Røed

    Volvo 945 LT STV Tropic Green Pearl x2
    Volvo 740 Turbo Sedan x2

  13. #311
    Registrerte brukere sverre2210 sin avatar
    Medlem siden
    11. sep. 2011
    Sted
    Sylling, Buskerud
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Dette blir utrolig bra, har gledet meg til at det skulle komme en slik oppdatering
    Stå på videre
    Volvo 760ft sedan prosjekt
    Volvo 960 sommerbil

  14. #312
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Ser sinnessjukt ut

    Mene, video not work :(
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  15. #313
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    18. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Arbeidet ditt er bare helt fantastisk Martin!
    Rått stuk på bilen nå
    Her er det bare å bøye seg i støvet altså!
    94O LPT er det gamle brukernavnet :-)

  16. #314
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Tøft! Jeg er kanskje litt for gammel til å helt se poenget med laveste posisjonen der, men det gjør da ikke noe

    Spør kanskje fryktelig dumt nå, men er det slik at kompressoren til en viss grad vil kompensere om det oppstår en liten lekkasje?

    Og rent praktisk, hvor lenge må den gå før du kan få bilen opp til kjørbar høyde når alt er kaldt og trykket er helt borte?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  17. #315
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Har satt teknisk suport på fil problematikken. Vi jobber på spreng.

    Nå funker filmen

  18. #316
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    No offence, men jeg syntes denne høyden var pen jeg

    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  19. #317
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Det fine da er at jeg kan kjøre med den sånn for deg og slippe den ned i bøllehøyde når du ikke ser på

  20. Takk mrstfu, Øyvind G, henrik940 takket for denne posten
  21. #318
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Detta ser jo knallbra ut :-) greit å kunne bytte tilbake til originale dempere å. Det toget har gått for min del hvertfall :-) hehe :-)
    Stå på videre :-)
    "Learning By Doing"

  22. #319
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Flott update dette. Finner vi ut av hvorfor den er såpass hard som den er foran, så er vi i mål.
    Ser frem til å begynne å koble opp.

    Sitat Opprinnelig postet av kjetil r Vis post
    Jeg får ikke sett filmen :/
    Er på saken.

  23. #320
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den må ned foran!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #321
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Detta ser jo knallbra ut :-) greit å kunne bytte tilbake til originale dempere å. Det toget har gått for min del hvertfall :-) hehe :-)
    Stå på videre :-)
    Greit å ga muligheten til å reversere det ja. Toget ditt har gått flere ganger.

  25. #322
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Frøktelig mange ganger au ;-)
    Men er jo litt forskjellig type bygg og kan man si ;-)
    Men air ride er å blir fett :-)
    "Learning By Doing"

  26. Takk Øyvind G takket for denne posten
  27. #323
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Den må ned foran!
    Der er jeg uenig pga. da er ikke bilen rett lenger da den blir lavere foran iforhold til bak (målt på kanalen). Hver sin smak da.

  28. #324
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Det fine da er at jeg kan kjøre med den sånn for deg og slippe den ned i bøllehøyde når du ikke ser på
    Hah, høres bra ut

    Vil dog si meg enig med Christian, den må ned foran. Evt opp bak. Fordi hjulbuene er så mye høyere foran enn bak, ser den bare rævtung ut når man legger kanalen flatt... gjelder alle
    P80
    , egentlig.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  29. #325
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Kjørehøyda var pen. Bra jobba det her! Skal si rusten har spist greit på bakluka di!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Side 13 av 18 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 21:35
  2. ellingsøyern sin 740gl. B230FT innkjøpt!
    By ellingsøyern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 376
    Siste post: 24/02/16, 00:07
  3. deathguard sitt volvo 240 prosjekt :D (langtids)
    By deathguard in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 06/10/13, 00:07
  4. V50 D3 sitt prosjekt.
    By V50 D3 in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 92
    Siste post: 01/08/13, 20:02
  5. Soteru sitt Volvo 940 turbo prosjekt|| Update 4.4.11
    By Mr.Soteru in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 31/08/11, 09:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •