Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  85
Side 12 av 18 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 449

Tråd: Martin.S sin Volvo 850R, luftfjærings prosjekt! SELGES!...... lurer jeg på.

  1. #276
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av André Vis post
    Nei sitter gule koni og h&r fjører der nå. men bestiller kw v3 litt utpå vårparten
    Høres ut som en snadder plan.

  2. #277
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    feeeet fet fet fet fet FET bil! detta blir gromt! blir kult å se den tom for luft, og med de felgene! hva er innpresset på de felgene forresten?

  3. #278
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lars Ola Rindseter Vis post
    feeeet fet fet fet fet FET bil! detta blir gromt! blir kult å se den tom for luft, og med de felgene! hva er innpresset på de felgene forresten?
    Det står tidligere i tråden.

    Felgene stammer fra en F348. Dimensjonene er 7,5x17 og 9x17. Innpress på framfelger = 49. Innpress på bakfelger = 68. Så det må spaces litt.

  4. #279
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Stemmer som Øyvind skriver. Med spacere så havner jeg på ET 11 bak og ET 19 forran.


    Fikk starta litt på selve byggingen i dag. Har begynt å tilpasse reservehjulsbrønnen, så alt som skal monteres der har noe å festes i.

  5. #280
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Bilder, mann!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  6. Takk mrstfu takket for denne posten
  7. #281
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Bilder, mann!
    Tok faktisk ikke noe bilder av det. Bare tilpassing av en plate som kompressorer og div skal festes i. Så fikk lagd den og sveisa fester i hjulbrønnen så jeg får skrudd det fast. Kommer bilder når litt mere ting er på plass.

  8. Takk ovlov86 takket for denne posten
  9. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Fikk en snapchat-video av en bil som løfta seg selv?

  10. Takk sverre2210, kjetil r, ovlov86 takket for denne posten
  11. #283
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Må ha vært filmtriks!

  12. Takk Anders Dybvadsskog, sverre2210 takket for denne posten
  13. #284
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Da var det tid for oppdatering her. Ble litt jobbing sammen med Øyvind i går.

    Vi fikk bygd om fjærbeina forran, montert de og trekkt luftslanger bak til bagasjen.

    Starter med litt bilder av noe annet jeg også har puslet litt med. Måtte ha en plate i reservehjulsbrønnen, jeg kan skru fast alle delene i.
    Lagde en plate som passet helt tight i den høyden jeg trengte i OSB-plate. Denne ble senere strekt i svart skay:





    Er litt usikker på layouten ennå, men det kommer til å bli noe i denne duren:







    Kommer en koblingsboks, en del mere kabler og mye slanger som også skal på denne plata, men det kommer jeg tilbake til etterhvert.

    Så var det kommet til å parre disse:





    Da måtte jeg lage to distanse-hylser får å få klaring til topplagringa. De ble veldig enkle å greie:





    De ble igjen sveiset på monteringsplatene jeg kjøpte fra Bag Riders, og ting kunne settes sammen:





    Da ble det sånn på bilen. Kunne bruke den orginale topplagringa, så det sparte oss for litt jobb:



    Frambelgene løfter ca. 70mm. Har er jeg rundt 1 cm i fra max løft. Så den blir ikke skyhøy når jeg skal kunne slippe den så langt ned:



    Fikk testa en del opp og ned ved å bare koble slangene sammen med en t-stykke skrudd på en Schaderventil. Denne kjøpte jeg for å kunne fylle tanken med dekkfyllern, men funket utmerket til å teste med.

    Eneste problemet nå er at vi ikke kan få belgene til å kolapse i bunn sånn som de skal. Så den skulle droppet ennå 1 cm helt tom for luft. Det skal forskes litt mer på og vi må montere belgene bak for å få et bedre inntrykk på høyden. Kanskje det er like greit at den stopper der den gjør nå. Er ikke ute etter en bil som stuker fremover.

    Kommer mere bilder etterhvert som vi jobber.

  14. #285
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Faen så rått dette blir!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  15. #286
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Meen. Jeg vil se bånn, ikke topp med belgene....

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  16. #287
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Loooookin gooood mister :-)
    "Learning By Doing"

  17. #288
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.632
    Antall takk

    Standard

    Drit kult!

    Liker at du skal skjule opplegget baki, men lager det strøkent så du kan showe med det når du vil
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #289
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

    kremt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  19. #290
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

    kremt.
    Eller så han kan kjøre sånn:

    <-- Link
    Pompel & Pilt

  20. Takk Loggy takket for denne posten
  21. #291
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Faen så rått dette blir!
    Takk takk.

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Loooookin gooood mister :-)
    Begynner å ta form. Mulig jeg må hyre deg til å se på fram belgene om jeg ikke blir klok på de.

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Drit kult!

    Liker at du skal skjule opplegget baki, men lager det strøkent så du kan showe med det når du vil
    Jepp det er litt av poenget. Tanken blir synlig da. Men har en litt annerledes plan på den.

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...

    kremt.
    Hehe.
    Hver hjørne kan justeres hver for seg ja. Ser du på kontrollen jeg la ut bilde av så ser du hvordan det funker.

  22. #292
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Bare å skrike ut hvis det trengs vettu :-)
    Men detta fixer du sikkert glatt :-)
    "Learning By Doing"

  23. #293
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Bare å skrike ut hvis det trengs vettu :-)
    Men detta fixer du sikkert glatt :-)
    Teoretisk sett så skulle bilen blitt lavere med tomme belger enn det den faktisk blir. Vi klarer å presse belgen lenger sammen for hånd enn bilen klarer når belgene er montert. Dette er rart, men jeg tror ikke det er så mye vi får gjort medcdet dessverre.

  24. #294
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Det kan være at noe stopper det? Slik at de ikke blir pressa helt sammen. Eller hvis de blir veldig skeive når de senkes så er det også vanskelig å få de helt sammen.
    "Learning By Doing"

  25. #295
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Teoretisk sett så skulle bilen blitt lavere med tomme belger enn det den faktisk blir. Vi klarer å presse belgen lenger sammen for hånd enn bilen klarer når belgene er montert. Dette er rart, men jeg tror ikke det er så mye vi får gjort medcdet dessverre.
    Jeg gir meg ikke helt ennå. Er overbevist på at det skal gå ann å løse det problemet.

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Det kan være at noe stopper det? Slik at de ikke blir pressa helt sammen. Eller hvis de blir veldig skeive når de senkes så er det også vanskelig å få de helt sammen.
    Ser ikke ut til at det er noe som stopper det. Og de er helt rette. Da blir det verre bak tror jeg. For der vet vi det vil bli litt sving på de.
    Skulle nesten tro de skulle hatt litt smøring så de glir lettere sammen når de folder.

  26. #296
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Blir kult dette Martin! Jeg skal hjem fra en tur i Kristiansand søndag 12. Januar tror jeg, så da kan jeg jo ture innom å kikke litt!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  27. #297
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Prøvd å kjøre bilen litt frem og tilbake og sett om den blir lavere da? Kan jo bare være samlet effekt av vridde bærebruforinger, friksjon mot bakken fordi sporvidden endres etc og at fjørbeinet blir litt i bend.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  28. #298
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Blir kult dette Martin! Jeg skal hjem fra en tur i Kristiansand søndag 12. Januar tror jeg, så da kan jeg jo ture innom å kikke litt!
    Det er klart du kan. Si i fra litt nærmere eller send meg en melding på tlf, så får vi til det.

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Prøvd å kjøre bilen litt frem og tilbake og sett om den blir lavere da? Kan jo bare være samlet effekt av vridde bærebruforinger, friksjon mot bakken fordi sporvidden endres etc og at fjørbeinet blir litt i bend.
    Ja du har et poeng der. Men jeg skal forske litt mer på det.

  29. #299
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Innlegg
    2.588
    Antall takk

    Standard

    Demperene du bruker, har de nådd bunnen, eller er det sånn at du klarer å presse belg/demper mer sammen for hånd?
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  30. #300
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Demperene du bruker, har de nådd bunnen, eller er det sånn at du klarer å presse belg/demper mer sammen for hånd?
    Kanskje ikke så lett å forstå, men jeg prøvde å forklare det over her. Når vi har fjærbenet på gulvet, så vår vi presset fjærben + belg lenger sammen enn det bilen klarer når alt er montert. Både jeg og Martin veier rett i overkant av 60kg, så man skulle tro at også vekten av bilen skulle klart dette da den veier mye mer enn 60kg per framhjul.

    Vi skal få sett litt mer på dette neste gang, men utifra det vi kunne se sist så er det plass nok overalt slik at bilen egentlig budrde hvert lavere når den er tom for luft.

Side 12 av 18 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 21:35
  2. ellingsøyern sin 740gl. B230FT innkjøpt!
    By ellingsøyern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 376
    Siste post: 24/02/16, 00:07
  3. deathguard sitt volvo 240 prosjekt :D (langtids)
    By deathguard in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 06/10/13, 00:07
  4. V50 D3 sitt prosjekt.
    By V50 D3 in forum C30 / V40II / XC40 / S40II / V50 / C70II
    Svar: 92
    Siste post: 01/08/13, 20:02
  5. Soteru sitt Volvo 940 turbo prosjekt|| Update 4.4.11
    By Mr.Soteru in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 31/08/11, 09:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •