Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Det kan jeg gjøre,må bare finne ut hvordan je demonterer fordeleren uten å ødelegge denFungerer orginale turtelleren sammen med crane tenninga eller må jeg ha en annen?Skal handle en smal bånds lambda til 240 og coil til 740 fra summit så vært greit å fått med en turteller å på lasset viss den er nødvendig.
    "If it ain´t broken, don´t fix it."
    Du trenger ikke demontere fordeleren for å bytte vakumklokken. Du løsner bare skruene til vakumklokken og løfter den av. Det er ikke noe låseklips.

Om turtelleren din fungerer med Crane boksen VET jeg rett og slett ikke. Du må bare teste, men hvis det ikke går så selges det såkalte tach-adaptere som løser problemet.

Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Aha,trodde det skulle være ett låseklips der som på stiftefordelerene.Men bytta klokke nåKan like godt ta med en turteller,kommer sikkert til nytte før eller siden
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Flott.
    Det gjør den helt sikkert. Selv bruker jeg på 10-ende året denne som er litt dårlig belyst: http://www.summitracing.com/int/part...3990/overview/

Skulle jeg valgt på nytt hadde denne blitt vurdert: http://www.summitracing.com/int/part...4999/overview/

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Likte den du hadde der,enkel å grei.Men ikke så god i mørket?Vurderer denne også:http://www.summitracing.com/int/part...5160/overview/.Shifth light har jeg fra før,stående på rattstamma..
    Angående lambda så har jeg funnet denne:http://www.summitracing.com/int/part...2-30/overview/
    vet ikke om en som ser "litt" mer moderne ut?Må være analog klokke,vil ikke ha med digitalt display..

Ser å att crane boksen har utak til line lock,vet hva line lock er men hvordan skal denne kunne styres av tennings boksen?Vanlige er vel en knapp på girkula eller lignende..
    Sist endret av Team Tynner; 26/10/13 kl 18:36
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Likte den du hadde der,enkel å grei.Men ikke så god i mørket?Vurderer denne også:http://www.summitracing.com/int/part...5160/overview/.Shifth light har jeg fra før,stående på rattstamma..
    Angående lambda så har jeg funnet denne:http://www.summitracing.com/int/part...2-30/overview/
    vet ikke om en som ser "litt" mer moderne ut?Må være analog klokke,vil ikke ha med digitalt display..

Ser å att crane boksen har utak til line lock,vet hva line lock er men hvordan skal denne kunne styres av tennings boksen?Vanlige er vel en knapp på girkula eller lignende..
    Ser greie ut begge de der. Nei, kjenner ikke til noen andre da man vanligvis må ha bredbandslambda for å få ut resultatet i AFR.

Slik som dette:
    http://www.summitracing.com/int/part...3801/overview/
    http://www.summitracing.com/int/part...4970/overview/

Tipper at det er omvendt. At det er inngang for line lock.
    Når man aktiverer line lock så aktiverer man samtidig turtallsperre nr. 2. i Crane boksen som ofte brukes til launch kontroll.
    Motoren kan f.eks stå på 4500 o/min og bygge ladetrykk når line lock er aktivert. Når du du åpner line lock stikker bilen avgårde, alternativt slik: http://www.youtube.com/watch?v=lB2qsj4Tzm0
    Det høres tydelig her: http://www.youtube.com/watch?v=-R0R4x3ldvc
    Her enda en. Denne gangen med svær Holset turbo. http://www.youtube.com/watch?v=wzwLpmcbjBg
    Sist endret av Batland; 27/10/13 kl 16:23

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Det er en funksjon som må testes ut,regner med att sinter clutch er nødvendig?
    Var futt i saab`n ja

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Hvis man har tung bil, tung diff. utveksling, store hjul og launcher på 2. og 3. gear så trenger man en seriøs clutch.
    Sjekk fra 0:58 her. http://www.youtube.com/watch?v=uekUsi1Yw9o
    Sist endret av Batland; 29/10/13 kl 20:36

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Ikke helt fan av å bruke Dkw deler i andre biler men den der var steike rå!
    Får bare teste den line lock funksjonen,så får vi se om rac lamellen overlever,finnes jo altids fler av de åGirkassa er jeg ikke bekymret over iallfallEr jo endel interiør som man ikke trenger også..Har ingen aning om hvor tung bilen min blir,har fjerna all isolasjon/lyddemping jeg har kommet over,mye blekk også.Sikkert noe lyddemping i taket å men det får være.Men så er det jo kommet endel sveis/sparkel på da
    Tenkte å sko med disse bak i 205/50/15 http://www.summitracing.com/int/part...750r/overview/ og 14" orginale stålfelg framme evetuelt noe anna lett..

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Enig, men han tabbet seg iallefall ikke ut ved å velge 5 syl. dillet.

Så lenge du launcher på 1. gear går det nok bra. Bør stikke godt avgårde med de dekkene der.

Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Skjer det noe her for tiden da? Mener å ha sett bilen din der oppe når jeg omtrent var daglig på damebesøk der en sommer

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Sett hvilken av bilene hvor?ja står ikke helt stille her

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sett hvilken av bilene hvor?ja står ikke helt stille her
    Ser du har bosted i Seljord, så er der 740n mener jeg

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Ja det hender den er å se i seljord og omegnbare å slenge bortom for en volvo prat viss du ser den

14. Takk OlaBoy takket for denne posten
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Kommer en bilde update i løpet av jula også,bare å følge med

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Kommer en bilde update i løpet av jula også,bare å følge med
    Ja vi følger med og venter...

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Og her kommer en liten smak på det som foregår i ett innesnødd verksted i langt inne i skogene i telemarkVært en travel høst med div tjene-penger-på-proskjekter,elgjakt og litt damejakt.Uten rifle vel å merkeMen har da gjort litt med volvoene mine også,å endel nye deler dukker stadig opp ettersom undertegnede har råd!Også funnet ut att Facebook faktisk er nyttig til noe,mye fine deler å fine der!Har funnet meg en D-kam og ett innsugsplenum for å nevne noe
    Nok pjatt,her kommer litt bilder:
    Toppen min har vært på tur å fått større ventiler (38/46),samt shimsing av klr t2 kammen min.Litt porting og nye stivere ventilfjærer og en lett planingBrennkamrene har jeg fresa ut,litt finjustering igjen der.

Ikke lett å se noe her men

Også kjøpt meg manometere for turbo trykk.Ett som går til 1,5bar og ett som går til 3.Den andre overtar der det første slutter?Neida,men har ikke tenkt å gi meg på 1,5 heller.

Handla også cossie plenum,så godt så enkelt?Venter på en alu plate i posten så jeg får skrudd det sammen.

Karrossen vil jeg ikke legge ut bilde av ennå da jeg har en liten "overrakelse" på lur der i skrivende stund
    Kommer mer om ikke lenge

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Husk at det er litt forsinkelse på de væskefylte manometera :P

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Vet,men blir det så mye att det blir problem?

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Vet,men blir det så mye att det blir problem?
    Ville ikke tru det egentlig, er jo stabile og fine hvertfall. Litt forsinkelse blir det jo med feil slanger og

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Bare en måte å finne ut det på

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

kamerat av meg har bygd seg v8 i sin 68 camaro med følgende oppsett:
    Motor.sbc 4 bolt.
    eagle staalveiv,eagle h beam smidde raader,speedpro pistons.avball av oslo sylinder service.
    clevite 77 lager,hastings piston rings,wictor jr toppar,11,7 comp,comp cams 305h,rpm range 3500.7000.wictor jr 4+4 innsug,holley 830dp,mallory mec tenning,mallory box,headman headers,2,5 eksos,++++++

gir th 350 m man vent hus,koleene og alto reed clutches,
    tci stall converter 3800rpm.
    Skal bli artig å se hvordan b21`n går i forhold til denne

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Kjekt å se. Synes at dette lover riktig godt.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Husk at det er litt forsinkelse på de væskefylte manometera :P
    Hvorfor?

Uenig med du der.

Viseren på ett manometer som ikke er væskefylt og som kobles til en nippel på innsuget som har stort hull innvendig, vibrerer og bråker så de det ikke er brukende. Man låser problemet med å bruke nippler med knøttsmå hull i midten. Dette demper pulsene, men gir også betydelig forsinkelse. Ikke like mye som de elektriske manomentrene har, men likevel noe.

Jeg bruker derfor nippel med stort hull og ett væskefylt manometer og mener at raskerer og mer nøyaktig enn det blir det ikke.

Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Takker for hyggelig tilbakemelding,setter pris på både ris og rosNoen som vet om det finnes slike å få kjøpt i Norge?http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-GROUP-...-/271298475666
    909 motorsport hadde før men finner det ikke på den nye siden deres.Kollevold har heller ikke..

Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sendt mail eller ringt å og hørt, eller bare sjekka nettbutikken? Lage selv da

Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36