Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
ser greit ut dette Liker at du putter turboen underst... gjør livetlettere med tanke på en god DP og WG-løsning Men skulle bara nerta det sammen og sendt til meg, så Skulle jeg hel-TIG'a det gratis for deg... BTW delt eller single entry? Om det er delt entry hadde det vært litt å hente på å ha de sammarbeidenede syllene i hver sin halvdel, så slipper man unna noe av crossfeed-tendensene. typ 1-4 i ene innløpet, og 2-3 i det andre. Er det single entry spiller rekkeølgen av røra ingen rolle. På turbo er det ikke så kritisk om de er helt like lange, bare de ikke er ekstrem forskjell på...

Til de som bygger sugis gjelder +/- 5% eller 10% totalt.
Takker for det ! Ble en helt grei downpipe på dette, hadde jeg ikke vært så himla redd for å sette vinkelsliperen i bilen skulle den ha blitt nesten rett bak med 45gradere istedet for 60.. Turboen er singleentry så jeg har ikke tatt 1-4 og 2-3 i samme kammer, hadde dog egentlig tenkt å bygge det slik for mulighet til å lage skillevegg når\hvis jeg går over til pulsesplit.. Ble forholdsvis fin lengde på rørene også. Får helt sikkert solgt grenrøret om det skulle bli ett tema å gå over til pulsesplit!

Har ett lincoln electrics MIG apparat i garasjen, så dette ble bygget i garasjen som absolutt alt på bilen. Kansje ikke de fineste sveisene, men det eneste jeg har hatt trøbbel med lekkasje på er utgangen til WG, som jeg ikke bygde støttestag på i første omgang slik jeg skulle ha gjort.. Samt at flensen slo seg litt under sveising, så denne må planes. Takker dog for tilbudet om å TIG'e, får se om jeg tar tilbudet på neste grenrør, eller etc..