Det er berre eit eller anna med eldre bilar som ligg breidt![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
fått skrudd noe scooter?
hyggelig og hilse på
/MGP
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
Hyggelig å høre at det faller i smak ! Dritskøy å kjøre gammel vogn på ACR, skiller seg litt ut i forhold til mye av det andreSelv om det ikke er spillernytt med gammel sleeper... Takstativ er faktisk vurdert, vi får se om det blir..
Hyggelig å hilse på, Mats ! Kunne jo ikke stille innom dere uten å hilse på!
Har skrudd fryktelig mye scooter i det siste, ble endel mere jobb med den enn jeg så for meg.. Men det blir gjort etter boka i aller høyeste grad !(Som alltid) Kjøpte fabrikkmanualen kort tid etter jeg besøkte Cylmo, den ga meg svar på alt jeg trengte å vite om min "gamle" ski doo..Dvs den er jo spillerny i forhold til Storfalevogna.. Må ha det litt morro på vintern når man ikke har mulighet til å kjøre på norges beste biltreff !! Skulle nesten ha startet egen prosjekttråd på den, men er jo ikke Volvo
Ble endel sikling på den fora blokka til Teigen som lå klar til levering! Sinnsykt god service fra Lars på Cylmo med scootern, og bare hyggelige folk som virkelig stiller opp med god service og gode priser! Stakk innom Cylmo når jeg fikk mulighet pga en jobbtur, og det var en opplevelse jeg tar med meg! Sinnsykt bra verksted med mye kompetanse så jeg skjønner godt at de har fornøyde kunder ! Shameless reklame!
Nesten så jeg angrer litt på at det blir karosseribytte etterhvert ?!![]()
Sist endret av Berg Performance; 20/07/13 kl 02:11
Kult stuk! Liker innsatsen!
Ville beholdt 245 karrosen. Du vil nok angre på ett eventuelt bytte
Har du fått bremset bilen noen gang?
Sist endret av Volvo-Lars; 06/08/13 kl 10:26
Takk for det !
Har aldri benka bilen, og med dette tempoet blir det vel neppe hellerHver gang SHS har rulla på ACR så finner jeg en unnskyldning, forrige gang var det trøbbel med wastegaten og lekkasje på grenrør så jeg fikk ikke opp ladetrykket før 4300-4500 og mangla litt effekt.. Blir ikke noe fin effektkurve av sånt..!
Nå har jeg akkurat satt inn nye pinnbolter i toppen og satt på en TIAL 35mm wastegate istedet for Turbonectics 32mm, samt ordnet alt av lekkasjer og diverse. Så vi får se om ting funker som det skal nå! Blir å prøve å styre wastegaten med mottrykk via megasquirten nå om jeg ikke får sakene til å samarbeide på vanlig bleedventilvis.. Har tilogmed bytta børster i dynamoen, så jeg kansje slipper å ladde etter hver tur
Sommertreff i hælga ! Kem ska ? Blir nok å lufte vogna litt !![]()
Dæven, så tralla er ikke bortglemt selv om det er en stund siden sist update ?Meget vanskelig å si, ser jeg ladder rett i overkant av 1 bar på det meste av filmen.. Har ikke sett noe 300 oppsett som har fungert slik som Storfalevogna ihvertfall.. Ladetrykket var ikke stabilt pga litt fuskende ladetrykksstyring og mangler nesten totalt under 4250rpm, blir dårlig bunndrag av slikt..
Om vi tar i betraktning at jeg har klart å presse 150-160 sugehester ut av maskinen, og med 1 bar ladetrykk burde det bli litt i overkant av 300.. Men på siste treffet kjørte jeg fra en 240 med 350hk Corvettemotor på flata, så jeg vil tro den ligger på mellom 300 og 350 ? Corvismotoren er litt tyngre, så noe kan ligge der![]()
Sist endret av Berg Performance; 12/12/13 kl 07:35
Digger denne, hadde vært kult å sett hva effekt som ligger i den![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Noe som skjer med denne da?
Skal snart trilles inn for avplukking og planing av grenrør ! Ellers skjer det lite, venter på mellomaksling fra Turbocontainer slik at det er mulig å kaste inn M3 kassen !
jeg brukte orginal mellomaksling fra 240 med m47 når jeg bygde om til m3 kasse, måtte skjøyte den 4 cm om ej ikkje husker feil, går fint med rør inni akselen for sentreringingen vibrasjoner enda iallefall, er vell 2 mnd sia no på bruksbil
![]()
1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu
1990 Mercedes 190 Evo III
1989 Ford Sierra Cosworth
Chris Breivik - 41643790
https://www.facebook.com/chris.breivik.5
Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.
http://www.shop-mjosfab.no/
Skjer det noe her? ACR snart jo![]()
09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
95mod Volvo 940 Turbo Banebil
Nå har vogna blitt spylet rein med høytrykksspyleren og mellomaksling til ZF kassen er kommer i garasjen ! Takk til Turbocontainer for den
Nå skal grenrøret av og få seg en planing av flensene, og om radiatoren kommer til rett tid blir det en forholdsvis stor Aluminiumsradiator i front som forhåpentligvis ordner kjøleproblemet mitt !
Bilder er obligatorisk ! Legg merke til stålisen på frontruta, dette bildet er tatt i går !
![]()
NiceGleder meg til å se fortsettelsen i denne tråden
Heldigvis litt mer normal temperatur her![]()
Liten update, grenrør er plukket av og blir planet i løpet av uken ! Vet jo at ingen leser tekstupdate, så det blir noen halvkjedelige bilder å se på i tillegg..
Tomt for grenrør !
Den litt mer ukjente siden av grenrøret.. Ser klart den ene lekkasjen her.. Ser også tegn til lekkasje på flensen mot topp, noe som ikke kom som noen overraskelse etter jeg blåste to eksospakninger på siste treff!
![]()
Ja, fint å få bort eksoslekkasjerIkke alltid like lett å spenne opp slike grenrør for planing
![]()
Det er noen som leser updates daliker dette prosjektet jeg, bra du gjør klar vogna til sommern
![]()
Få frest pyramidering da, så slipper du å blåse pakninger![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Bruker å lese alt, selv uten bilderMen er jo alltids stas med bilder
![]()