Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 182 av 206 FørstFørst ... 82 132 172 180 181 182 183 184 192 ... SisteSiste
Viser resultater 4.526 til 4.550 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4526

  2. #4527
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    aha
    men med Gamle
    ABS
    så mener du årsmodeller?
    Ja, den modellen som var på 700, før 88.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #4528
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright.


    her er da "alt" som er til
    ABS
    systemet på 240.
    mangler kun fjærbeina på bildet men de gadd jeg ikke ta fram bare for å avbilde for alle vet hvordan et fjærbein ser ut... mangler et bremserør som går langs bilens lengde som er bestilt opp på Volvo, samt noen andre smånips som vi måtte kappe for å få av donorbilen, var så hinnsides rusta. så nå blir det full shinings og vasking av deler så det er rent og pent før montering.

    en ting som jeg lurer på er: jeg skal ta av alle originale kabelstrømper i bilen, få bort den hæslige STIVE plaststrømpa som gjør det skikkelig ekkelt å få lagt kabler og slikt litt finere og bedre... og da trenger jeg noe annet passende å trekke opp kablene i etterpå eller tvinne rundt de noen form for tape som egner seg å dra rundt kabelmatter og slikt for å beskytte de litt. finnes det noe egnet opplegg for slikt? noen form for tape som ikke blir klissete og fælt å holde på med men som fester seg ok rundt kabler og gjør de "tette"? "wrap" so to speak??

    noe man bruker på kabelmatter når man monterer Datasprut f.eks? regner ikke med kabler ligger 1 og 1 der løse...

  4. #4529
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Søk etter "painless wiring" hos f. eks. summitracing.com

    De har mange forskjellige tykkelser. Burde vel finne det her i landet også...

  5. #4530
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    http://www.abiko.no/index.php/krympe...rt-12-4mm.html

    Litt arbeid å tre en og en ledning gjennom, men blir som nytt!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  6. #4531
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    k rør, sånne "støvsuger" rør, dem har noe på biltema, men de har bare små størrelser!

  7. #4532
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    For all del, ikkje bruk krympestrømpe med lim!Er ett reint hellvette viss du må opne opp for og gjere nåke/ta opp igjen nåke..
    Får kjøpt ein tøyteip som kleber til seg sjølv som ser veldig profesjonelt ut og er fin og ha med og gjereEin i området her brukte det på ein E30 M3 han driver på med, meiner han la ut link i prosjektet sitt..Skal sjå om eg finn linken
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #4533
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takker for tips tror neppe jeg kommer til å bruke sånn gummistrømpe med lim i nei, det er så fælt å åpne igjen å blir så for jævlig klissete.

    Brage: tenkte også på sånn tape ja. send over link om du finner den, har muligens en insider som skaffer meg på Toyota, de bruker slikt der i alle fall. også slik "tøytape" som blir brukt på G-Vogner originalt. så det er jo fint. lettere å ha med å gjøre å legge kablene fint selv, slipper en HAUG med "volum" på tykke stive gummislanger som kablene ligger i. upraktisk når det begynner å bli litt av de og skal trekkes igjennom trange plasser

  9. #4534
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    bilen har da fått seg 35w H4 Bi-Xenonkit på 4300K. ble MEGET godt lys! men må ha meg nye hovedlykter når den er lakkert, for begge reflektorene er løse.

    trenger også en komplett viskeroverføring om noen har billig og liggende til ingen nytte. begynner å bli lei av at det faller fra hverandre under dashen nå...
    venter enda på ledig plass i garasjen motorbytte skal foregå så venter bare på det før 16V kan komme oppi...

  10. #4535
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    bilen har da fått seg 35w H4 Bi-Xenonkit på 4300K. ble MEGET godt lys! men må ha meg nye hovedlykter når den er lakkert, for begge reflektorene er løse.

    trenger også en komplett viskeroverføring om noen har billig og liggende til ingen nytte. begynner å bli lei av at det faller fra hverandre under dashen nå...
    venter enda på ledig plass i garasjen motorbytte skal foregå så venter bare på det før 16V kan komme oppi...
    Trenger ikke nye lykter, du trenger kun de hvite "klipsene" som holder reflektoren fast i justeringsskruen, disse fåes nye på volvo, har gjort denne jobben på min og ble en billig løsning kontra å kjøpe nye lykter
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  11. #4536
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Trenger ikke nye lykter, du trenger kun de hvite "klipsene" som holder reflektoren fast i justeringsskruen, disse fåes nye på volvo, har gjort denne jobben på min og ble en billig løsning kontra å kjøpe nye lykter
    sier du det? takk for tipset! da skal jeg sjekke ut dette. må kontrollere tilstand på reflektorene også med det samme det blir gjort da. omstendig arbeid å skifte de ut? (antar Nei )

  12. #4537
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    sier du det? takk for tipset! da skal jeg sjekke ut dette. må kontrollere tilstand på reflektorene også med det samme det blir gjort da. omstendig arbeid å skifte de ut? (antar Nei )
    Jepp Bare hyggelig tror det jeg betalte en hundrings elns for 10stk Er ikke en omstendig jobb nei, ut med lykt, vipp av glasset, vri "klipsene" og ta ut reflektor, slit "klipsene" av kula på justeringsskruen, klem på nye, lakk det gråe reflektorhuset matt svart og sett sammen igjen
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  13. #4538
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Delenummer her:
    forum.vccn.no/showthread.php?45398-gaupe-min-tredje-92-240-Classic-)/page4
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #4539
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takker for tipsene begge to. skal se om jeg ikke får tak i dette snart. blir nok lakkert innvendig samtidig ja. i rosa tenker jeg... høhø

    tenker meg om så kanskje jeg har både nye reflektorer og kanskje ei helt ny lykt liggende på "lager" en plass også. må sjekke på torsdag nå
    liten fordel å ha lykter som er justert riktig og ikke står å vibrerer så fælt når man først har Xenonkit på bilen.

  15. #4540
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    fått seg sågodt som størkent 86+ bagasjelokk. Syntes det ble bra ilag med snutefronten.


    startet lørdagskvelden med litt mekking. fant fram snap-off navet slik at jeg kan lett ta av og på rattet mens neste prosjektdel skrider fram. nemlig ombygging til 960 dashbord


    dashbord ute etter ca 1 times jobb. lett skuring det. men fyttigrisen så mye kabler... skal bli godt å få rydda litt samtidig.







    foreløpig plan er å ha 6 målere plassert der. får se hvordan det blir. men regner med det blir det enkleste og greieste


    var heldig å fikk en goood bit kabelmatte avklipt på instrumentet ilag med dashbordet så jeg har god nok lengde til å skjøte inn på 240 ledningsnettet. skal bruke et 940FT instrument pga 960 er jo turtelleren tilpasset rekke6er og ikke 4sylindret, samt da får jeg også turteller med turbotrykksmåler på nåla der. tror det kan bli tøft.



    er ikke så styggelig mye breiere 960 dashbordet egentlig. og med tanke på at man kan kappe inn biten på høyre side uten å ødelegge fasongen så blir det kortet inn på høyre side. må prøve å få demontert airbagen i dekslet slik at jeg kan bruke det hullet til oppbevaring f.eks. ikke noe poeng i 5kg airbagvekt oppå dashen i alle fall.
    venter på å få midtkonsollen og girspakedekslet så jeg har å tilpasse videre på dette også. skal bli spennende så fort det er kappet inn i bredden hvordan det går inn mot ruta. regner med det blir å kappe 240 dasbhordet flatt bortover på tvers for å "skjøte" ilag 240+960 dashbord slik at man får profilen rett mot ruta men samtidig får 960n lett påbygd utover også. mot rattstammen ser det ut som den ikke kommer så ravgæli offset ut fra hullet i forhold til originalt så da slipper jeg kanskje å flytte eller bygge om rattstammen til 960 tiltratt også. kan være heldig kanskje. får se.

    regner med det kommer mye motstand mot dette også som alt annet i prosjektene mine, men jeg synes 960 dashen er det fineste av alle volvo dashbord og da må man på lik linje med alt annet i prosjektet her plukke det "beste" fra alle verdener for å bygge sammen en kosebil man kan nyte til det fulle. time will show!

  16. #4541
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Turtellern er lik.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #4542
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Spennende, artig med noe "nytt"
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #4543
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Christian: sikker? Mener å ha lest de var forskjellige pga ulike antall sylindre?

  19. #4544
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    I utgangspungtet så er det forskjellig turteller til hver motor, men da jeg monterte B6254 motor i 740'en brukte jeg den orginale turtellern (fra B230F) og den fungerte akkurat som den skulle.
    På sekserne kommer signalet fra hjernen, jeg mistenker den sender "firer-signal" og turtellern er lik på alle.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. Takk Kodja takket for denne posten
  21. #4545
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    nei. turteller fra 4 sylinder, har samme intervaler eller hva det heter som femmer. Ikke sekser. Han må nok bytte

  22. #4546
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    okei. har uansett haug og dung med 940 FT instrumenter med km stand som skal stilles i NULL før montering.






    noget greit i utgangspunktet mener nå jeg.





    ser bare her... fy flate så mye nyere og herligere førermiljøet kommer til å bli når det er på plass, forhåpentligvis! blir jo en helt ny verden. gammel god flott sjarm ut <3 ny goodlooking hunkyness inn


    og før jeg har kuttet inn sideutstikk og småting så ser jeg at rattstammen kommer i alle fall nogenlunde riktig ut fra dashen. så dette kan love godt.

  23. #4547
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut

  24. Takk Kodja takket for denne posten
  25. #4548
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å se fremgang her

    Recarostoler du har? Hvilken type evt? Såg veldig fine ut.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  26. #4549
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Turteljar frå 960 turbo/940 se us har rett turteljar til deg.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  27. #4550
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    hei har et lite spørsmål ang 16 v. en b234f er vel sugemotor? noe fare for å sette turbo på det? b234f/b204ft hvem av disse motorene er best?
    mvh Joakim B

Side 182 av 206 FørstFørst ... 82 132 172 180 181 182 183 184 192 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •