Er dette noe å satse på? http://www.estuning.no/datasprut.asp
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Det er ett glimrende alternativ. Det er krav til nøyaktighet på disse, men mange synes at de ser for stygge ut. Sjekk farten på viseren når man slipper gassen.
http://www.youtube.com/watch?v=ejdRcnXNgp8
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Responstid du må justere :-) trottle speed movement.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Har enda ikke hørt ett negativt ord om Nira, så da må man anta at det er ett bra valg. Ettersom de har markedsført med at det skal være minst mulig tidskrevende fra montering begyner til mapping er ferdg, så antar jeg at brukervennligheten er svært høy. Har desverre ingen erfaring med Nira enda.
Time based AE blir nok å forsvinne etterhvert, da det er tungvint å stille inn. Accel Pump funksjonen har færre innstillinger og er mer selvforklarende. Og ikke minst mye enklere og raskere å justere. I motsetning til Time Based AE så justerer du her både akselerasjontilskudd og fratrekk ved deakselerasjon i samme kurve.
EAE og X-tau funksjonene er mer beregnet på perfeksjonister. Jeg har ikke brukt noe tid på de funksjonene selv.
Ettersom du har en turbomotor bør du ha tilskudd fra både TPS og MAP. Måten jeg har brukt å justere inn kurvene på er å begyne kunn med TPS kurven. Altså med innstillingen på 100% TPSdot. Når jeg begyner å bli fornøyd med den så begyner jeg å justere andre kurven med innstillingen over på 100% MAPdot. Når jeg begyner å bli fornøyd med den så prøver jeg fram med forskjellige prosentfordelinger, med hovedvekt på TPS. En plass mellom 70-90% TPSdot er vanlig.
Sørg for å ha treshold på både MAPdot og TPSdot over det signalet varierer med når motoren går i jevn hastighet og belastning. Spesielt MAPdot treshold kan gi jagende gange om treshold og kurven er slik at den korrigerer når motor f.eks går på tomgang.
MAPdot og TPSdot finner du igjen i loggen, slik at du kan bruke logg til hjelp for å tune aksinnstillinger.
Jeg bruker å ha mer fokus på hvordan motoren responderer på innstillingen enn på hva AFR måleren viser. Litt magrere blanding ett lite øyeblikk trenger ikke bety dårligere respons. Men både alt for mager og for feit blanding under aks. gir dårlig respons.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
har en b230fk med megasquirt ms1v3 og skal bruke orginal tennings anlegg åssen gjøre det ?
http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449
kanskje dette kan hjelpe deg. Med MS1 må du bruke extra koden, såvidt jeg vet.
'09 V70
740 - med b21 og vems
takk for tipset men noen som har koblingsjema åssen man kobler opp hele orginale tenninga jeg har kobla det opp men får ikke ginst :\\\
Se på det nederste bildet her:
http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&...85939895034795
Sist endret av Batland; 01/12/13 kl 00:45
Noen her som veit om Ford Cosworth har samme flens på innsuget som volvo 16v?
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt