Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 33 av 77 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 825 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #801
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har fikksa seg, går fint på 14,5-14,8 på tomgang (etter den har stått litt,ehem). Var ett engnagstillfelle. Kruser rundt på 15 afr nå . Har jo litt av den ujevne blandinga som før, men map funker igjenn.



    Ska kaste i den nye saken med åpent element Er sikkert strålevarme som du sier.

    Krusa rundt som når jeg mappa den i lik ute temp og fart, da er den fin i blandinga. Barometrisk korreksjon har jeg ikke tuna spessielt, hadde igrunn planer å sleppe det.


    Kan hende, ær jo greit det Så på pcen samtidig når jeg satte på varmeapparatet. Pluttselig sank verdien med 30 kpa og alt var normalt.

    Har en auto gauge ladetrykksmåler, den og sprutet er ikke enige... Når sprutet sier 50 kpa, sier den -0.65 ca. Men stoler mer på sprutet, er kalibrert riktig Noen som har erfaringer med auto gauge?

    Ingen som har gode PID og accel enrichment instillinger å dele? Gir jeg litt på blir den mager ei kort beite, omvendt med pådrag. Har stillt litt, men tydligvis for lite.
    8v rødblokk trenger MYE accel/transient enrichment...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #802
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Autometer er bra og har også bra utvalg.
    Her ett eksempel på en som er dempet med væske. http://www.summitracing.com/int/part...4211/overview/

    Her ett annet, metrisk, alternativ. http://www.summitracing.com/int/part...04-j/overview/
    Hvorfor ikke bruke væskefyllt manometer fra industrien? Viser sjeldent feil
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  3. #803
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Er dette noe å satse på? http://www.estuning.no/datasprut.asp

  4. #804
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av elephant Vis post
    Er dette noe å satse på? http://www.estuning.no/datasprut.asp
    I følge han jeg snakket med på ACR på høsttreffet som driver på med mapping så er NIRA et helt fantastisk sprut

    Har faktisk vurdert det selv men jeg tror at i3+ er ute av produksjon og erstattet med et et nytt ( i7 eller noe sånt)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  5. #805
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    Hvorfor ikke bruke væskefyllt manometer fra industrien? Viser sjeldent feil
    Det er ett glimrende alternativ. Det er krav til nøyaktighet på disse, men mange synes at de ser for stygge ut. Sjekk farten på viseren når man slipper gassen.
    http://www.youtube.com/watch?v=ejdRcnXNgp8

  6. #806
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er ett glimrende alternativ. Det er krav til nøyaktighet på disse, men mange synes at de ser for stygge ut. Sjekk farten på viseren når man slipper gassen.
    http://www.youtube.com/watch?v=ejdRcnXNgp8
    Kvalitet er ikke hver gang det peneste
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  7. #807
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    Hvorfor ikke bruke væskefyllt manometer fra industrien? Viser sjeldent feil
    Kan jo være et problem med belysning?
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  8. #808
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Kan jo være et problem med belysning?
    En skal jo ikke glane på manometret hele tiden? Er en i tvil om ladetrykket tuller så finns det lys inne i så si alle biler.

    Sent from my GT-I8190N using Tapatalk
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  9. #809
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    8v rødblokk trenger MYE accel/transient enrichment...
    Jo, får prøve litt mer. Men tenkte å sende den til "optimalisering". De får det vell bra til

  10. #810
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    Kvalitet er ikke hver gang det peneste
    Presis, og for noen er "looken" det suverent viktigste.

  11. #811
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Kan jo være et problem med belysning?
    Det var derfor jeg monterte mitt i hanskerommet hvor det er belysning.

  12. #812
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var derfor jeg monterte mitt i hanskerommet hvor det er belysning.
    Trenger ikke En plexiglass ring som er lakket på ytterdiameter og ytre flate, men som er blank på bakvegg, og "mattet" i innderdiam. og en lysdiode fikser biffen
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #813
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Prøvde litt mer accel enrichment. Har tps-time. Bånna skalaen på 255% ekstra Stillt veldig tidlig, men alikavell blir den mager når jeg trykker litt fort på pedalen... Så veldig feit litt etterpå da... Er håpløst :(

    Er jo helt håpløs.. Men er en funktion som heter accel pump, er den bedre???

  14. #814
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Prøvde litt mer accel enrichment. Har tps-time. Bånna skalaen på 255% ekstra Stillt veldig tidlig, men alikavell blir den mager når jeg trykker litt fort på pedalen... Så veldig feit litt etterpå da... Er håpløst :(

    Er jo helt håpløs.. Men er en funktion som heter accel pump, er den bedre???
    Aks. pumpe funksjonen styres av gasspedalen/tps så det er der du må justere ja.

  15. #815
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Aks. pumpe funksjonen styres av gasspedalen/tps så det er der du må justere ja.
    Jo, men er time based AE, eller Accel pump AE best ?

  16. #816
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Responstid du må justere :-) trottle speed movement.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #817
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Responstid du må justere :-) trottle speed movement.
    Stillte den så kvikk jeg kunne og så mye bensin jeg kunne

  18. #818
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Jo, men er time based AE, eller Accel pump AE best ?
    Ingen ide. Svarte på generelt grunnlag.
    Har bevisst valgt å styre unna MegaStrul.

  19. #819
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av elephant Vis post
    Er dette noe å satse på? http://www.estuning.no/datasprut.asp
    Har enda ikke hørt ett negativt ord om Nira, så da må man anta at det er ett bra valg. Ettersom de har markedsført med at det skal være minst mulig tidskrevende fra montering begyner til mapping er ferdg, så antar jeg at brukervennligheten er svært høy. Har desverre ingen erfaring med Nira enda.
    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Jo, men er time based AE, eller Accel pump AE best ?
    Time based AE blir nok å forsvinne etterhvert, da det er tungvint å stille inn. Accel Pump funksjonen har færre innstillinger og er mer selvforklarende. Og ikke minst mye enklere og raskere å justere. I motsetning til Time Based AE så justerer du her både akselerasjontilskudd og fratrekk ved deakselerasjon i samme kurve.
    EAE og X-tau funksjonene er mer beregnet på perfeksjonister. Jeg har ikke brukt noe tid på de funksjonene selv.
    Ettersom du har en turbomotor bør du ha tilskudd fra både TPS og MAP. Måten jeg har brukt å justere inn kurvene på er å begyne kunn med TPS kurven. Altså med innstillingen på 100% TPSdot. Når jeg begyner å bli fornøyd med den så begyner jeg å justere andre kurven med innstillingen over på 100% MAPdot. Når jeg begyner å bli fornøyd med den så prøver jeg fram med forskjellige prosentfordelinger, med hovedvekt på TPS. En plass mellom 70-90% TPSdot er vanlig.
    Sørg for å ha treshold på både MAPdot og TPSdot over det signalet varierer med når motoren går i jevn hastighet og belastning. Spesielt MAPdot treshold kan gi jagende gange om treshold og kurven er slik at den korrigerer når motor f.eks går på tomgang.
    MAPdot og TPSdot finner du igjen i loggen, slik at du kan bruke logg til hjelp for å tune aksinnstillinger.
    Jeg bruker å ha mer fokus på hvordan motoren responderer på innstillingen enn på hva AFR måleren viser. Litt magrere blanding ett lite øyeblikk trenger ikke bety dårligere respons. Men både alt for mager og for feit blanding under aks. gir dårlig respons.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  20. Takk TomX95 takket for denne posten
  21. #820
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    har en b230fk med megasquirt ms1v3 og skal bruke orginal tennings anlegg åssen gjøre det ?

  22. #821
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.473
    Antall takk

    Standard

    http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449

    kanskje dette kan hjelpe deg. Med MS1 må du bruke extra koden, såvidt jeg vet.

  23. #822
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    takk for tipset men noen som har koblingsjema åssen man kobler opp hele orginale tenninga jeg har kobla det opp men får ikke ginst :\\\

  24. #823
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.645
    Antall takk
    Sist endret av Batland; 01/12/13 kl 00:45

  25. #824
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Noen her som veit om Ford Cosworth har samme flens på innsuget som volvo 16v?

  26. #825
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Noen her som veit om Ford Cosworth har samme flens på innsuget som volvo 16v?
    YB og 262 toppen er vel så å si identinske i utforming, MEN størrelsen er forskjellig...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 33 av 77 FørstFørst ... 23 31 32 33 34 35 43 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •