Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 32 av 77 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Nå er det jo nettopp S80 pro jeg har da.
    Men du mener at jeg skal jorde signaljord og skjerm i samme pinnen i ecu?
    Da er det jo ikke tvil Fulgte det ikke med ledninger når du kjøpte det? De skjerma ledningene som følger med så er skjermen koblet til jord ca. 5-10cm fra
    ECU
    . Koble skjerm og signaljord i samme pin.
    Noe annet jeg stussa på lenge når jeg så på koblingssskjemaet er at pin 21 ikke er spesifikt til kam/veiv sensorer. Det er akkurat den samme som pin 33, altså kan du bruke pin 21 til jord for tempsensorer Tok sin tid med frustrasjon over kabeltrekking før jeg fant ut av det...

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Jeg kjøpte mitt fra kl.racing, var ikke med en ledningsstubb heller, bare kontakter.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Vil anbefale deg å skaffe en skikkelig tang for å klemme kontaktstykkene til ledningene...
    Deutsch har ei sabla fin ei til 2000kr inkl moms og tull. Da får du laga ledningsnett med skikkelig kvalitet!

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Kjøpte en tang på biltema, den funker i massevis.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Sånn tang til de stikkene koster 400,- på Ebay :-)

http://pages.ebay.com/motors/link/?n...d=261128166782
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Antall takk

Standard

ingen som har et start map til en b230fk da kjører trigger 60-2 på svinhjulet får ikkegnist så mye man kan stille inn der prøver å lese funne ut noe men

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Har ett lite problem jeg ikke skjønner helt. Kjører rundt med autotune, lar den stå på tomgang står som fjell på 14.8 afr. Lagrer lukker alt. Starter nestegang, men når jeg lar den stå på tomgang kan den da finne på å gå helt ned i 13... Har kjøpt en raskere iat jeg tenkte på kaste på, men clten fra GM er vell ikke så treig? Passer bra med utetempen når kobler på pcen før jeg starter, men iat viser 2 + når jeg kjører rolig i 5 minus er det litt rart?

Kurva for bensin vs lufttemp er helt riktig, den er jo ferdig stillt. Skjønner ikke hva den driver med..

Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Hvor har du plassert iat-sensoren?
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Hvor har du plassert iat-sensoren?
    Står i Trykkrøret 10 cm forran spjeldet

Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Okei. Ikke der jeg ville hatt den, men det får være en smaksak. Ang tempdifferanse må du huske på at du får temperaturøkning mellom turbo da den er varm. Så du vil ikke ha samme temp utenfor, som inne i trykkrøret.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Neida, er klar over dette. Men så for meg att lufta ikke blei så varm når jeg ligger å cruser rundt på -0.7 bar og coolern koser med luft på -5

Hvor ville du hatt den?

Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

kjører man sprut med MAP/turtall, bør man ha IAT som viser hvilken temp som går inn i plenum. Dog anbefaler IKKE å ha IAT skrudd fast I plenum, da den kan vise mye høyere temeratur enn lufta faktisk har, som følger av varmen fra plenumet (det er skrudd i mot toppen, så det BLIR varmt, med mindre det er i kompositt da). Aller helst bør IAT'n være montert i et plast eller kompositt rør, eller et "isolert" metallrør slik at det er lufttempen etter IC som blir gjeldende uten påvirkning fra motorroms varme etc....
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Hehe, artig. Strata bilen og gikk inn. Stod å gikk seg varm, kom ut gikk veldig feit... jaja, kjører til dreftestemp tenkte jeg. Bilen ville ikke gå over -0.2bar. kikka mer på det når jeg kom hjem, var helt lik, satt på varmeapparetet på beina. Pluttselig datt den der den skulle... Virker som om map følern hadde frysi gitt Men er no dritt att den kan fryse...

Noen som har trikks mot dette?
    Sist endret av TomX95; 26/11/13 kl 20:20

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Hehe, artig. Strata bilen og gikk inn. Stod å gikk seg varm, kom ut gikk veldig feit... jaja, kjører til dreftestemp tenkte jeg. Bilen ville ikke gå over -0.2bar. kikka mer på det når jeg kom hjem, var helt lik, satt på varmeapparetet på beina. Pluttselig datt den der den skulle... Virker som om map følern hadde frysi gitt Men er no dritt att den kan fryse...

Noen som har trikks mot dette?
    Har du mapsensor ved beina? Min er i motorrommet...

15. Takk OlaBoy takket for denne posten
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Har du mapsensor ved beina? Min er i motorrommet...
    Står inne i selve boksen. Er plassert som orginalt på passasjerside ved beina.

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Står inne i selve boksen. Er plassert som orginalt på passasjerside ved beina.
    Ah, intern sensor... vel du har nettopp oppdaga ulemepen ved det

Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ah, intern sensor... vel du har nettopp oppdaga ulemepen ved det
    Har aldri hatt problemer med at MAP sensoren fryser, jeg har ett bensinfilter på slangen for å jevne ut litt.. Kansje filteret samler opp eventuell kondens istedet for sensoren ?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Har ett lite problem jeg ikke skjønner helt. Kjører rundt med autotune, lar den stå på tomgang står som fjell på 14.8 afr. Lagrer lukker alt. Starter nestegang, men når jeg lar den stå på tomgang kan den da finne på å gå helt ned i 13... Har kjøpt en raskere iat jeg tenkte på kaste på, men clten fra GM er vell ikke så treig? Passer bra med utetempen når kobler på pcen før jeg starter, men iat viser 2 + når jeg kjører rolig i 5 minus er det litt rart?

Kurva for bensin vs lufttemp er helt riktig, den er jo ferdig stillt. Skjønner ikke hva den driver med..
    Det er nok en korreksjon som fører til dette, men det trenger ikke absolutt være korreksjon for IAT som gjør det.
    Ta 2 logger, en fra hver situasjon der AFR er forskjellig i ellers tilsynelatende samme driftstilstand, og last opp f.eks MSextra.
    Om det er IAT korresksjon som gjør det, så har nok sensoren fått for mye strålevarme når du justerte den til 14,8 i AFR.
    GM sensor med åpent element er ikke like følsom for strålevarme som den med lukket element, ettersom den blir isolert fra direkte kontakt med røret du har den i.
    På tomgang og kjøring i lav hastighet på lav belastning blir det betydelig strålevarme.

Ettersom du har hatt problem med mapsensoren kan jo faktisk problemet skyldes litt feil i verdien fra mapsensor. Vil tro du har fått fuktighet i sensoren eller slangen til den. Er dette ikke ett engangstilfelle kan det være tryggest å bytte sensoren.
    Jeg har forsåvidt heller aldri hørt om fryst mapsensor tidligere som ett problem.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Går an å kjøre closed-loop lambda correction også Hører mange er skeptiske, men det fungerer jo på
    OEM
    -biler...

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Har fikksa seg, går fint på 14,5-14,8 på tomgang (etter den har stått litt,ehem). Var ett engnagstillfelle. Kruser rundt på 15 afr nå . Har jo litt av den ujevne blandinga som før, men map funker igjenn.

Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Det er nok en korreksjon som fører til dette, men det trenger ikke absolutt være korreksjon for IAT som gjør det.
    Ta 2 logger, en fra hver situasjon der AFR er forskjellig i ellers tilsynelatende samme driftstilstand, og last opp f.eks MSextra.
    Om det er IAT korresksjon som gjør det, så har nok sensoren fått for mye strålevarme når du justerte den til 14,8 i AFR.
    GM sensor med åpent element er ikke like følsom for strålevarme som den med lukket element, ettersom den blir isolert fra direkte kontakt med røret du har den i.
    På tomgang og kjøring i lav hastighet på lav belastning blir det betydelig strålevarme.

Ettersom du har hatt problem med mapsensoren kan jo faktisk problemet skyldes litt feil i verdien fra mapsensor. Vil tro du har fått fuktighet i sensoren eller slangen til den. Er dette ikke ett engangstilfelle kan det være tryggest å bytte sensoren.
    Jeg har forsåvidt heller aldri hørt om fryst mapsensor tidligere som ett problem.
    Ska kaste i den nye saken med åpent element Er sikkert strålevarme som du sier.

Krusa rundt som når jeg mappa den i lik ute temp og fart, da er den fin i blandinga. Barometrisk korreksjon har jeg ikke tuna spessielt, hadde igrunn planer å sleppe det.

Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Har aldri hatt problemer med at MAP sensoren fryser, jeg har ett bensinfilter på slangen for å jevne ut litt.. Kansje filteret samler opp eventuell kondens istedet for sensoren ?
    [/IMG]
    Kan hende, ær jo greit det Så på pcen samtidig når jeg satte på varmeapparatet. Pluttselig sank verdien med 30 kpa og alt var normalt.

Har en auto gauge ladetrykksmåler, den og sprutet er ikke enige... Når sprutet sier 50 kpa, sier den -0.65 ca. Men stoler mer på sprutet, er kalibrert riktig Noen som har erfaringer med auto gauge?

Ingen som har gode PID og accel enrichment instillinger å dele? Gir jeg litt på blir den mager ei kort beite, omvendt med pådrag. Har stillt litt, men tydligvis for lite.
    Sist endret av TomX95; 27/11/13 kl 18:11

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Auto Gauge, hehehehe.

"Tillverkaren av dessa mätare, Auto Gauge(Taiwan)Co. LTD, tillåter inte att vi skriver vad vi tycker om kvaliteten på deras mätare. Dom har hotat med "lagliga åtgärder" om vi skriver vad vi tycker och vet. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. OBS 2! Namnet Autogauge får inte förväxlas med Autometers mätarserie Autogage! Observera skillnaden i stavningen."

http://dalhems.se/Product.aspx?guid=...6-1ea9658b8fac

Se denne: http://www.summitracing.com/int/part...4403/overview/

Sist endret av Batland; 27/11/13 kl 19:13

23. Takk Truckdriver takket for denne posten
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Auto Gauge, hehehehe.

"Tillverkaren av dessa mätare, Auto Gauge(Taiwan)Co. LTD, tillåter inte att vi skriver vad vi tycker om kvaliteten på deras mätare. Dom har hotat med "lagliga åtgärder" om vi skriver vad vi tycker och vet. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. OBS 2! Namnet Autogauge får inte förväxlas med Autometers mätarserie Autogage! Observera skillnaden i stavningen."

http://dalhems.se/Product.aspx?guid=...6-1ea9658b8fac

Se denne: http://www.summitracing.com/int/part...4403/overview/

Tja, er kansje noe dær :P

har en biltema sak, hørt flere skryte av disse. Kan kaste i den og se etter forskjell

Update, prøvde biltemaen.... Bare dritt, nåla skalv jo no helt sykt, fikk nesten ikke lest av.
    Sist endret av TomX95; 27/11/13 kl 20:00

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Tja, er kansje noe dær :P

har en biltema sak, hørt flere skryte av disse. Kan kaste i den og se etter forskjell

Update, prøvde biltemaen.... Bare dritt, nåla skalv jo no helt sykt, fikk nesten ikke lest av.
    Da er har den en udempet og rask konstruksjon slik det gjerne kan være. Husk at når du bråslipper gassen så skal viseren rase mot minimum. Den skal ikke dille nedover slik man ofte ser på mange overdempede og trege instrumenter.

Du korrigerer lett at viseren er ustabil på ett udempet intrument med å bruke en nippel med mindre hull i og evt en tykkere slange mellom nippelen og instrumentet. Man bør ikke dempe den mer enn at den akkurat blir stabil og ikke lager støy.
    Sist endret av Batland; 27/11/13 kl 21:53

Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da er den udempet og rask. Du må bruke en nippel med mindre hull i og evt en tykkere slange mellom nippelen og instrumentet.
    Jau, men trur jeg skaffer no orntlig. De dyrere er vell dempa?
    Det fabrikatet du reffererte til for eksempel?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Autometer er bra og har også bra utvalg.
    Her ett eksempel på en som er dempet med væske. http://www.summitracing.com/int/part...4211/overview/

Her ett annet, metrisk, alternativ. http://www.summitracing.com/int/part...04-j/overview/
    Sist endret av Batland; 27/11/13 kl 22:23

Side 32 av 77 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •