Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
jeg har bestemt meg for adaptronic av tre grunner
1. PBCauto kan mappe og hjelpe med andre ting
2. eneste som trengs for å bruke adaptronic i 740 turbo er å bytte tps og lage et nett mellom adaptronic hjernen og org nettet(ikke store jobben )
3. det er billig og jeg skulle få den hjelpa jeg trengte.

i tilleg til detta har jeg hørt om flere som har brent opp MSen sin og at det er mye kødd med den
Var absolutt ikke ment som noe angrep på ditt valg av styring, men mer til opplysning.

Har sett noen MS-bokser som har brent seg, men jeg har ALDRI sett en MS-boks gå opp i røyk hvis alt er installert etter kunstens regler...

Har også sett flere dyre motorstyringer gå opp i røyk, og som regel ligger det noe mer til grunne...

Når det gjelder Megasquirt har jeg sett så utrolig mange horrible eksempler på ledningsnett at jeg noen ganger lurer på hvorfor ikke hele bilen tok fyr.

MS har absolutt ingen fundamentale designfeil som gjør det upålitelig på noen måte, men lærekurven er bratt og den må faktisk bestiges hvis prosjektet skal lykkes på noen måte.

Noe som også må tas i betraktning er at MegaSquirt kan kjøpes ferdig, eller som byggesett. Velger man å lodde sammen MS selv så finnes det omtrent like mange fallgruver som det er komponenter på printkortet, hvis man er uerfaren med elektronikk og lodding... Dette er jo noe å tenke på når man kjøper et brukt MS (ble det kjøpt komplett eller som byggesett).

Dette var ikke et forsøk på å rose MS opp i skyene, men "jeg har hørt" som et argument er verdt å sette på plass...