Lager en liten tråd om min 242, planen var en lett oppussing og 8v turbomotor. Men har sklidd litt ut siden da.'
Bilen er en 242 1978 modell. kjøpte bilen som vrak og skulle ordne den opp.
Fant så ut at det var like greit og sandblåse hele dritten, og ta all rust med en gang. skal lakkeres under også. Karosseriet blir hvitt, men understellet blir blått og gult.
Motoren:
B230fk blokk, topdekka og 96,5 borr
Wiseco smidde stempler
H-profil stålråder
Høyfløde oljepumpe
Svartstål grenrør
Plenium innsug
Bosch 044 bensinpumpe
Aeromotive A1000 trykkregulator
Siemens deka 630ml@3bar og 900ml@6bar
Nye lager og pakninger
Electromotive TecS med tillhørende coilpakke
Schwitzer s200 turbo
B234 16v topp, portet av tore på autotrim
GLT kammer
Justerbare kamdrev
Dobble ventilfjører
Mira ventilseter
Understell:
Orginale fjørbein med justerbare koni og lesjøfors fjører
Grovere momenstag med poly foringer
Justerbart panhard-stag men polyforinger
Grovere stabstag, mulig jeg kjører dobble orginalstag bak.
Orginale overhalte bremser, ventilert fram. Alt fra EBC Brakes
Alt av slitedeler i forstillig blir også nytt.
Drivlinje:
Sachs 765 trykkplate
Fjøra sinter lamell
ZF 5-trinns girkasse
Sveisa 1030 aksling
Karosseri:
Så orginal som mulig utvending, flatnose front.
Lexan bakrute og sideruter bak.
Painless chassie ledningsnett
Innvendig blir det laget egne deksel, dørtrekk,trekanttrekk,baktrekk. Orginal dashbord beholdes men med egene plater med forsjellige manometer.
Så litt bilder:
karosseri klar til sandblåsing
Pussa rein bakaksling og hadde på brunox og lakk. brente også ut foringene.
Bremscaliptere ble demontert og skal sandblåses og overhales
Fjørbein klar til sandblåsing
''
Har så si alt til motoren. men ikke så mye bilder.
Blokk
Topp:
Motorstyring
Turbo
Tror jeg har fått med det meste sålangt. kommer gjevnlige updates ettersom ting sjer.