Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 22 av 206 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

atacama er ikkje skai, køyr linja heilt ut eller la vere Ekornes har eit skinn som er ganske likt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

fant skai som var veldig lik farge som atacama'en. å ta det helt ut vil koste mer enn lakkeringa av bilen og skai fungerte visstnok "like greit" som skinn på plasser en ikke skal slite til daglig.

har ikke vært på ekornes. skal ta en tur om jeg finner en i nærheten her

Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Brandbu, Hadeland
    Antall takk

Standard

Må sortere målerne dine gutt, oljetemp og oljetrykk må være ved siden av hverandre
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe okei da! vet det. men sorterer når det kobles opp ved motornett bytte må få tak i givere også først

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Heheh, jeg har giver for oljetemp men ikke måler Må vel skaffe meg en slik snart, men da vet jeg ikke hvilket instrumet som må vike plassen, har klokka,ute-temp,turbotrykk og volt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kan få den sensorn jeg skal jo ikke bruke den selv du? :P har jo ikke plass til den som du sier

ellers så fungerer vell standard VDO givere vell? er jo vdo som har produsert volvo sine tenker jeg

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Hehe, da må jeg få taki ny bunnplugg Må nesten ha den selv, tenkte å koble den opp så snart jeg får taki en måler, må vel kutte ut klokka eventuelt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da har jeg tatt første økt på førersetet til 242n med C70 elsetet...
    skal få lagt farge men tar ca 30 minutter før jeg kan begynne med det så legger inn bilder så langt nå med en gang mens jeg kjeder meg...

viktig med verktøy i riktig størrelse for å maskere det som ikke skal ha ny skinnfarge

påføring av Leathermaster Prefundo som fungerer som lim mellom skinn og ny farge. påføres med myk klut. gjerne microfiber el.l.

førbilder...

Leathermaster Master Colour BC Plus. blandes etter fargemåling om du sender inn f.eks. en skinndel av setet. jeg sendte ene nakkestøtten
    neste er skinnfargen nå etter ca 30 minutter godgjøringstid

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

viktig med riktig næring under arbeidet feiler det meg da... begynnt å drikke pils midt i uka jo............. ikke helt bra!

fader meg bra det ikke var redtube som stod på skjermen bak der

mulig jeg må ta en runde til på de plassene som var mest slitt... dekker ikke så godt den lyse fargen ser jeg. men er nå 100 ganger bedre enn det var. etter en runde til så er det kanskje tipp topp
    men sånn i halvsøvne nå så "ser det nesten nytt ut".... å det er jo flott deh
    skal bli godt å få de der setene i bilen i løpet av juni nå og så begynt på de mer koselige småtteriene med å få modda inn skikkelig fester på baksett og fått bygd hatthylla skikkelig må se om jeg skal klargjøre for halvbur i bilen også ettersom det blir så god plass baki. ev. se på en løsning med "snap on snap off" halvbur som kan funke greit... må også finne en kjapp og god løsning på å få festa 4 punktseler for show\banebruk etter hvert nå. lage noe brakett som går under stengene og seteryggen mellom nakkestøtta som selene kan føre igjennom

skal stå ca 14 dager etter siste shinings på setet før det påføres en skinnimpregnering og så monteres i bil. så om noen ønsker å kjøpe de 2 helskinnsetene jeg har til overs så send meg et bud på pm etter hvert her nå. shines opp før salg eventuelt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Dette tror jeg må prøves på setene i 940n min...
    Men du, du sier at du drikker pils og på bordet så står det brigg/fulöl/folköl eller hva du nå enn kaller den utvanna brusen? Skal du ha skikkelig garasjeøl så har de noe som heter "Pistonhead" i sverige.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Dette tror jeg må prøves på setene i 940n min...
    Men du, du sier at du drikker pils og på bordet så står det brigg/fulöl/folköl eller hva du nå enn kaller den utvanna brusen? Skal du ha skikkelig garasjeøl så har de noe som heter "Pistonhead" i sverige.
    hehe pils er pils vell

ja synes det er rart ikke flere kjører full shinings på setene sine... er så "fort gjort" å få de strøkne når de er slitt... istede for å slite de istykker :(

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Så ut som setene blir bra ja tror jeg må gjøre det selv på mine Men slutt å drikk utvanna brus å drikk noe skikkelig istede:-P

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Ser jo knallbra ut! Men hvordan er holdbarheten? Tenker på at setene er jo utsatt for ganske stor slitasje..

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

holdbarheten skal være bra den så lenge man gjør forarbeidet godt nok, bruker de rette produktene og gjør jobben ordentlig så skal det holde med regelmessig vedlikehold og stell

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Hvor kjøper du produktene til setefargingen?

Må ha en gråfarge til V70-setene mine om du husker...
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

leathermaster.no
    send nedover nakkestøtta di og få de til å blande. du trenger strong effect cleaner. prefundo. master colour bc som blandes ut fra nakkestøtta f.eks. og så top finish. be om Glans om du har blanke seter og matt om det er matte seter du har. altså glansnivået på setene er matte eller blanke og så trenger du leather protection cream eller da d samme som impregnering de har blir vell rundt 1000lappen eller noe for alt det. men cleaner og protection cream er for kvartalsvis rens og beskyttelse og varer en stund

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

siste framsetet til 242n "ferdig" farga

gjennstår siste finish med lakkforselgingen som de skal få over helga etter bergensturen nå

ingen som har lyst på slike ratt nei? måtte bare ta et lite skrytebilde... men legg merke til de to skinnprøvene. var på møbelhus og fikk sjekka ang det "atacama" lignende skinnet. vet ikke helt hvor likt det er, men det funker for meg i kombinasjon med sort skinn\skai i dørsidene og slikt ser jeg

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hydrafelgene snart ferdige. sandblåst og ett eller anna påført før fargelakken

Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

setene så nye ut jo!

men åssen var dette og gjennomføre? dyrt og tidskrevende?
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

setene ser veldig bra ut synes jeg å ja

tja som man ser det da...
    tidkrevende? JA! tar 14dager ca fra første start til man kan si seg ferdig så å si om man skal ta den tiden det tar, kan gjennomføres kjappere om man driter litt i herdetider for alt, men det er klart til å taes i bruk etter noen dager egentlig står forklart på hjemmesiden min framgangsmåten

dyrt? om det trenger full shinings og ny farge? JA! men billigere enn å kjøpe nye skinntrekk pr del for å si det sånn da
    går fort en par tusen på nok farge, rensemiddel og diverste produkter for å få det til å bli bra ja. men er definitivt verdt det til slutt i mine øyne!

kan bare kjapt nevne at setene blir sveist inn på fester enten i helga eller neste uke. håper bare jeg får en kjappvissit fra Volvo-Power for å få kontrollert og koblet opp det elektriske da jeg har kikka på koblingsskjemaet for setet og er litt sånn: hehe

har fått tak i bolter så jeg får løfta delemotorn i motorbukken å snart så får man begynt å vaska den... håper å få demontert delebilen snart å...

Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

er såpass me tid og penger ja

men en ting te jeg lurer på, er dette et langtids prosjekt, eller har du en deadline?
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

dette prosjektet har ingen deadline annen enn min egen gravstein er nok et til døden skiller oss ad prosjekt tenker jeg

men sånn tålig tidsfrist da: lakking i år!
    motor forhåpentligvis ferdigbygd om ikke montert i år

det er det jeg har sånn som målsetting da så får man se. går jo fort 40000 kr bare i år da + det som skal på 945n... så tar nok sin tid. bare trekking av interiørdeler kommer til å koste en del 1000lapper så etter hvert. og understell, felger, bremser----> u name it!!! hehe

men seter og slikt dyrt og fint er jo på plass i sommer\juni nå så er det bare småplukket der som skal til etter hvert som man starter på dørbyggingen med alu og opptrekking

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da har jeg da lagt Leather Master Top FInish Pluss "Glans" på de ene setet. rekker ikke det andre i kveld nå. Buffy the Vampire slayer neste

bruker en myk klut for å påføre. gni godt inn.

tja man tar en liten "spermflekk" på kluten, gnir det inn og påfører setet.

før glans shiningen.

etter glans shiningen

der... da gjenstår førersetet og det å få det montert og koblet opp

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Virker ikke så dumt dette stoffet. Du har ikke sånn typisk nyere Volvogrå liggende? Skulle toucha opp delskinnet i konebilen litt.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

Instagram: @projectamazonturbo

Side 22 av 206 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •