Saab?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
audi ku7...
One Ring to rule them all
satan for en strøøøken s60R. herlig interiør og
støøøøkent! perfekt kombo med svart lakk og atacama. eneste som kan måle seg mot svart R, er laserblå.
synd du skal selge, men burde være lett å selge tho. om ikke kjøper skjønner at det er umulig for oss "vanlige" å holde en slik finish!
men igjen, strøøøøøøkent!
å pluss poeng for skoene!
tror dere skoa følger med på salget? Da må det i allefall være et godt kjøp
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Sparc...Q5fCarQ5fParts
her er en liten "motivasjon" kjøp deg slike så pedaler du enda litt rasker og får da bila til å kjennes fristende å beholde igjen!!
Vart det noko sal?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nei, den er ikke solgt ennå:-)
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Har visst vært en del testpiloter etter hva jeg har hørt rykter om..
Nå blir det forøvrig full vår-shinings både lørdag og søndag på meg her Brynjar, tenker å poste noen bilder til uka
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Siden det er lite salg om dagen, så tok jeg like greit en kjapp liten shine av bilen i helgen..
Vask først, etterfulgt av en runde med SV Cleaner Fluid Professional etterfulgt av SV Insignis voks.. Bilen fikk stå tørt i 23 grader over natten, før den fikk en ny runde med Insignis. Renset så matter og tok en SV skinnrens. Gikk så over med SV QF og det så slettes ikke så værst ut.. Renset også luftfilteret og sommerhjulene fikk en runde med Autobahn før helgen når de kom på.. Spanderte også litt Insignis på felgene når jeg først vokset resten av bilen.. Hjulbuer fikk CG Petter mix...
Sist endret av Brynjar; 26/04/10 kl 22:49
Skulle ikke tatt å skalert ned bildene litt
Var ikke lett å få med seg noe helhet her nå hvertfall...
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Har sett verre..
Du var forøvrig savnet på treffet i Drammen lørdag, Brynjar!
..eller var du opptatt i VAG-menigheten...? :P
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
100' Service - Petter and Brynjar edt
Tok turen til Halden for å få tatt service + litt ekstra av en skikkelig kvalitetsmekaniker.. Liten tvil om at denne gutten virkelig kan jobben sin til fingerspissene..
Jeg snek meg inn i Petters avlukke og åpnet panseret før han rakk å si "hei":
Så kom mekanikern selv - blid og fornøyd:
Sjekket litt veskenivå og endte opp med å ha på en liten klunk med kylvatn:
Så var det bare å heise svensken i været:
Åpne bunnpluggen å la oljen som har vært på sjokkerende 4000km.. Oljen var fin i konsistens og både Petter og jeg var enige om at den smakte ganske godt, selv om den var litt varm:
Tappet ferdig:
Jeg benyttet muligheten til å smøre opp litt lenkearmer og sway-bars.. Fikk litt grease i fjeset også :
S60R sugemotor edt:
Petter fant litt gammelt støv under turborøret:
Luftskralle, med slangen der den normalt ender opp :P :
Sånn... det var bedre tenker vi:
Coilene:
Petter picking up the pløgs:
Så fant han litt mer gammal polish:
Brynjar fester coilene igjen:
og så var det klemmen på turborøret!! hehe, her måtte jeg ta en strafferunde etterpå da klemmen ikke ble montert skikkelig og det ble en noe høylytt plystrelyd på E6:-) Fort gjort å feste den etterpå, bare litt varmt:
Fersk olje ble fylt på og nivå ble målt:
Så var det å sette seg ved computeren for å lese av litt feilkoder:
hehe, her var det noen.. Heldigvis var alle "gule" og bare registrert i loggen:
Så da var det bare å slette:
Petter var så forsiktig at han når han skulle skru opp lokk så la han noe rundt tangen:
Slangeklemme på:
Slanger koblet på bilen:
Så ble A/C tømt, fyllt og trykkprøvd.. Ingen feil og ingen lekasjer
Så var det inn i en ny hall og opp på en ny bukk:
Her ble det satt opp noen morsomme dubbedingser:
Legg merke til beskyttelsen "made by Petter." Denne måtte vi ta av etterpå slik at de andre på jobben ikke skulle bli irritert på Petter igjen:
Petter finner noen RDS's og er såååååå glad :shocking2: :
Så var det å stille seg foran computeren:
å gjøres om den sa:
Så var det bare å begynne å juster camber, caster, hjulstilling og hva det enn var.. Jeg skjønner ikke dette, men Petter hadde heldigvis stålkontroll her:
Bryn.... ehh, Petter justerer:
Grønne lys skal vist være bra:
Så tilbake i hallen for en siste liten sak:
Sjekk av oljenivå på girkassen.. Der var det fullt og oljen var bra:
Ferdig og Petter satt kråketegnene sine i service-heftet etterfulgt av et stempel :thumbs: :
Takker Petter for en veldig hyggelig dag, men masse skitprat og ikke minst en utmerket gjennomført service på S60'en.. Bilen fikk den deilige "akkurat gjennomført service" feelingen og skjønner godt hvorfor Petter er mnd ansatt på Volvo mnd etter mnd(i mine øyener i alle fall).
Herlig lesing, og masse herlige bilder
Kvalitetstid med en R er ikke feil.
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/