Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  20
Side 6 av 10 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 236

Tråd: Catoers 19T 940 Turbo! Bud ønskes.....

  1. #126
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Men det er ikke vits, hvis man er litt nevehandy, og klarer bytte oljeretur, fikse en løsning der, så har man mye mere moro med en større turbo.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. #127
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Men det er ikke vits, hvis man er litt nevehandy, og klarer bytte oljeretur, fikse en løsning der, så har man mye mere moro med en større turbo.
    Joda, men er ikke det som er målet her.
    Bruksbil og kjøre og hente sønnen i barnehagen. Uten problemer

    Ser jo at du hadde banka inn en HX og kjørt på... Men her trengs det ikke

  3. #128
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Skaug Vis post
    Tror heller jeg ville satt på kina turbo enn 19t egentlig...

    Snakka med en kar på BCB om detta med 19t, at det var det vanligste folk satte på da de sku ha 300 oppsett, siden det er "så godt som bolton".. Men hovedproblema med 13c'n følger vel også 19t'n? Baktrykk og knallrød turbo med en gang man ladder litt? Får jo sikkert bedre effekt, de første draga kan jeg tru, men etter det er det vel heller slapt?
    da foreslår jeg at du velger å kjøre med kina turboen din =) så kan jeg kjøre med min 19T som jeg er veldig fornøyd med !
    hva en kar på bcb sier har ikke så mye å si for min del, jeg har følt 19T`en på kroppen i en bil med 300-oppsett på ! OG hadde min bil gått som den gikk hadde jeg slått med til ro med det ! husk på at min bil er bare en bruksbil ! ikke racer bil eller driftebil ! jeg kjører til og fra jobb og henter min sønn i BHG med den ! takk for meg !
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  4. #129
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Men det er ikke vits, hvis man er litt nevehandy, og klarer bytte oljeretur, fikse en løsning der, så har man mye mere moro med en større turbo.
    noen gang tenkt at det kan handle om økonomi av og til ?
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  5. #130
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    19T koster 8000 eller noe?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  6. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    19T koster 8000 eller noe?
    Får de helt ned i 5-6000kr
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  7. #132
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Får de helt ned i 5-6000kr
    Er som en kurrant og bedre Garrett det da.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #133
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Er som en kurrant og bedre Garrett det da.
    nå var det sånn at jeg kjøpte 19T`en fordi jeg fikk den billig og den passet til mitt busjett ! JEG MÅ BEKLAGE OM DET IKKE PASSET DEG!
    om den er dårligere enn en garret eller ikke gidder jeg ikke å diskutere da jeg ikke har testet en garret turbo !
    men nå har jeg kjøpt en 19T (!) ikke garret,krx eller turbonetics ! det var mitt valg og jeg står ved det valget ! jeg trenger ikke en racerbil !
    jeg ble tilbudt ett oppsett av martin(derfor byttet jeg ut kina.turboen), og tenkte at det var no greit å ha jeg kjører bilen min hver dag, og driver ikke md banekjøring, idiotkjøring eller noe form for dragracing !
    Sist endret av catoers; 10/10/13 kl 18:55
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  9. #134
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Bilen kommer til å flytte greit på seg når vi er ferdig Bare få taki noen små ting til så er det bare å montere og justere opp trykket

    Uansett er garrett gamle dritt teknologi i den prisklassen det er snakk om og ja bedre alternativer enn 19t finnes, men jeg er helt sikker på at vi blir fornøyd
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  10. #135
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    altså, hadde dette vært bil nummer to som ikke ble brukt noe særlig, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt ala krx400 istedet, men denne bilen MÅ være på veien hver eneste dag(kan kjøre saab når det er fint vær ute) og da velger jeg en turbo som jeg hadde råd til å kjøpe med engang =) at andre skal være etterpå klok og fortelle hva de har hørt av gamle tanter og onkler er helt greit for meg ! men ta det ett annet sted ! min bil og mine penger =D tips er lov, men ikke vær så etterpå klok ! klær ingen å være det
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  11. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    verksted
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    Kjører selv 940 med "300" oppsett. Gikk til innkjøp av 19t turbo i fjor, og har vært strålende fornøyd. Man har stabilt ladetrykk, og den snurrer opp ekstremt fort. kjørte med den et års tid uten problemer helt til jeg fikk olje lekkasje og motorn rant tom for olje. turbon skjærte seg. Da ble det og få bygd ny motor og jeg ble fortalt av kamerater at 19t turbo bare er driten, og at man har masse baktrykk og jeg ble anbefalt bestselgeren til kimmit. Nå sliter jeg med ustabilt ladetrykk,utrolig sent spool up,boltene på turbon skrur seg ut når turbon blir varm. har porta wastegate hullet i håp om tidligere ladetrykk men ble ikke mye bedre. Man får hva man betaler for. Venter nå på at 19t skal komme tilbake fra rep :-) så går kina snurra på dynga :P

  12. #137
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Engen Vis post
    Kjører selv 940 med "300" oppsett. Gikk til innkjøp av 19t turbo i fjor, og har vært strålende fornøyd. Man har stabilt ladetrykk, og den snurrer opp ekstremt fort. kjørte med den et års tid uten problemer helt til jeg fikk olje lekkasje og motorn rant tom for olje. turbon skjærte seg. Da ble det og få bygd ny motor og jeg ble fortalt av kamerater at 19t turbo bare er driten, og at man har masse baktrykk og jeg ble anbefalt bestselgeren til kimmit. Nå sliter jeg med ustabilt ladetrykk,utrolig sent spool up,boltene på turbon skrur seg ut når turbon blir varm. har porta wastegate hullet i håp om tidligere ladetrykk men ble ikke mye bedre. Man får hva man betaler for. Venter nå på at 19t skal komme tilbake fra rep :-) så går kina snurra på dynga :P
    Det er jo Kinavare, kan jo vente flere måneder på turbotrykk med de.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. Takk Engen takket for denne posten
  14. #138
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    høres ut som du var uheldig med kimmit turboen da, eneste jeg har å utsette på den er V-bandet og at den lader lit tregt(men når den kommer så er den brutal) 19t er en helt ok turbo for mitt bruk =)
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  15. #139
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Det er jo Kinavare, kan jo vente flere måneder på turbotrykk med de.
    fullt ladetryk med kimmit turbo på 2800o/dr !
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  16. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    verksted
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    jeg syns det var med moro med 19t. For da veit man når man har turbotrykk også videre. hvis jeg skal legge en brei en i rundkjøringa med kimmit snurra så får jeg ikke trykk med engang jeg leggern ut. med 19t så er det fullt trøkk med engang. jeg foretrekker det. men er jo litt moro med ksr snurra når den først kommer, for da går det helt bruktbart. men jeg liker og ha trykk fra starten av.

  17. #141
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Torpa / Snertingdal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Er vel smak og behag detta som alt anna. Passer bestselger turboen rett på org 940 grenrør hvis man fjerner pyramidetetningen?
    [O]2009 Toyota Hilux SR5 4x4 | Hverdagsbil
    [O]1969 Volvo 144 | Sommercruuuuisebil
    [O]1988 Volvo 245 | Kommandobil Sugis
    [X] 1995 Volvo 940 Turbo 300 oppsett | Står med skakk nasa
    [X] Volvo 740 1988 | Vraket - Team Low Cost Motorsport -

  18. #142
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Skaug Vis post
    Er vel smak og behag detta som alt anna. Passer bestselger turboen rett på org 940 grenrør hvis man fjerner pyramidetetningen?
    Jess... Eller med adapterplate.

  19. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av catoers Vis post
    høres ut som du var uheldig med kimmit turboen da, eneste jeg har å utsette på den er V-bandet og at den lader lit tregt(men når den kommer så er den brutal) 19t er en helt ok turbo for mitt bruk =)
    Problemet her er at den orginale Th04 turbinen på den vanlige T19 turboen er for liten og kinaskrotet er for stort.
    En korrekt turbo er bare litt tregere enn T19, men gir betydelig mer krefter og effekt.
    Dessverre er det slikt at gode turboer med korrekte egenskaper er mye dyrere enn de som produseres i hopetall.
    Man får en turbo som har den gode T19 kompressoren og i tillegg har den oppgradert eksossiden tilsvarende. Det er en god turbo. Prisen er deretter.

  20. Takk henrik940 takket for denne posten
  21. #144
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Skaug Vis post
    Er vel smak og behag detta som alt anna. Passer bestselger turboen rett på org 940 grenrør hvis man fjerner pyramidetetningen?
    ja det gjør den, men turboen må snues og vries litt på og sveise om DP =)
    Sist endret av catoers; 12/10/13 kl 01:24
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  22. #145
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    fått på blinkerne =)




    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  23. #146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Nice :d
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  24. Takk catoers takket for denne posten
  25. #147

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  26. #148
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    kommer seg =) men motivasjonen er blitt litt borte =(
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  27. #149

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Kjenner til den. Skjer noen ganger det. Kommer tilbake
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  28. #150
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    ja har hatt noen episoder allerede =P men tenkte jeg skulle få tett Saaben jeg kjøpte i vår også, å den haster vel mer enn 940ien akkurat nå
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

Side 6 av 10 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. [SOLGT] vurderes solgt: volvo 850 2.5 10v sedan
    By morpheusbd in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 18
    Siste post: 06/01/13, 18:30
  2. 9x18 grandeur vurderes solgt (solgt)
    By general-aasen in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 15/11/12, 09:43
  3. Vurderes solgt Volvo 740 TIC 86mod Nå med annonse SOLGT!!
    By treboR87 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 04/12/11, 15:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •