Hehe, tett lukt av autobahn på kjøkkenet.
Boltene var satt inn og limt når jeg fikk de. Alt for lange som jeg sa da. Men da kan jeg kappe de som jeg vil.
Hehe, tett lukt av autobahn på kjøkkenet.
Boltene var satt inn og limt når jeg fikk de. Alt for lange som jeg sa da. Men da kan jeg kappe de som jeg vil.
Hvorfor bolter?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Martin.S takket for denne posten
Bolter stikkende ut i fra spacer er absolutt det beste med tanke på montering av felg. I stede slik det er på 850/V70.
Så ipressede bolter er det som er vanlig på slike bolt-on spacere. Men i dette tilfellet er senteret på felgene så tykt at manton ikke hadde lange nok bolter med splines til å presse inn. Så da ble det borret og gjenget i spaceren, for så i skru inn en pinne bolt meg gjenge lengde 20mm på den ene siden og 60mm på den andre. Disse ble også limt med den sterkeste loctiten han hadde. Jeg trenger 53mm utstikk på boltene for å komme igjennom felgen, så da kapper jeg de til riktig lengde selv.
Hassel takket for denne posten
Ingenting som er så irriterande som og stå og kuke med og få i ein bolt mens både skiva og felgen snur seg![]()
Spent på og sjå bilen med felgane montert no!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Jeg hadde egentlig tenkt å komme innom dere igår.. Men så kjøpte jeg GTA V på vei hjem fra jobb.................................
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Bassan takket for denne posten
Hehe, har kommet i GTA V fella selv så det skjønner jeg godt.
Fikk gjort og testa litt i går. Bilder kommer i kveld!
Fikk holdt på litt i går igjen, gikk mye tid til alcantaran på framsetene. Er litt jobb igjen det også før interiøret er helt ferdig. Øyvind brukte stort sett hele går kveld, mens jeg styra med litt andre ting også. Så det er mye jobb med de.
Men her er litt bilder fra gårsdagen:
Det ble iallefall stance. Det er helt sikkert. Jeg var redd jeg hadde bestilt for smale spacere. Men det hadde jeg ikke. Sånn det er nå så vil bilen subbe om jeg ikke gjør noe.
Så alternativet er å heve den litt, eller bytte til mye stivere fjærer bak. I verste fall så tar jeg ut boltene og dreier av noen millimeter. Det har jeg egentlig ikke noe lyst til for nå traff det helt perfekt utseende messig. Litt vanskelig å ta et bilde som viser hvordan det virkelig ser ut, men.
I morgen kommer framdekka, da får jeg bytta ut de som står på felgene nå og sett hvordan helheten blir. Da kjører jeg ut av verkstedet og prøvekjører, vil vel alltids gå seg til
Også tar jeg noe bilder av hele bilen
Henta forresten nye innerskjermer forran til bilen i stad. Må justere de litt også.
sverre2210 takket for denne posten
Ned 10-15mm til og inn så lite som mulig!
Stemmer i med Refinement! Når du er så godt i gang! Ned 1 cm til, og bytt til noen stivere fjærer. Veldig stor forskjell på fjærene foran og bak på TA. Foran er det steinhardt mens bak er det litt mykere.
Dette ble dritfett Martin! Men som sagt, når du har et så heftig prosjekt, så dra det HELT ut!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Sitter å funderer på om jeg bare skulle gått for luft jeg
Men det er en jungel å velge i der ute. Og ikke har jeg noe særlig erfaring med det.
Dette blir bare råere å råere!
Himla mye gummi
Blir spennende å se med felger monter foran også og kanskje litt mer avstand :-D
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Rått!!!
Lover at 15mm ned ikke går, får ikke en nøkkel mellom som det er nå!
Må gjøre skjermen litt breiere da![]()
Luft er kult ja. Tittet litt på det til min for en stund siden. Ikke lett å bli klok på hva en ska ha og ikke.
Se så fett det blir!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
45 profil. Akkurat samme dim som jeg har på Volans felgene. Det ser bare ekstremt missvisende ut med all strekken og er vanskelig å få tatt riktige bilder av. Men når jeg får litt avstand og får bilde av hele bilen skal du se.
Nå ser det litt meaty ut, og det er det jeg er ute etter.
Takk
Skal ikke gjøre noe store endringer i karosseriet, det er hele greia. Jeg skal kunne bytte understell og sette på Volans felgene igjen, så det blir en orginal R, om jeg vil. Dessuten er det det at jeg skal klare å få det så tight jeg klarer sånn bilen er. Men om jeg tar 5mm av spacerne og bygger om til luft, så kan jeg slippe bilen ned på dekksidene. Mao 15mm lenger ned.
Alt avhenger av hvordan det blir seende ut forran. Da vet jeg hvor mye jeg kan justere inn bak.
Håper virkelig jeg får dekk i morgen![]()
Blire noe luftsenk?:-)
E-level snart på vei...
Aerosport belger?
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Som i hyttebelger?
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Air-ride på denna blir nok bra :-) Du fant ut hva du trengte skjønner jeg. Det er bra:-)
Spent på de belgene du snakker om...
"Learning By Doing"