Hellakkering hadde vært flott, men det er dessverre litt urealistisk når jeg ikke engang kan ta de tingene jeg nevner i en en-gang.. så det får bli en gang det ikke er flere verdensborgere i anmarsj på en stund
Ser ikke for meg at jeg får gjort så mye med Rupes-maskinene i år dessverre, men håper å få fyllt og våtslipt noen steinsprut på panseret. Da må jeg jo ta panseret i hvert fall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Når du handla Nye caliptere forhand ble det orignale eller annet merke?![]()
Det meste av sånne ting blir tydeligvis overhalt i dag. Litt rart egentlig, men er vel mye billigere da, + at det sparer jo miljøet litt![]()
Snakket med Even på forumet her som jobber på Toyota, og han sa det at han kunne ikke huske sist han satte i en fabrikksny turbo. Alle turboene de brukte er overhalte. Selv på garantisaker blir det satt inn overhalte turboer.
Men hvis det er sånn med både kalipere og turboer at de er like gode som nye, så er det vel ikke noe problem.
Avspeiler det prisen hos Volvo hvis de er overhalt?
Even sa alle fall at det kostet rundt 30-35K å sette inn en overhalt turbo hos Toyota, og det dobbelte for en ny en.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Stemmer det Daniel sier
Ja, prisene er lavere også pga overhalte deler. Som regel er det bare skallet som er det samme mens all innmat er nytt
Er absolutt ingen uting med de overhalte delene, like ålreit som de nyeHar aldri fått ut noen dårlige byttedeler hos oss ihvertfall!
Derimot nye deler har vært dårlig, ikke alltid like god sistekontroll på de her pga det er jo nytt![]()
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Det siste der var litt spesielt... det er altså ti-talls tusen billigere å kjøpe og få montert fabrikkny automatgirkasse til bilen min enn å få byttet til fabrikkny turbo i en Toyota?
Jeg regner overhalte deler for å være nye i grunnen, i hvert fall calipere. De blåses og sjekkes, honer helt sikkert opp og setter i nytt stempel og alt annet som kan løsnes.
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Formulerte meg kanskje litt uklart. Jeg mente i forhold til deleprisen, ikke medregnet arbeid og alt det. Turboen i seg selv kostet visst dobbelt så mye som en overhalt. Han begrunnet det med at Toyota ville at folk skulle bruke overhalte, for det var lettere for alle parter. For å da unngå at folk ville ha nye fabrikksnye. Si at en overhalt turbo koster 15 + arbeid, så koster fabrikksny 30+ arbeid da. Bare et eksempel. Vet ikke hva deleprisen er hos Toyota på sånt.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ok, da gir det mer mening![]()
Da ser det ut til at jeg har ordnet meg med anstendige 17" felger til vinterbruk
Litt avhengig av hvilke gode priser jeg får på gode vinterdekk i 205/45R17 LI88 vil de gamle komme for salg etter hvert.
Men blir sikkert å kjøre på gamle felgene denne vinteren tror jeg, hadde egentlig ikke budsjettert med oppgraderinger nå...
Hvilke felger har du hatt til vinteren før da? Og om de gamle kommer for salg, hva snakker vi om i sum da?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Her er felgene som ble hentet i kveld, litt småskadete 7x17" volvo originale Aquila-felger. Relativt sjelden tilbehørsfelg til 960/S/V90 og V/S/C70 på slutten av 90-tallet (ET43). Lett asymmetriske eiker (og veldig skitne):
De kom med noe så (i mine øyne) kult som Pirelli Pzero Asimmetrico-dekk i 205/45R17 W88, to utslitte (såvidt mønster), og to som hadde litt mønster igjen. De som har mønster er produsert i 2001 og 2002, så noe voldsomt kupp var det ikke sånn sett.
Dekktypen, hastighetsindeks og lastindex gjør at jeg lurer på om disse kan ha stått på en V70 RAWDda dekkene var ny. Finner nok flere volvoer med "energy saver" og billigdekk enn med Pzero..
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Tror de kan bli pene med litt stellOriginalfargen her kaller volvo "Champagne", og jeg lurer på om de kanskje heller burde vært silver bright (som sommerfelgene mine) eller antrasitt (som vinterfelgene) for å komme mer til sin rett..
Her er dekkmønsteret på Pzero forresten, lurer på hvordan bilen min hadde tatt seg frem med sånne i alle fire hjørner:
![]()