Gratulerer med 1 plass, vel fortjent
Så på den på lørdagen, er veldig fin![]()
Gratulerer med 1 plass, vel fortjent
Så på den på lørdagen, er veldig fin![]()
Volvo 760ft sedan prosjekt
Volvo 960 sommerbil
Gratulerer med priskom du tilbake etter du dro, i og med at utdelinga var i 20-tiden (?)
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Takk for gratulasjoner.
Jeg måtte desverre dra før dere dro på hotelet. Fikk med meg pokalen før jeg dro slik at VCCN slapp å sende den. Satser på å kunne bli ut hele treffet neste gang. Må få planlagt litt bedre med barnevakt.
Tok noen bilder av bilen idag etter vask og et lag med ny lakkbeskyttelse/voks.
![]()
Sist endret av Øyvind G; 01/08/13 kl 22:30
Grattis med pris! Vel fortjent. Tror jeg må høre med deg når jeg skal begynne å shine 242n
Du har ikke fått tatt noen flere bilder av pakningen på soltaket?
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Hepphepp!
http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=volvo
(Du tar det når du ser det)
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Litt treg her, men gratulerer med pokal![]()
Veldig flotte hjul. Ser ut som at de er i god stand. Det blir nok ikke noe hjulskift enda. Fornøyd med "LM'ene" jeg har nå egentlig.
Dette har blitt diskutert her tidligere og det utgår pga. det ikke er mulig på en lovlig måte før bilen er veteran. Får se i 2020.
Takk.![]()
Fine vinterhjul/godkjenningshjul o.l![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Et par av gårsdagens bilder. Denne gangen ventet jeg til solen nesten var nede slik at jeg fikk et mere stemningsfult lys på bildene.
Jeg har nå kjøpt en basskasse (faktsik) til denne. Har fokus på at jeg skal ha så mye som mulig bagasjerom og at ting som dette ikke skal synes så godt. Derfor falt valget på en 8" DDLE308 MINI fra Digital Design som jeg fant brukt på DCN. Har sett litt på denne på Oslo motorshow så når jeg så det var en til salgs brukt så "slo jeg til". Veldig liten kasse, men skal likevel være ganske kraftig.
Den kommer nok i posten i løpet av uken, så da må jeg prøve å finne den gammle forsterkeren min igjen og finne en fin måte å montere dette bak i bilen på.
Ny radio (som jeg har snakket om tidligere) kommer også med tiden.
Satser på å få tatt en innvendig rens slik at jeg kan få montert de nye setetrekkene før Ål-treffet, men det kommer ann på om tiden strekker til.
Kva skal du polera basskassen med då?![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Blir satt inn med vannskrekk tenker jeg.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Rimelig tydelig forskjell der ja! Surfex og GC?
Har kun brukt Surfex denne gangen. Synes Surfex gjør en bedre jobb enn det CG GC gjør (uten at jeg sier at CG GC er dårlig).
Er nå ferdig med stolen, teppet og mattene på venstre side. Nå gjenstår det å gjøre det samme på høyere side + baksetet.
Det ble veldig bra met nytt trekk! Har akkurat montert trekket på venstre framstol.
Interiørrens.
Jeg har i lang tid hatt planer om å rense interiøret i bilen min og montere de nye setetrekkene jeg kjøpte tidligere i år. Har nå parkert noen kvelder og tatt jobben her hjemme. Deler av interiøret ble demontert for å komme skikkelig til på teppet. Disse delene (hovedsaklig stolene) ble renset nede i kjelleren min.
Bilen har blitt tatt godt vare på i de årene jeg har hatt den, så den så egentlig ikke så verst in inni. Litt var det jo, og setetrekkene bærte preg av å være gammle. Ikke var de helt komplette heller.
Utgangspunktet så slik ut:
Begynte med å ta ut førerstolen. Mesteparten av skitten på teppet (det gule) er fra skumputen i setene. De blir litt slitt iløpet av årene.
Setene satt det en god del skitt i. Mye av det tror jeg er støv, men det var nok litt hverdagsskitt også. Disse setene er fra en eldre bil enn det jeg har. Tipper det var en 86 eller 87 modell jeg hentet de fra. Årsaken til at jeg skiftet de ut er pga de er fra en GLE. De har stripete velour. De setene som satt i ser strikket ut (se bildet av nakkeputen litt lenger ned).
Her kommer det noen 50/50 bilder av seteryggen etter SurfexHD 1:10, bøste og Mimo. Ganske stor forskjell!
Jeg fant også en gammel tyggis. Denne jobbet jeg veldig med. Brukte alt fra Plastskrape til SurfexHD og Mimo for å få bort så mye som mulig av denne.
50/50 av sittepute:
Mimo må tømmes en gang ibland. Da ser skyllevannet slik ut:
Her er hele setet renset. I god belysning så ser det fortsatt litt skjoldete ut, men inne i bilen ser det bra ut (hvertfall under setetrekkene).
Understellet ble vasket med Surfex, kost og vann.
Belteholderene foran ble tatt inn for vask og behandlig. Disse ble vasket med Surfex før jeg la på VP Talos Protectant. Har ingen etter bilder av de før de er montert i bilen igjen.
Samtidig som setet blir satt bort slik at det kan tørke skikkelig fortsatte jeg inne i bilen. Her var det litt å ta tak i.
Slik ble det etter støvsuging (tørr) med Foma Powervac 1150:
Og slik ble det etter rens med Surfex, børste og Foma Mimo:
Pedaler har fått Pneu matt og håndbekk fikk VP TP.
Slik så setet ut etter å ha stått en dag.
Fikk bort nesten hele tyggisen.
Setetrekk montert.
Så ble det samme gjort på andre siden. Slik var utgangspunktet der:
Her har jeg renset etter at bilen ble lakkert pga fukt. Gikk likevel kjapt over her også.
På passasjer setet tok jeg noen bilder med trekket på for å sammenligne gammelt og nytt trekk.
Det gammle trekket kan nok bli bedre med en rens, men det er ganske mange år gammelt. Derfor blir det nok ikke slik som de nye.
Inspeksjonsbilder:
Det virket som at dette var mer møkkete enn førersetet.
Siden dette foregår på samme måte som forige setet, så regner jeg med at det er forståelig med bilder uten tekst.Skrudde på timeren og tok noen 'in action shots' også.
Etter en god del slit, bruk av makt og hjelp av Martin.S fikk jeg omsider ut baksetet også. Begynte med sitteputen.
Så var det kun seteryggen bak som gjenstod.
Merkene oppå seteryggen der beltet har liggget ble desverre ikke helt 100. Heldigvis skal jeg ha trekk over.
Div plast og matter ble også vasket med SurfexHD.
Kanallistene så slik ut:
Mattene ser ikke så ille ut, men følte at dette må være med i sammen med interiørrensen. Det var jo litt støv på de.
Matten foran er vasket for ikke så lenge siden, men den var ikke satt inn med noe.
Det som ikke Surfex tok bort på kanallistene fikk jeg bort med Nanosvampen. Effektiv liten sak.
Til slutt fikk de et lag VP Talos protectant.
Når mattene hadde tørket etter vask, fikk de et lag med SV Pneu matt.
Mansjett rudt girspak og konsoll rundt brekket har jeg skaffet og shinet tidligere. Dette ble selvsagt montert nå. Konsoll fikk PERL og mansjett fikk Pneu matt hvis ikke jeg husker feil.
Til slutt noen bilder av ferdig renset og montert interiør.
Det er desverre noe rart her, da den ene sømmmen i baksetet ikke stemmer i overgangen mellom pute og rygg.
Jeg trodde det var noe feil med trekket siden de andre sømmene nesten stemmer, men etter å ha sett på bildene med det gammle trekket montert ser jeg at jag hadde akkurat samme feil. Må prøve å finne ut av årsaken til dette.
Det ble mye trivligere inni bilen nå og det står mer i stil til eksteriøret. Takk for titten.
Tidsforbruk ca. 11 timer.
Sist endret av Øyvind G; 26/08/13 kl 22:15
Det ble et stort løft for bilen ja!
Digger bilen din!
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Det er tydlegvis nokon som har meir sjølkontroll enn andre, det der hadde ikkje eg orka![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Utrolig bra det ble!Bra jobba!
Du må få tak i ny pedalgummi til bremse- og clutchpedalen også nå som alt er så strøkent.![]()
Kjempeflott resultat!
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer