Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    8,99 og 130 km/h ja,den trur jeg blir hard å knekke med denne men prøves skal det.Så får man se hvordan resultatet blir.Skal det gå må nok motronicen skiftes ut,dette er jo og en bruksbil så får se hvor mye jeg gjør med den.
    Angående tenning så skal je sjekke kurva på denne,må bare låne/kjøpe en annen tenningslampe så jeg får lest av skikkelig.Orginalt skal denne ha 10 grader på 900 o/min,jeg har ca 15,antar det er vikingchipen som står i styreenheten som gjør dette.Men tenning videre oppover vet jeg ikke.
    Har flere sett med b19 stempler liggende så muligheten for bytte er der,men da trur jeg heller hadde gått for b21 blokk istedet.
    Hvordan er b23 blokkene å trimme på forresten?Blir som b230ène?
    Men dagens store gladnyhet,er att jeg har fått tomgang!(Skal ikke stort til å glede meg)
    Var tydeligvis en kombinasjon av feil,bytta ny tempgiver men ble ikke i orden før jeg prøvde med en annen styreenhet til tomgangs reguleringa.Bare velstand nå,var noe flaut når jeg sto i kryss å lignende med jagende turtall
    Nja, vi får se, men man bør jo ha noe å strekke seg mot.

Tenningskurve fra B230fk chip? Uffda. Ett tenningschip til en F-motor hadde vært bedre her. Hadde inntrykk av at du kjørte blokkmontert fordeler som styrte tenningen slik at du hadde kontrollen selv. Da holder man motoren på 4000 o/min og vrir fordeleren til man har 27 grader som ett utgangspunkt på denne motoren.
    Etterhvert kan du øke dette til ca. 42 grader og så retarderer Crane boksen till det du ønsker.
    En original B230fk motor trenger ekstrem tenningsretard i forhold til det en lavkompmotor med vanninsprut TRENGER så jeg vil tro at du enda her mye å hente på denne motoren.

B23 motorene har de samme problemene og utfordringene som B230 motorene. Tynne sylindervegger og ALT for små ventiler til det sylindervolummet som det er kostbart å korrigere fordi man trenger nye og større ventilseter i toppen.

Kjekt at tomgangen ordnet seg.
    Hehe, dirty tricks.
    Sist endret av Batland; 04/08/13 kl 11:42

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert