Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Jeg kjørte 9,3 sek og 129 km/t på 201 m med B21AT med 1,4 BAR ladetrykk så målet ditt bør være 8,99 sek. og 130 km/t

Motoren bør/skal gå med magrere blanding og høyere tenning når man kjøre vanninnsprut. Jeg mener at du bør har ca. 30 grader ved fullt ladetrykk når du er over 4000 o/min på denne motoren.
"Vi" hadde 31 grader tenning v/ 2,4 BAR ladetrykk med vanninnsprut og 98 blyfri så behovet for den store vakumklokken med tenningsretard er nærmest fraværende på en lavkompmotor med vanninsprut.

Det er med vanninnsprut som med alt annet, men skal bare bruke det når det er nødvendig. Med det lave kompresjonsforholdet som du har her så trenger du ikke å koble inn vanninsprutet før du har ca. 0,8 BAR ladetrykk og 28 grader tenning. Bortsett fra det kan du bruke det hver dag. Kjørte selv med vanninnsprut på bruksbilen. Det eneste man skal unngå er å kjøre oljekjøler uten termostat slik at man ikke fyller oljen med vann.

Presis! B19 er helt ok så lenge den får en riktig turbo. Med BSRT325 og vanninnsprut burde B19 stemplene vært urørte og resultatet hadde vært betydelig bedre.
Det er bare å glede seg til B21 motoren.
8,99 og 130 km/h ja,den trur jeg blir hard å knekke med denne men prøves skal det.Så får man se hvordan resultatet blir.Skal det gå må nok motronicen skiftes ut,dette er jo og en bruksbil så får se hvor mye jeg gjør med den.
Angående tenning så skal je sjekke kurva på denne,må bare låne/kjøpe en annen tenningslampe så jeg får lest av skikkelig.Orginalt skal denne ha 10 grader på 900 o/min,jeg har ca 15,antar det er vikingchipen som står i styreenheten som gjør dette.Men tenning videre oppover vet jeg ikke.
Har flere sett med b19 stempler liggende så muligheten for bytte er der,men da trur jeg heller hadde gått for b21 blokk istedet.
Hvordan er b23 blokkene å trimme på forresten?Blir som b230ène?
Men dagens store gladnyhet,er att jeg har fått tomgang!(Skal ikke stort til å glede meg)
Var tydeligvis en kombinasjon av feil,bytta ny tempgiver men ble ikke i orden før jeg prøvde med en annen styreenhet til tomgangs reguleringa.Bare velstand nå,var noe flaut når jeg sto i kryss å lignende med jagende turtall
Litt bilder fra de siste dagene:

Min og "konebilen" utenfor Spar på rauland

Synes 740 kler gruppe a vinga meget godt jegHar en orginal vinge liggende og,tenke å lage en lignende til den gruppe a 760`n har

Trenger en vask ja!

VanninnsprutMåtte plassere allt i motorrom desverre da jeg ikke hadde nok slange til å ha det bak i bagasjen.
Bare få meg "dirty tricks" knapp inni nå