allrighthm jaja det får bli, ser pent ut
og er vell mulig å få gjort noe så det ikke lager så mye bråk tenker jeg
lenge har du brukt de da?
allrighthm jaja det får bli, ser pent ut
og er vell mulig å få gjort noe så det ikke lager så mye bråk tenker jeg
lenge har du brukt de da?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
høres bra ut. satser på at det ikke blir noe problem jeg. en liten men betydelig detalj som pynter opp innvendig i alle fall :-)
Jeg har de der låsepinnene med aluringen rundt også kjøpt fra IPD og de lager ingen lyd hos meg.
Har hatt de vel et års tid og det er en nesten usynlig oppgradering.
Pent er det uansett og siden jeg har R som første bokstav i navnet mitt, rettferdiggjør det også at jeg har de :-)
Robert H.
2001 C70 2,5T
2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
2006 Ford Ranger XLT
2007 Challenger Mageo 107
hehe eller som bokstaven R tilsier: Refined ;-) og alle oppgraderinger som forbedrer utseende, komfort, trivselen, kjøreegenskaper osv... rettferdiggjør R'en ;-)
distansemutter for bakre lambdasonden, får se om jeg får plass til å montere den eller ikke, synes det er fryktelig trangt jeg men... skal visst bedre problemet med lambda\motorfeillampa pga sportseksos og det der... time will show...
nytypen sideblinklys. tror disse kan bli finere i forhold til forma på bilen enn de firkata sideblinklysene.
en haaaug med stålomspunne bremseslanger. er til både C70 og 242 med og utenABSdette. kjekt å ha
Heavy DutyTCV, sikker på at turbotrykkstyringa er som den skal i alle fall.
magnetisk bunnplugg og Alu dørlåspinner og ringer med R logo. til både 242 å C70.
polyforinger til å sette inn i tillegg til motorramma foran, skal visst stive opp bra i tillegg til å unngå at de slites så fælt den originale gummiforingene i motorramma. spent på å teste.
IPD 25\25 mm stag er også ankommet. var litt overrasket da jeg leste monteringsanvisningen og så at det måtte ned med motorramme og derretter ta en 4hjulskontroll etterpå, så får ta det litt etter hvert når jeg har rukket og kan påkoste den biten også![]()
Fått gjort noe mer da ?![]()
har ikke gjort det dessverre. kom på det nå når du skreiv at det ligger en del småting og venter ja... hehe
har prioritert 242n en stund nå. den har trengt litt oppmerksomhet den også :-) men får se om det skjer noe her igjen også snart
Men hvorfor magnetisk bunnplug egentlig?
om motoren begynner å slites/ sliter lager for eksempel og metallspon kommer ut i oljen vil magneten på bunnpluggen trekke de til seg så de ikke sirkulerer rundt i oljekanalene. og når du da tar oljeskift så oppdager du dette og kanskje tar noe grep.
tok en liten service nå på vårparten.
Skiftet til ny Castrol olje + org filter. skiftet Cupefilter som dere ser var meget skittent... og monterte IPD sitt øvre Polymotorfeste. hadde til det indre festet mot torpedoveggen også, men der så jeg at det var den nye typen feste fra før så det gikk ikke ann å montere. selger derfor polyfeste for indre del mot torpedoveggen for 800\X70 om noen trenger\ vil ha. får aldri brukt det på min uansettselges til veil IPD pris + frakt.
done med service. synd å bytte ut den originale motorfestegummien egentlig for den var ikke antydning til slitt i det heletatt... menmen... har man først kjøpt oppgraderingsdeler så har man... ingen vits å la de ligge på lager i år å dag før montering... og ja, det er skittent, har ikke kommet dit i vårrengjøringen enda, men snart!
var også meget lei av motorfeillampen som kom og gikk etter montering av Ferrita sportseksosen og det. nullstilte lampa og den kunne komme tilbake etter 4minutter eller 4 timers konstant kjøring. løsningen var bedritent enkel og problemfri... en spacer mot bakre lambdasonde. har kjørt i 2 uker nå og ikke fått opp feilmelding en eneste gang! problem solved for de som lurer på hvordan de skal løse problemet med "feilkode på manglende katalysatoreffektivitet" brukte ikke IPD sin spacer da den blir stående enda mer skrått rett inn i varmeskjoldet enn lambdasonden gjør fra før, så denne kan jeg selge til noen som trenger og ev har annen vinkling eller plassering på lambdasonden sin, varierer på type bil\ eksosanlegg det sitter på.
som sagt... har ikke vært et feilslag på feilkode\ motorfeil etter denne ble montert!godt fornøyd med dette!
fant fram den spiller nye originale skinngirkula jeg handla i fjor... alle sier det er sååå vanskelig å skifte. er jo ikke vanskelig eller tungt i det heletatt!
samme girkula som sitter på bilen originalt, bare ny og fresh
kort fortalt da... vipp opp skinndamasken, dra den oppover stanga, ikke tenk koffert, dra så ned gummien nedover på stanga, fortsatt ikke tenk koffert, når gummien er dradd helt ned på stanga så kommer det fram en plastikkring med to tapper i, fortsatt ikke tenk koffert, disse klemmer man så sammen og drar hele saken rett nedover, da løsner girmansjetten fra stanga ganske lett.
når det er gjort så er det omtrent bare å la hånda gli ned på stanga og kula og gi den en lett rykk rett opp, tenk koffert NÅ, så får du bruk for Høyre eller Venstrehånda for å utløse en skikkelig forfriskende *swoop* lyd når den forlater stanga på sin siste ferd ut i de evige jaktmarker.
når du så skal sette på den nye girkula så gjør du det samme, presser den lette nedpå, drar så opp plastikkringen på girspakmansjetten og finner sporet den skal stå i og drar den forsiktig men bestemt rett opp. klikk, så er den på plass. dytt så gummien oppi skinndamasken og monter den tilbake nedpå midtkonsollen. vips ferdig på 5 minutter. se bildene på demonteringen under her.
herlig forskjell på ny og gammel skinngirkule. vises at man har håndtert kula med feite fingre i løpet av 13år gitt...
monterte også den nye "alu-look" håndbrekk knappen jeg har had liggende vell lenge også. her er også hobbykveldene å dra nytte av. dra skinndamasken rundt håndbrekket forsiktig men bestemt bakover til den løsner fra skinnet foran på stanga, hmmm.... forløsende deilig å skrive om nye deleoppgraderinger i kveld kjenner jeg...
dra så håndbremsskinnet framover med litt vrikkende bevegelser i og med at det kan sitte ganske bestemt fast. når den er av så er det som jeg fant ut i alle fall bare å skru ut gammel knott og skru inn igjen ny. gjerne hold igjen fjæra innom knotten på undersiden eller noe så det blir litt lettere å skru av og på trykk knotten.
ser det ble feeeeil å ha gammel slitt skinndamask rundt girkula gitt.. har sendt mail for å sjekke pris på ny. føles mer riktig det når jeg ser hvor dårlig den egentlig er mot nytt skinn...
så var turen kommet til IPD sine Aluminium R dørknotter og ringer. tok av dørtrekket for å sjekke div på første døra men her er det bare å følge noen få vips med fingrene så er dette også montert. kjedelig men cleant selvfølgelig med standard dørknotter. ingen ting feil med det, helt okei. men...
fant fram ei slik tang, som jeg vippet lett og forsiktig rundt hylsa som sitter i dørtrekket etter jeg hadde skrudd ut dørlåspinnen først. drar hele hylsa forsiktig i et par vendinger rett opp med litt vrikking.
her ser man hylsa. myk gummi som står i bøy under så denne skader ingenting, bare holder det i klem. ufarlig å trekke ut.
ferdig montert Aluminium R logo dørlåspinner fra IPD gitt. tar 5 minutter. den nye ALU hylsa må man gi litt press på for å klare å entre hullet, press den rett ned, er trangt men det er sånn vi liker det med tanke på passformen og at det ikke skal ligge å slamre og kjennes romt ut. ingen ulyder å høre, tight og fin, og bare å skru ned pinnen i ønsket posisjon\høyde. jeg valgte å ha den flush med hylsa. finest synes jeg.
har forresten 3 sett aludørlåspinner som dette liggende om noen skulle ønske å kjøpe seg et sett.
Pris for 1 sett dørlåspinner? Passer vel de fleste volvoer? Skal til Trondheim på jobb i morgen, så har mulighet til å plukke de opp![]()
Sist endret av skogy; 21/05/13 kl 23:02
Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073
Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod
Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194
Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188
fikk ånden over meg og begynte som smått med siste touch på stereon i pinsen også. fikk justert inn tidforsinkelsen på høytalerene. kurrant opplegg så man får "sentrert" lydmiljøet inn mot førerplassen
fant fram de 2 sony LCD skjermene jeg hadde liggende fra et oppkjøp for et par år tilbake eller noe i den duren... har jo klargjort for montering i bagasjerommet, men ventet i det lengste med tanke på vintertemperaturer og slikt. nå nærmer det seg jo farlig fort vårens treff her i trøndelag så følte det var på tide å montere det inn i bilen.
mye koblingsmuligheter på disse skjermene. genialt nok. kan splitte opp og dele og vise mye forskjellig, har også bestilt meg strømkabel for å kjøre PS2 i bilen som skal kobles opp til disse. var innbygd kobling for strøm til PSOne men det har jeg ikke og den er for stor uansettså om 1-2 uker har jeg PS2 Slim i bilen også, forstå poenget den som kan, vil eller ikke vil, men mye vil ha mer, genialt tidsfordriv når man sitter mye på ferga.
kobles mellom de to boksene med slik vanlig Videokabel slik at den ene boksen videresender\ dupliserer signalet videre.
litt flere bilder av LCD skjermene oppe og gå. Tøft synes jeg. bortkastet 99% av tiden? ja, men moro å ha når man stiller ut eller viser frem bilen? Definitivt! jada det er litt mange bilder av samme saken, men sjekke bærta på videon da! Flo Rida - Run, deilig sang\ video!
Gjennstår også å ta av og trekke opp bunnplata på nytt med filt pga den fikk noe rennende skitt over seg fra i vinter med ei dieselkanne stående baki der så den har blitt skitten og fæl. litt med tanke på det skal jeg også få sydd en bagasjeromsmatte med C70 Logo på sentrert. tror det kan bli litt stilig. så slipper ting å stå rett nedpå plata der. også greit å ha et tøylag mot "glasset" for å hindre riper når man skal laste inn ting, forhindrer det i det minste litt mer enn å kjøre uten og så bråbremse å få skraper rett i boksen der...
Skogy: PM sendt.
Har svartfin bil å kult stereo prosjekt
![]()
Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073
Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod
Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194
Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188
tok også av dørtrekket for å sjekke basselementet i døra, totalt kaputt og skrapelyd når man presser det innover mot magneten. kaputt... så her måtte jeg samtidig ta litt mål for å se om jeg finner noe kurrant erstattning... overraska at mellomtonen så ut som en "ball" bare der den stod
Mellomtone:
hullet ut i døra har en åpning på 8,5cm i diameter (nr 1)
festehullene har på x en diameter på 10cm og høyden mellom festehullene er ca 5cm (nr 3).
max dybde på høytaler mål fra øverkanten på høytallerringen og bunn av magnet er 4cm. (nr 2) ikke store saken med andre ord.
Basselement:
max monteringsdybde (nr 2) er 9,5cm fra undersiden av festeringen for elementet. dypere enn det og magneten tar i vinduet\vindusmekanismen så godt som sikkert.
diameter på monteringshullet (nr 1a) er 19cm, diameter på festeskruer rundt høyttalerringen på basselementet (nr 1b) er 21,3cm-ich og det er 6 festehull.
disse mål til info og videre husk når man skal finne noe smart å erstatte de med...
sånn så vet folk hvordan det ser ut bak om de tenker å gjøre noe under her også på noe vis... delefilteret er den boksen som står rett atme mellomtonen på dørsida, ikke dørpanelet men selve døra, og rett ovenfor kontaktstykket for basselementet, går ikke ann å ta feil...
en stykk kaputt basselement. hvor får man ev tak i nytt makent til normal pris? originalt på volvo koster det rundt 4000kr pr stykk tror jeg det var, det utgår mektig...
polerte opp litt under dørpanelet når jeg først var i gang. god samvittighet for det også.
når man skal montere tilbake dørpanelet så husk å ta ut den gummilista som sitter i sporet der dørpanelet skal nedpå vinduskanten. praktes litt før jeg oppdaget at denne skal tas ut først å så gli dørpanelet rett nedpå den. smurte den inn med silikonstift for å holde mykheten der også.
btw... flere enn meg som har lurt på Parkeringsplass SAUE fenomenet...??? fant ut jeg skulle teste dette nok en gang, parkerte lengst mulig unna og på en plass med flest mulig ledige plasser rundt meg for å se om jeg fikk lov å stå i fred når folk kunne velge fritt andre ledige plasser... fungerte det? neh.
folk er SAUER er bevist nok en gang! skjønner det ikke at det går ann å ha slike tvangstanker at bilen MÅÅÅÅÅ Parkeres nærmest mulig en annen bil jeg altså... hvorfor ikke parkere på en av de HELT åpne og forlatte plassene, f.eks. den rett på siden av slik at man kan slenge dørene helt ut når man går inn og ut? fatter og begriper ikke dette fenomenet jeg...
tok også en grundig vask og shine av felgene... greit å vaske, avfette og sette de inn med felgforsegling før lagringgjorde godt selv om det blir mye arbeid på 6 sett hjul til 2 biler...
går å grubler fælt ang rompa på bilen, er litt som mangler, som må gjøres noe med på sikt. den er for naken og blottet bak så noe må på. dette skal ikke på så det er sagt, men hadde en slik R-design underdel liggende, med utgang for 2 utblås, selges om noen trenger! men synes faktisk det gav bilen litt attitude bakfra. så ideen får løpe videre til senere...
her derrimot er vi veldig inne på det jeg tenker å gjøre ang eksosen! med noe forskjeller på den Ferrari looken på bakfangern da. men pottene og slikt er perfekt!!
grombilene i solnedgangen er et fint syn, selv om festene på 242luka skjemmer litt
og så har jeg gjort nok en god gjerning for verden. fått ei (of course...) BMW frelst bærte til å LIKE C70 og Volvoskulle bare litt hjulspinn med 242 turbo og litt testkjøring av C70 til for at hun ble veldig glad i bilen hun også
avslutter herved kvelden med en forsinket 17 Mai hilsen fra meg og bærta\ bærtene ;p (sola steiker fælt, ikke missfornøyd nei om noen skulle tro det :P volvo-solbrillene har ikke kommet enda :( )
Kjæringa di har penere bein en bilen din jo :P
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Når det gjelder diffuser på C70, så har jeg sett en med en RX8 underdel som så meget bra ut.
Tror den var breddet også men kan ikke huske hvor jeg så det...
Robert H.
2001 C70 2,5T
2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
2006 Ford Ranger XLT
2007 Challenger Mageo 107
Tenker du quad-eksos? Kan bli tøft, men bare husk du må ha helt annen eksos når det blir awd så hvis det står på planen snart er det kanskje best å gjøre det samtidig..?
Sånn ellers ser bilen veldig bra ut, og godt det kom flere bilder nå for jeg var en stund redd du hadde glemt den![]()
hehe ikke noe feil med de metrene med bein der gitt
tror kanskje jeg også har sett det, men gjerne linke meg bilde om du kommer over.
Blir Quad eksos om det først blir bygd omhar vurdert den litt mer sentrert enn det der ala M3 eller noe, men det der var så ufattelig riktig at det vurderes å gjøre det slik ja.
har det i bakhodet medAWDog slikt så holder igjen litt, men pr nå så står jeg i en sitausjon at jeg ikke kan "leke" med penger slik jeg gjorde da jeg jobbet på Volvo, inntil videre... gådd ned en del 1000lapper i lønn pr mnd, så får se når det blirholder uansett på å jobbe meg opp i et annet firma på fritida, som jeg har meget mye mer trua på etter hvert her nå som vi får oppdatert og ordnet mer der, så på sikt kan det bli mye forandringer både på denne og en Sort C70 Cab. til han, vi har skummelt mye like ideer på slikt
og takker fornøyd med bilen og synes den blir litt og litt bedre for hver gang jeg putter på noe. har definitivt ikke glemt den, den bare fungerer så bra at det er ikke store sakene å "blogge" om på den. kjempebil synes jeg! beste jeg har had så langt. det som er litt moro også er jo at bærta likte den så godt også, hele tida hata volvo, og elsket bmw og auda... men på en fest sa jeg plutselig at jeg skulle drikke å da måtte hun være sjåfør, aldri kjørt bilen tidligere... var ikke spes gira på det men hun var jo vant til at jeg likte å gi på litt fart, så når hun hadde vent seg til bilen litt på tur hjem sa jeg til henne at hun måtte gire ned til 3dje gir før svingen og når hun var ferdig med den og veien flata ut så skulle hun bare gi bånn fjøl til hun ikke turte mer
å hun er ikke spes redd for å kjøre fort i utgangspunktet men
STCsystemet overraska henne når det slo inn litt så hu slakka fort av når det spantmen etter det var hun frelst
hehe... så jævlig artig å se gliset hennes når hun kjører bilen og koser seg
skulle vært obligatiorisk å had C70 som konebil synes jeg!
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
hehe er da vell ingen problem å få de inn og ut?!prøvd?
hu bærta mi sitter rett som det er i baksetet, og hu er 180 høy. å sliter ikke akkurat med beinplassen virker det som når jeg sitter foran heller
faktisk undervurdert størrelsen på sitteplassene her hører jeg! for det har aldri vært noe problem for folk jeg har had med meg i bilen så langt, ikke som jeg har hørt i alle fall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L