Grattis med gullprojekt!
The pressure is on!![]()
Grattis med gullprojekt!
The pressure is on!![]()
Stor takk, Mr. X og Haugerud! Hehe, yep.
Blir i første omgang å bygge om multilinken til Truetrack og å fikse fjæra bak enden det blir klossene til TBO hvis det funker bra eller coilovers.
Så blir det å få eksosen fiks ferdig med V- band flenser hele veien. Superflex foringer må også investeres i, hjelper ikke å ha krefter hvis bilen ikke ligger på veien.
Så frister det litt med en 6- trinns BMW kasse. Med utveksling lettere enn M90 sin på første gir og et sted midt mellom M90L og M90H på sjette gir. Derfor passer 3.31 utveksling bak veldig fint til det, da blir det som før med 3.54 + at jeg har et gir til som en "overdrive" ved cruising
.
Veit ikke hva det blir først av turbo eller kasse, men det må en stoooor turbo på med et Kl-racing grenrør tenker jeg. Samt bredbåndslambda for å ha kontroll på blandinga.
Det er hvertfall den forutsigbare langtidsplanlegginga!![]()
Kjøp deg ei blokk, så har vi litt å pusle med her til våren! Full overhaling, med ny veiv, stempler, råder, osv![]()
Det hadde vært rått![]()
ser ut til å bli meget bra dettevil følge med her
![]()
Jøss, det var ikke mer som skulle til for å komme i gullprosjekter asså.
Får vel få meg multilink jeg og da...![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
mer verdig om enn smir det på en 240 men hehe..
pen bil btw![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Morro at du er "kommet opp", men mener også at planer bør realiseres litt før man får "creds", har mye planer jeg og, men er ikke noe "gullprosjekt" fordet.![]()
Mini Oppdatering 09.01.2010 - Fått grenrøret
En annen minioppdatering. Da har jeg hvertfall fått en av pakkene som er på vei. De andre har enten på et mystisk vis blitt borte eller står i tollen mens de klør seg i huet :/. Tar jo evigheter, snart 3 uker siden mye av dette ble sendt.
Pakka jeg fikk er grenrøret fra gl740turbo. Ser veldig bra ut, fornøyd med handelen. Flensen mot motor er ferdig vendt og pent sveiset da disse kommer med flensen feilvendt.
![]()
![]()
Sikkert klar over det fra før av, men lag en avstiver fra flensen og til toppen.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Ikke bre det. men de har en tendens til å sprekke overalt egentlig :P jeg har fiksa mellom 20 og 30 sånne grenrør. de holder lengst hvis man fikser de opp og glassblåser de. men som jeg har sagt til folk som har sånne. de ryker en gang uansett..
One Ring to rule them all
Dette er litt av faren med å bestille masse ting til seg selv på en gang, vet om mange som plutselig får alle pakkene sine sjekka i tollen etter å ha bestilt mye i forveien.
De grenrøra der er dessverre ikke mye å ha selv om flensen er ferdig omsveisa :( Men det er nok ganske effektivt så lenge det funker, en bekjent prøvde et sånt med en T3/T4 hybridturbo og han skrøt da av at det gikk bra på lavt ladetrykk.
Vet du forresten om gl740Turbo fikk det sveist om selv eller om det var ferdig da han kjøpte det? En kamerat av meg fikk sveist om 2 sånne, det ene vet jeg hvor er, det andre ble solgt på volvoforum eller noe tror jeg. Var iallfall pent sveist de og. Men er vel flere som har gjort samme prosessen.
EDIT: glemte å skryte av det imponerende arbeidet du har gjort med bilen, og beundrer deg for at du tør å prøve litt annet enn standard husmortrim! Forøvrig en veldig engasjerende prosjekttråd som jeg følger hver oppdatering på.
Sist endret av The Sven; 09/01/10 kl 19:51
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Yeah, mistenker at det har noe med det å gjøre at svenskepakka blei stoppa i tollen. Håper at UPS finner igjen pakka i Norge, ellers blir det sendt en ny en som kan oppdages i tollen en gang til.
Skal lage avstivere på det. Lager en god og tykk avstiver til toppen, samt eventuellt sveise avstivere mellom samtlige rør og turbo flensen. I tillegg vil jeg kjøre med fleksirør på eksosen + girkassefestet så den får ingen belastning via eksosen. Vil også bruke silikonslanger beregnet på overganger fra turbo og til karrosserifestede rør som flekser ekstra mye. Hvis det i tillegg blir varmeisolert, da kan jeg ikke skjønne at det kan sprekke, håper hvertfall ikke det.
Aner ikke, men det er veldig pent gjordt iallfall. Strøken TIG sveising. Ba om bilder av sveisene før jeg kjøpte.
Takk, det er utrolig artig å høre! Blir like glad hver gang.
Oppdatering 14.01.2010 - Flere deler i hus
Da fikk jeg endelig Truetracken min som nesten ble borte i frakta til Norge.
Samt et standard JR luftfilter i 80mm som jeg tenkte å slenge rett på 3" LMM-en sålenge.
![]()
Pluss et fjørbenstag jeg kjøpte i dag fra TurboHansen som jeg monterte på veien hjem for å se om jeg merka forskjell. Ble litt raskere i responsen på rattet og virker som bilen ligger bedre i svingene. Ingen sinnsykt stor forskjell, men en ganske merkbart forskjell.
Usikker på om jeg monterte det riktig, var litt rask, men det så ikke ut som de to andre hullene skulle under den plastmutteren til ledningsholderen mtp passformen. (Beklager rot i motorrom forresten, blir ryddet når det blir varmere i været).
Da venter jeg bare på resten av pakkene og litt mer penger før jeg kan få gjordt noe mer. Planen var å bestille opp så jeg har deler til å gjøre jobben med å bygge om multilinken til at Truetrack passer og resten av 3.5" eksosanlegget framover til turbo (+ V- band hele veien). Så ordne ordentlig fjøring bak da så det blir som det skal være der og ikke så sigen. Og litt smått til og fra før motor påbegynnes, bilen skal jo sitte på veien og og helst være 100% ellers.
Det filtret så ikke så stort ut? Men ikke dytt det rett på lmm. en liten distanse i mellom er best. Samme gjelder filter rett på turbo. beste er å ha liten slange / rør først![]()
v3gard på forumet gikk fra 0.9 til 1.4 bars ladetrykk bare ved å slenge på en distanse fra turboen![]()
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
også er vel 3 tommer 76 mm og ikke 80 ?![]()
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)