sleng ut bilder på de nedbyggerne når de kommer
sleng ut bilder på de nedbyggerne når de kommer
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
VDO-turbotrykksmålar montert, vibrerar ganske mykje ved tomgang, nokon grunn til å mistenke at noko er gale?
Chipping av bensinhjerne på gang, chip frå thelostartof@turbobricks:
Chipping av gullboks, frå same leverandør:
Skiltplater på plass
SAM fjørbeinstårnstag og Volvo orginale torpedostag på plass:
Og ikkje minst, Polaris-felgane på sommardekk:
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Det følger ofte med et T stykke. hvor uttaket til klokka / måleren er strupet litt ned. brukte du denne? hvis ikke kan det være problemet til vibrasjonen. du kan prøve å lage en "struping" selv også.
One Ring to rule them all
Nei, var ikkje noko slikt, men tvilar på at det burde vere heilt problemet. Brukte slangen som er i bruk til vakuum-reservoiret, og sette på envegsventilen rett før tanken, i staden for på innsuget. Denne er ganske liten diameter på. Kor mykje bør ein i såfall strype ned til?
Tikkar som fan frå målaren ved tomgang, men det gir seg fort.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Mener det var med en slange til måleren min, en tynn gjennomsiktig stiv plastslange som jeg brukte, men mulig det var noe annet jeg tok den fra også
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Hele problemet er nok at du ikke har en slik "struping". men skjønte ikke helt hvor du tok vakum fra?
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jeg ville byttet å sett hvordan det ble da. kan nok hende den blir forstyrret av sperre ventilen.. men det skal ikkevære store hullet til måleren
One Ring to rule them all
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Herlig gaupe!! Kan du ta noen "bedre" bilder av de når du får de? Lurer på om de fungerer på 740 / 940 også. eller er fjørbeina forskjellig på 240 / 740?
One Ring to rule them all
Bærekula sitter vel opp ned på 740, pluss at den ikke er lik.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Nå ble jeg faktisk litt flau... :P
man ser jo det er forskjell på nedbyggern haha!
One Ring to rule them all
Vil ha skiltplatene dine! Og denna 240'n er lekker
flott denne 240ien ja
spotta en suzuki FZ 50 på ett av bildene ? har eid en slik en, og vil påstå det er verdens beste moped!
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
BTW, fekk orden på ABSen i helga, fekk tak i einABS-sensor frå ein 740 på ebay, men fullstendig øydelagd ytterisolasjon på ledninga, fekk bytta sjølve sensoren og lodda denne inn mot ledninga på eksisterande 240-sensor. Vanvittig bedre plast i den sensoren som stod orginalt på 240en i forhold til den på 740en, den var nok eldre.
Og det funkar Men trur nok eg kjem til å basere meg på å koble ut denne ved køyring på bane.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Då var bilen godkjent med B230FK og oppgradert tilhengervekt til 1600 kg Var innom Risløkka i dag gjekk veldig greitt. Dei tok bilete av serienummer på motoren, og kun det.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Godt å høre!
Gratulerer med godkjent bil!
Gratulerer
Har aldri hatt noen problemer når jeg har vært med mine 240er for godkjenning på Risløkka.
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
El Shittos! Gratulerer med godkjenning