Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  767
Side 42 av 77 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 52 ... SisteSiste
Viser resultater 1.026 til 1.050 av 1906

Tråd: volvo242, 18x12" rota, 2,9 16v turbo, Holinger RD6 sekvensiell, Ny sesong :D 02.04.18

  1. #1026
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    laga fester under vangen ja, følger med ei plate med gjenger som jeg sveisa på en boks over som bygger ned 6 cm slik at staget ikke kommer i veien får reimskiva!

    hadde egentlig tenkt å bruke de orginale festepungtene på bærearmene men det går ikke så jeg laga nye fester frempå bærearma istede! å dreide ut de distanseskivene slik at det er god plass får uniball`n når brua fjærer! (de hylsene i festet på brua)
    Okei, takker for svar!Eg og fekk veldig lyst på!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #1027
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    blei stag bak i dag

    får vel gass til MIG`en i morgen så jeg får vel helsveisa festene i karosseriet i morgen eller onsdag! samt helsveisa festebraketene på akslingen og bærebruene såklart



    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  3. #1028
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    knivgreier her og knivgreier der... hvorfor\hvordan? dette har jeg sett så mye bilder av hit og dit men "jai ikke skjonna noan ting?!" så hvorfor bruke slike i stede for vanlige krengestag?

  4. #1029
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Du har mulighet til å justere hardheta på krengningshemmeren ved å vri på knivene

  5. #1030
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    ikke serlig pent, men meget solid feste til rattstammen!



    och bakrute på plass, samt siste tilpassinga av sideruter utført!

    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  6. #1031
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Du har mulighet til å justere hardheta på krengningshemmeren ved å vri på knivene
    jeg mener å justere hardheten ved å vri på knivene ikke vil fungere i praksis, om du legger kniven i 45 graders vinkel for eksempel så vil jo kniven gi seg like mye som om den ligger flatt! forskjelden er at den vil gi seg utover/innover (kommer an på hvilken vei kniven ligger) i tilegg! hadde kniven blitt tvingt til å kun flekse opp og ned uavhengi av vinkelen på kniven så hadde man kunne justert hardheten. Derimot så kan man legge kniven flatt (135nm) eller legge den 90 grader, da er det kun røret som kan flekse. i tillegg får man kniver med forskjeldig hardhet!

    vanskelig å forklare :P men jeg tror det dær ble forståelig?
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  7. #1032
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Tenk kraftdeling. Hvis den ligger flatt så vil all kraft, F, virke vinkelrett på der den er mykest, hvis den står 90 grader vil all kraft virke i knivens retning der den er stivest. Hvis den er vridd 45 grader så vil cos(45)*F virke den flate retninga mens sin(45)*F vil virke i knivens retning. I praksis vil det si at jo mer du vrir kniven mot at kraften virker vinkelrett på flate siden jo mer vil kniven fjære unna og dermed reduseres hardheten på krenginga
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  8. #1033
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Tenk kraftdeling. Hvis den ligger flatt så vil all kraft, F, virke vinkelrett på der den er mykest, hvis den står 90 grader vil all kraft virke i knivens retning der den er stivest. Hvis den er vridd 45 grader så vil cos(45)*F virke den flate retninga mens sin(45)*F vil virke i knivens retning. I praksis vil det si at jo mer du vrir kniven mot at kraften virker vinkelrett på flate siden jo mer vil kniven fjære unna og dermed reduseres hardheten på krenginga
    you might be right :P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  9. #1034
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    catcams fjærer og alu retainere 3500kr fra mobeck, si fra om du skal ha

    /MGP
    bare å bestille tror jeg, må vel bare "trø til" om jeg skal bli ferdig med biln snart :P

    har bestilt lashcaps å, så det trenger du ikke å tenke på
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  10. #1035
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    bare å bestille tror jeg, må vel bare "trø til" om jeg skal bli ferdig med biln snart :P

    har bestilt lashcaps å, så det trenger du ikke å tenke på
    okai

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  11. #1036
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    har begynt å lage bunnpanne

    kappa ned ei 360 bunnpanne i alu! skal gjøre ferdig det siste på den i kveld



    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  12. Takk Texascom takket for denne posten
  13. #1037
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Spennende
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  14. #1038
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Stilig! Var 360 bunnpanna grei og sveise i?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #1039
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Stilig! Var 360 bunnpanna grei og sveise i?
    Hehe, nei, den var bedriten å sveise i mye forurensning og porer i støypen så det ble ikke kjempepent overalt.. Men sålenge den er tett og gjør jobben så har det ikke så mye å si
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  16. #1040
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Du vet det sikkert fra før av, men sandblåsing av støpte deler, rustfri børste overalt gjør susen. I tillegg finnes jo AC-balanse funksjonen på sveiseapparatet, den er jævlig grei når man sveiser støpt!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  17. #1041
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Du vet det sikkert fra før av, men sandblåsing av støpte deler, rustfri børste overalt gjør susen. I tillegg finnes jo AC-balanse funksjonen på sveiseapparatet, den er jævlig grei når man sveiser støpt!
    jepp, men det jeg tror ville gjort susen er en pedal så jeg kan gå ned litt på varmen når jeg møter på urenheter! litt lettere å jobbe litt dær da :P ettersom at jeg ikke har pedal så må jeg ofte stoppe og skru ned ampen litt når det er mere urenheter så jeg kan "rense" lengere uten at dritten kollapser, så må jeg stoppe å skru opp igjen når jeg kommer inn på bedre støyp å kan sveise med fin flyt!

    bruker rustfribørste ja!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  18. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  19. #1042
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    "rutemannen" har vært på besøk

    Limte inn siderutene bak i dag, disse også i 3mm lexan!
    brukte lim får å slippe stygge popnagler rundt vinduene, samt at han la primeren nøye slik at jeg fikk et jevnt fint svart felt hele veien rundt vinduene!





    Fikk også støtegirdelen fra Tor24 i dag!

    blir vel kanskje montering og justering av shimsen i morgen
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  20. #1043
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Looking good
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  21. #1044
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Hva skal den plata være godt for? Stabilisere veiva mot vridninger?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #1045
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Er for å støtte opp bunndelen av blokka og lagerbukkene så du blir kvitt svingninger i veiva

  23. #1046
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Aha var som jeg tenkte da, Ikke for mannen i gata er vel unødvendig på en bruksbil
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  24. #1047
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Spørs jo på effektuttaket i bruksbilen da..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #1048
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    fikk justert inn alle shimsene i går! tror dette blir en solid bunndel :P den bør holde greit til mitt effektutak ivertfall
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  26. #1049
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Rått prosjekt!
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  27. #1050
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    noen som har "volvo in sports" logoen i høy oppløsning da?
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

Side 42 av 77 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 52 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. larset: Volvo 940GL+T Worklog. Nå med godkjenning.
    By larset in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 127
    Siste post: 09/05/16, 09:52
  2. Bredding av stålfelger
    By OHKorpan. in forum Generelt / Alle modeller
    Svar: 79
    Siste post: 07/09/15, 13:10
  3. Frydenberg`s 940 bruksbil update 2/3-11
    By Frydenberg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 29/08/11, 09:08
  4. Bredding av stålfelg
    By Volvo-245- in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/11, 11:13
  5. Bredding til 240
    By Alek in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 22/09/10, 14:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •