Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 83 av 176 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2.051 til 2.075 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2051
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Jeg dro igjen med 60nm med arp lube. men sett noen bruke 62nm også

    Jeg har arp lube til overs så det treng du ikke tenke mer på
    Forskjell på arp lube og anal lube kjøpt på ei tvilsom nettside altså...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  2. #2052
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg (vi) fått skrudd litt.
    Mr.Nilsen stakk innom en tur. Så han tok å demonterte siste rest på den gamle blokka.
    Jeg fikk montert doble ventilfjærer og byttet til nye underlagsbrikker og retainere i toppen. Så nå er den snart klar. Den må shimses.
    Bytta også alle ventiltetningene når jeg først var i gang.

    Også gikk jeg over alle gjengene på begge sider av blokka ettersom det var mye gammal dritt og maling i gjengene.

    Det blir en liten roadtrip med Buster83 i mårra men håper på ei lita økt likevel når jeg kommer hjem

    Nye indre ventilfjærer og nye underlagsbrikker og retainere.


    Ferdig. Mangler bare kammen


    Oppfriskning av gjenger. Her var det mye dritt


    Og her ligger H-rådene / stempler og venter på å komme inn i nytt hus.
    Sist endret av Zeeker; 01/05/13 kl 06:26 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #2053
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Forskjell på arp lube og anal lube kjøpt på ei tvilsom nettside altså...
    å svarte.. det står på tuben at kun fantasien setter grenser :P så trodde det funka til alt
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  5. #2054
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er shimsinga målt.
    6 av 8 klaringer er innafor spec. Så jeg må bytte 2 shims.
    Er jeg heldig har jeg 2 stk som er 0.05mm tynnere liggende. Evt så stikker jeg på BCB og kjøper.

    Og innkjøringen er fikset. Vet ikke om det er kommunen som har gjort det men regner med det. Stor takk til de å





    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #2055
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Mr. Nilsen var snill å stakk innom i dag å, så nå er blokka snart mottakelig for litt deler.

    Tenkte jeg skulle være så rå at jeg veide alle stemplene mine, men lurer litt på hvor jeg evt skal fjerne masse.
    Noen som har bilde av hvor jeg skal pusse av litt?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #2056
    Steelseries850
    Gjest

    Standard

    Hvordan trykkplate bruker du ?

  9. #2057
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Kjører med TP-763
    (Og med 6-pucka sinter)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #2058
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått tak i litt olje
    Starter og kjører inn motoren på mineral og bytter til Agip Racingolje etterpå.
    Starter den og lar den gå seg varm for å flushe motoren.
    Så blir olje og filter byttet og har på ny mineral.
    Kjører inn motoren ved å dra ut gira og bremser den på gir ned igjen.
    Lurer på om det var å drive på sånn i 3-4 KM. Da har ringene slipt seg til og er klare til kamp
    Det er ikke alle som er fornøyd med denne innkjøringsmetoden og mener den er feil, men jeg gjorde det på forrige motor og syns det fungerte bra.

    Var også å fikk tak i en ny shims til ene ventilen. Jeg hadde en fra før som passet
    Og bestilt det oljerøret som går fra veivhusventilasjonen og ned i bunnpanna.


    12 Liter Agip Racingolje.
    15 Liter Mineralolje.
    2 Liter girolje.

    Sist endret av Zeeker; 02/05/13 kl 14:20
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #2059
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    ja nå blir det fest!

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  12. #2060
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    ja nå blir det fest!
    Detti er fludium til motoren min.
    Ikke oss
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #2061
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    åjaa.... der ser du..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  14. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  15. #2062
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjørte inn med samme prosedyre når jeg fyra mitt første selvbygg. Frisk og fin den, går til og fra jobb hver dag og får pisk gjevnlig på autoslalom. Bruker ikke noe mer olje enn det den lekker Anbefalt prosedyre av SWR også.

  16. #2063
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Jeg kjørte inn med samme prosedyre når jeg fyra mitt første selvbygg. Frisk og fin den, går til og fra jobb hver dag og får pisk gjevnlig på autoslalom. Bruker ikke noe mer olje enn det den lekker Anbefalt prosedyre av SWR også.
    Godt å høre det er flere som gjør det på denne måten
    Håper på å stille sjøl på autoslalom den 20. og ikke bare stå å se på
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. Takk andersg takket for denne posten
  18. #2064
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    du kan pusse støpe kanta inni stempla, å i skjørta på stempla
    der dem pleier å vekt justere de

  19. #2065
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått justert litt vekt på stempler/råder. (pussa kun på stemplene)
    Demonterte alt og la det på vekta og pussa stempelet løst inni på skjørtet og la det på igjen til ønsket vekt var oppnådd.
    Den ene låseringen målte jeg til 9 gram.
    Så når jeg endte opp med 3 sett med lik vekt og 1 sett med ett avvik på minus 0.2 gram så godtar jeg det
    Vekta var så førsom at du lett kunne blåse på den og den endret seg 1-2 gram.

    Pussing på ett lavt nivå


    Her inni pussa jeg. Håper det var riktig plass. Nå er det uansett for seint


    Det skiller 0.2 gram på det ene settet.


    Og når eieren var fornøyd så pakka han sammen alt i Jafspapirposen sin å dro hjem
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #2066
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, så lite avvik er ingenting og klage på
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  21. #2067
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    er'n kirurg så er'n kirurg...


    (synes fortsatt det er litt rart at vekta ikke viste noe når du la på ræper'n.....)

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  22. Takk The Sven, Mr. Nilsen takket for denne posten
  23. #2068
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    (synes fortsatt det er litt rart at vekta ikke viste noe når du la på ræper'n.....)
    Kan sikkert låne vekt av de som driver med nano-teknologi...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #2069
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Kan sikkert låne vekt av de som driver med nano-teknologi...
    Pung-vekt..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  25. #2070
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Haha..
    Hadde jeg hatt nok guts skulle jeg vist dere pung og en HUGE Stake på samme måte som Thomas242 og gjengen.
    Men jeg velger å ikke gjøre det
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2071
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har det skjedd litt igjen Ikke så mye, men akkurat nok til at det er fremgang.
    Må bare takke Øyvind og Mr.Nilsen for all hjelp og juging i dag Det var heftig bra begge deler.
    Har fått satt sammen store deler av motoren. Mangler noe utvendig og bunnpanne.
    Bunnpanna skal jeg prøve å gjøre noen småting med, så får vi se om det hjelper mtp at olja blir borte i venstresvinger og harde oppbremsinger.

    Alt av delene ble vaske godt før motor ble satt sammen. Ingenting var vasket fra før så det tok litt tid det å. Jeg som ikke har gjort noen ting de siste mnd kunne i hvertfall ha gjort det. hehe.
    Det gjenstår en del arbe før den starter, men håper på å få satt den nedi i mårra, og alle helst startet den. Men får se hvor mye vi rekker

    Gap'ing av ringer.











    Vasking og klargjøring




    Og før vi visste ordet av det var mye av bunndelen satt sammen.


    Og da var det bare å snu motoren og fortsette med å sette i Studs.




    Med topp montert


    Var litt frekk og satte motoren i 0 og lagde noen merker i reimhjulet. Greit å ha merker til senere.


    Timing av kam på "gamlemåten" med skyvelær. Dette funker helt utmerket.


    Men det er jo litt morro å bruke litt mere "moderne" utstyr å Så vi kontrollmålte med dette uret, og det stemte på en prikk.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. Takk Riff, Holck takket for denne posten
  28. #2072
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Flott arbeid
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  29. #2073
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Nice

  30. #2074
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har vi laga bunnpanne
    Om det er riktig det vi har gjort vet jeg ikke, men vi har gjort "noe" i hvertfall.
    Jeg kan ingenting om flytende masse i bevegelse, så hvis det er noen som har noe meninger om det funker / ikke funker så er det lov å si fra nå før jeg monterer
    Det tok jammen hele kvelden å lage. Mye tenking selv om det ikke ser så avansert ut.
    + at vi lagde 2 stk parallelt. En til Mr. Nilsen og en til meg,.

    Panna er bygd ut bittelitt med skråvegg + en skråvegg inni "påbygget". Dette for å presse olja ned når den forflytter seg sidelengs. Jeg håper dette hjelper på.
    Også lagde jeg en "spoiler" / "snøplog" i fremkant av kammeret for å prøve å stoppe olja i havne langt fremmi motoren.
    Sto å prata litt med Tor24 den 1. mai og lufta noen ideer, men om vi ble enige om dette her vet jeg ikke, hehe
    Han får evt ta litt kreditt selv hvis han syns det ser brukbart ut Vi var vel enige om at det omtrent sånn som dette. Han skal få litt kreditt av meg uansett

    Jeg kan jo nevne hvorfor jeg vil gjør om panna. Og det har ingenting med Rudskogen eller Vålerbana å gjøre.
    Problemet mitt er Gardermoen Raceway. Den bana er hard mot biler.
    Første problemet er i vendinga i enden. Jeg kommer i så stor fart at olje forsvinner fremover i motoren og når jeg i tillegg tar en krapp venstresving forsvinner resterende olje opp til høyre.
    Dette resulterte i at jeg begynte å legge meg til venstre for vendinga og tar en høyresvinge i stedet.
    Problemet dukker opp igien i målsvingen.

    Også skal det sies at det ikke er samme finish på dette som det Tor24 og andre lager. Men håper det blir funksjonalbelt.


    Mr. Nilsen i gang med vasking av bunnpanne.


    Litt tegning må til


    Tegna opp sånn ca hvor sila sitter. Og jeg må ærlig innrømme at jeg trodde den samme mye mere til venstre.
    Også tegna opp hvor spoiler'n skal være.


    Hvis'n ser litt nøye inni panna så ser man sila.




    Alle delene som ble brukt.




    Om dette har noe for seg vet jeg ikke. Det ble nå laget for å ha en vegg inni der. Også må det være åpninger i den veggen slik at olje kan passere for å komme ut/inn av det nye kammeret.




    Disse åpningene er under oljenivået. Kun for å stoppe olja i å kunne flytte seg.










    Sånn ser det ut inni panna.




    Også måtte vi slipe denne litt. Den kanten ble litt i veien.


    Og her starter "spoiler-bygginga"




    Klaringa er bra også




    Teorien er i hvertfall å stoppe den store bølgen av olje som kommer fremover ved hard oppbremsing.


    Olja renner tilbake i de fine utskjæringene under spoileren. Om de er for store/små vet jeg ikke.


    Grisepent er det jo ikke. Men håper det funker.


    Ferdig panne.


    Begge pannene done
    Sist endret av Zeeker; 05/05/13 kl 21:21 Begrunnelse: La til noen flere bilder.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  31. #2075
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Lager du fler sånne panner eller?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Side 83 av 176 FørstFørst ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •