Det kan være så utrolig mye. Du må utdype litt mer hva som skjer.
Edit:
Har du en pc koblet til MS, så du ser litt hva som skjer?
Det kan være så utrolig mye. Du må utdype litt mer hva som skjer.
Edit:
Har du en pc koblet til MS, så du ser litt hva som skjer?
Sist endret av Riff; 26/04/13 kl 14:18
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Ta en logg med dette når det skjer, og last den og msq filen opp.
Om det er første gang du har oppstart så tipper jeg på at den rett og slett trenger mer afterstart enrichment og kanskje mer warmup enrichment. Om VE tabellen ikke er justert har den også stor innvirkning.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
ok her er hvertfall ein film av hva som skjer:
Hadde vært fint med en logg, og msq så en får sett hva som er satt opp.
Har du gjort noe med afterstart enrichment? Høres ut som den ikke får bensin nok for å fortsette.
Har du gjort noe med ve tabellen?
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Høres typisk ut som for lite bensin ja. Har du regnet ut required fuel i forhold til det dysene dine leverer? Men om du ikke kommer med flere opplysninger så er det umulig å stille en diagnose. Det kan like godt være at du mister sync når motoren starter.
Får du ikke til å laste opp en logg og msq file(mappfil), send meg en PM, så skal du få mailadresse til meg som du kan sende til.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
får ikkje noe logg nei og mappet er tatt fra ein bil som hadde nett det samme oppsettet. og det er ingen forskjell om eg gir meir bensin
Du får ingen logg før du akiverer logging. Start en ny logg før du prøver å starte, og prøv å gjør ett startforsøk eller to. Uten noe mer å gå etter så går det ikke å hjelpe over ett forum.
Jeg vil også si at det er svært sansynlig at din motor har andre behov enn den du har hentet mapp fra. Men om det ikke hjelper å juster opp bensin vil jeg si det er meget sansynlig at du mister sync.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Vanskelig å kunne gi mer råd uten configen fra sprutet. Altså en .msq fil.
Selv om oppsettet er ganske likt, er det forskjellige ting du må sette opp og sjekke over selv også.
F.eks. required fuel.
Tunerstudio du bruker? Slå på tenning, trykk ctrl + L, så kan du vri om nøkkelen og prøve å starte. Da har du en logg og legge ut og.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Ser av filmsnutten at det er TS.
Datalogging finner du også øverst i menyen som heter Data Logging
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Ja, synes det så kjent ut
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Kan man kjøre orginal Volvo 60-2 svinghjul og Ford EDIS tenning på en MS V3?
er ikkje hjemme igjen før imorgen kveld så skal prøve å få lagt ut en logg og mappet da
hvordan får eg lagt ut mapp og logg her på forumet?
Nei. EDIS krever 36-1 triggerhjul. Vil anbefale deg å la EDISen stå igjen på den bilen den kommer fra, og heller koste på en oppgradert coil til fordeler, om du har mulighet for å bruke fordeler. Om du ikke har mulighet for fordeler så koster det noe mer å få kraftig tenning av god kvalitet.
Coilen kan styres av innebygd tenningstransistor eller eksternt sluttrinn.
Trigger kobler du direkte til datasprutet, uten å rote med noen EDIS modul mellom.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Oi, der var det sannelig mye å ta tak i. I grunn raskere å nevne hva som ser rett ut enn hva som ser feil ut.
Tenningsinnstillingene ser grei ut. AFR tabellen ser grei ut, om man ser bort fra at den dekker bare sugesiden. VE tabellen kan se ut som ett greit utgangspungt.
Du hadde nok komme mye bedre ut av det med å gå ut fra basemappen som ligger innpå MSen når du laster inn firmware, enn den du har liagt ut her.
Det vil overraske meg om den bilen den kommer fra fungerer bra i det store og det hele.
Vist vi begyner på begyneslen under basic setup.
Engine constants ser rimelig bra ut, men jeg ville valgt 2 spruter og alternating.
More Engine constants. Hvorfor står den innstilt til don't multiply map og dont include AFRtarget? Førstnevnte skal bare deaktiveres om det er spesielt behov for det, noe som forekommer sjeldent. Den andre instillingen gjør mapping enklere og raskere om den er aktivert. Det at de funskjonene er deaktivert er nok det som som skaper mye av problemene dine. Formen på VE tabellen er ikke tilpasset for å ikke ha multiply MAP aktivert.
Dyseinnstillinger. Innstillingene for lavohmsdyser er nok grei nok. Men 1,03ms i åpningstid/dødtid? Det er dødtid man kan forvente på en veldig treg høyohmsdyse, selv om det er sjeldent med så høyt. Rundt 0,6ms bruker være mer normalt for lavohmsdyser. Men dette kan du måle slik at du finner den faktiske tiden.
Om du velger å forenkle mapping med å aktivere include AFRtarget så bør du forandre AFR tabellen så den dekker hele det tiltenkte arbeidsområdet.
Ut fra VE tabellen ser det ut som det er tenkt å lade opp mot 2 bar.
Det er ikke noe poeng i å strekke turtallet på VE tabellen langt forbi turtallsperre. Det er bare bortkastet rett og slett.
Tenningstabellen kan nok fungere greit på en 4v sugemotor, eller en effektiv 2v sugemotor. Til turbomotor er den ivertfall ikke, ettersom den bare strekker seg opp til atmosfæretrykk.
Startup/idle menyen.
Alt ned til idle Control ser greit ut.
Inne på idle Control menyen er 15-Minute IAC aktivert. Det er en spøkelsesfunksjon som har hengt med extra koden siden B&G koden, og ingen vet hva den faktiske nytten er med den. Hvorfor er den aktivert?
Warmup Enrichment kurven er det noe rart med.
Resten av oppstartfunksjonene ser ut som ett greit utgangspungt.
Extended. Cold advance kurven ser rar ut på samme måte som warmup enrichment.
Jeg vil i grunn anbefale deg å oppdatere til nyeste release kode. Sist jeg sjekket tror jeg det var 3.2.4.
3.1.1 er det du bruker.
Så til loggen.
Det første jeg ser er at du har noe galt med TPS signalet. Det samme ser jeg når jeg ser på tallene fra kalibrering i msq filen. Tallene for maks og min er bare 1 ADC fra hverandre, 511 og 512.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
takker for hjelpen. tps'n er ikkje tilkoblet for øyeblikket for den blir bare ødelagt etter en stund . dette har skjedd to gonger at tps*n har blitt ødlagt
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
den siste eg brukte var v70 tps og strømen som går til tps'n er 5v fra ms'n
Vil anbefale at du finner og monterer en fungerende TPS. Justering uten fungerende TPS er ikke umulig, men det skaper ekstra utfordringer.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
jeg kjører med MS 2 V3 på min b230 med noen kopi av haltech coiler. Har kjøpt meg 2 MSD 8224 coiler som jeg har tenkt og bruke. er det bare og koble + og - på disse?
Har kjøpt meg Autronic SMC, og for å bruke 60-2 svinghjul må styreenhetn fikses på så den takler det, på min står det en lapp med "fast" + noe uleselig, trur dere denne er jassa opp så den takler 60-2?
-Ola
Nokon som køyrer uten fordelar og Autronic Sm4 ? Korleis kan ein lage ei løysing for kam-sensor ?
Motor 16v med VAG CopCoil.
Takk for alle tilbakemeldingar
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Kan vel kjøre de i waste selv om det er enkel coil pr sylinder? Hvis driverne er kraftige nok, så kan du kopple 1-4 sammen og 2-3 sammen. Skal man allikevel kjøre sekvensielt er det i hovedsak dysene der er en fordel på. Om ene sylindra har en gnist i eksostakten gjør nada Jeg har sekvensielle dyser på min men kjører waste på tenning. Jeg kombinerte bakplata til fordeleren med halvmånen fra bak eksoskammen på en 960/850 og laga nytt lokk med GT101 hall-giver. Funker bra og stabilt uten noe triggerfeil
Om ikke annet vil jeg fraråde deg å bruke COP, singel coil pr. sylinder er topp, små COP'er er ikke helt tilstrekkelig med den store borringa som er på rødblokk, og de har ikke så bra tumble heller de toppene så en litt langvarig kraftig gnist er ikke helt feil. Ei COP gnist er gjerne rimelig svak og veldig kort...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt