Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 81 av 115 FørstFørst ... 31 71 79 80 81 82 83 91 ... SisteSiste
Viser resultater 2.001 til 2.025 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    begynner og bli skikkelig racerbil detta nå frigstad gleder meg til og se bilen din på treff til sommeren
    Takk i like måte! Er jo uber grom den tralla di får knipse ett bilde av bila når de står på sia hverandre å gliser!

Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Har ikke kikka i tråden din nå og ser at jeg har gått glipp av noe ja Veldig my bra arbeid. Litt skepisk til bruk av så mye AN slanger. Man ser ikke når de begynner å morkne/få skade og hvis de ikke blir montert korrekt begynner de fort å lekke. Kjøp hvertfall beste kvalitet Regner med at du har brannslukningsapparatet lett tilgjengelig under kjøring.. hehe neida
    Takk for det, ikke værst å høre det fra en som har så mye strøøøkent og gromt på gang
    Syns det er greit med AN-koblinger, racing haha
    Men ja har hatt 3-4 koblinger som har lekket litt, disse er byttet til svindyre kvalitets koblinger.
    Alt er tett og fint nå, koblinger fra summit over alt, pluss litt autobahn88 og de fra pedersens racing.
    Brannslukker må jeg også få inn ja, hehe.

Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    stå på gut

missunder deg litt detta
    Takk takk! Blir full pupp når jeg kommer hjem fra jobb om 3,5 uke!

----------------------------------------------------------------------------------------

Er på jobb på andre siden av jordkloden jeg da, men sitter jo på nettet å handler shit til bilen..

Bestilt røde BBS senter kopper til replica felgene, og enda flere klistermerker.
    JA, vet det er mange som ikke liker klister. Men blir mye klister på denne bilen, ender opp som driftebil denna til slutt
    Har myyyye klister til den som skal på etterhvert.

Også har jeg laget en liste over hva som skal skje når jeg er tilbake i garasjen:

Tilpasse og montere BMW kasse og clutch
    Bærearm distansehylser
    Lage nye styrestag
    Forstillings kontroll (justere riktig camber,caster,sporvidde lik begge sider og få rattet 100% rett)
    R888 dekk foran på BBS felgene
    Tilpasse og lakkere JDM breddere (volvo 019 svart)
    Custom spacere fra Manton
    Koble opp launch control på rattet
    14" SPAL kjølevifte + rustfri plate over IC
    Glassfiber koffertlokk med nedfelte racelåser, lakkere det og montere på GR.A vingen
    Tynn alu plate rundt eksosutløp
    Klistermerker
    Mappe på nytt, prøve å jage 350hk på hjul
    Legge dekk på alt av sladdefelger
    Forlenge håndbrekk spak
    Lage girspak til BMW kassa (har ei sparco girkule på hylla)
    Lage alu gulvplater fører/passasjer
    Mørk folie på lykter

Har bestilt:

4puck sinter til BMW kassa
    50mm JDM breddere x4
    Koffertlokk og racelåser
    SPAL kjølevifte
    Lamin-X til alle lyktene foran
    Sparco girkule
    Sparco kjøredress,sko og hansker
    Sparco semsket ratt, 63mm med knapper på

Så blir det 2x 50mm spacere fra manton som skal stå på bak hele tiden + ca 35mm (skal måle nøyaktig når jeg kommer hjem) til BBS hjula.

Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Antall takk

Standard

Hvis du vil ha ferdig spak er denne anbefalle:

Den er egentlig laget til BMW, men passer greit om du bare lager ei plate imellom

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Se der ja Men tror kanskje det er greit å modifisere M90 spakstellet også, vet ikke..

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

hvor kjøpte du ratt med knapper på? kjenner jeg hadde glemt det

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

Sparco har sånn tilleggs kit med knapper som passer på alle Sparco ratt Gundersen motorsport

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. Takk Teigen takket for denne posten
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Fått bestilt dekk til BBS hjula, Yokohama S Drive 215/35R18 foran og Minerva bak i samme dim. 35mm spacere foran (da kommer felg kanten helt lik som med Compomotive felgene som skal stå på ved banekjøring) bare de er litt mindre dim så da senker jeg den Max med BBS hjula så det akkurat går, så blir det litt ekstra plass når jeg kjører med comp uten å justere understellet noe. 50mm + 35mm spacere bak. Også lurer jeg på å fjerne refleksplata, og sote baklyktene litt. Alle lyktene foran skal sotes. Tror den blir seende mye mer "slem" ut enn den er nå.

Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Antall takk

Standard

alle de klistremerka, har du noen sponsoravtaler eller er de der bare for tøft? synes bilen er såppas clean at den kunne klart seg foruten de

ellers ser det meget bra ut!
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

NAUSTE RACING

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

http://www.manton.se/

Dissa sender deg et par bak i customlengde\boltsirkel for 900nok

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    alle de klistremerka, har du noen sponsoravtaler eller er de der bare for tøft? synes bilen er såppas clean at den kunne klart seg foruten de

ellers ser det meget bra ut!
    Av det som er på nå pr. dags dato er det bare fra deler som er på bilen eller leverandør av deler til bilen, ingen spons + reklame for meg selv da, hehe.
    Men har fått littegrann spons (bare gode priser på deler) så det kommer mer reklame fra de + en del annet.

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    http://www.manton.se/

Dissa sender deg et par bak i customlengde\boltsirkel for 900nok
    Manton er allerede på saken! Har handla med han før og er helt topp. Må bare må målt nøyaktig hvor mange mm spacere jeg skal ha bak (får ikke gjort det før jeg tilbake fra jobb om 3 uker)
    Også skulle jeg hatt skjermbredderene på da, håper de kommer nå mens jeg er på jobb

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Lurer litt på hvordan hjulvinkler jeg skal justere til, hørt 3 grader negativ camber er greit, men hva med caster? Noen som har noe tips å komme med? Og spissinga helt rett eller kanskje litt toe-in?

Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Antall takk

Standard

Mest mulig caster! Da får du mye selvoppretting! Og spissing setter du som orginalt

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    Mest mulig caster! Da får du mye selvoppretting! Og spissing setter du som orginalt
    Hvor mange grader cirka? Går vell an å få for mye positiv caster også så det blir feil igjen?
    Men hvis du har mye caster, mye selvoppretting. Blir bilen vanskeligere å holde sidelengs i sladd lenge?
    At den på en måte vil prøve å rette seg opp selv? Har ingen erfaring med understells tuning, hehe.

Nå har jeg montert topplagringen sånn at fjærbeinet kommer lengst mulig ut. Bør jeg snu den litt å få dempertoppen litt lengre mot torpedovegg for å få mer caster?

Skal få hjelp av en kompis på bertel o.steen til å justere forstillinga, de har sånn laser verktøy så det blir 100%

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard Re: Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

Det er ikke noen fasit på hjulvinkler.
    Her påvirker alt på bilen hvordan det må være og den eneste måten å få dette bra på er å prøve seg frem.
    Magnus har ett poeng med castervinkelen, mere caster gjør at bilen retter seg fortere opp når du slipper rattet. Det vil også merkes når du holder i rattet at den helst vil rett frem.
    Camber må legges på for å få størst mulig kontaktflate mellom dekk og underlag. Her påvirker grepet i dekka, bilens vekt, rollcenter, dim på stabstag, foringer osv hvor mye du trenger. Det ender ut i hvor mye bilen krenger. Hvis bilen ligger paddeflat trengs nesten ikke camber. På bløtt underlag eller snø må den reduseres siden grepet reduseres og du ikke greier å oppnå like mye roll som på tørt underlag med bedre feste.
    Ekstrem camber vil også redusere bilens retningsstabilitet.
    Spissinga påvirker også i stor grad bilens retningsstabilitet. TOE out vil gi deg ørlittegranne bedre feste i sving men bilen oppleves ofte som nervøs rett fram.

Se på nascar der de kjører negativ camber på den siden som går i yttersving og positiv på innsiden, det er ikke tilfeldig. Det er for å få størst mulig kontaktflate.

Som du skjønner er det ingen fasit. Som ett utgangspunkt ville jeg lagt på ett par grader ekstra caster, satt camber til ca 2 grader negativ og spissinga såvidt mot TOE in.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

15. Takk SirKim takket for denne posten
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

Jeg kjører 4 grader camber forran pga volvoen er så myk i seg selv. har sellholmstabstaga på max med org caster og possitiv spissing for litt bedre turn-in. Lager ramme forsterkning over\under fronten når motorn er på plass. Regner med å gå ned litt på cambern da. Var i Japan for noen uker siden. Der hadde "JGTC" bilene vi så på omtrent ingen camber. Var så vidt mulig å se noe på forhjula

Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Antall takk

Standard

Eg kjører 4 grader camber og spissing og caster som orginalt. funket som faen
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

Takk Til:

Bcb og L-m-r

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Det er ikke noen fasit på hjulvinkler.
    Her påvirker alt på bilen hvordan det må være og den eneste måten å få dette bra på er å prøve seg frem.
    Magnus har ett poeng med castervinkelen, mere caster gjør at bilen retter seg fortere opp når du slipper rattet. Det vil også merkes når du holder i rattet at den helst vil rett frem.
    Camber må legges på for å få størst mulig kontaktflate mellom dekk og underlag. Her påvirker grepet i dekka, bilens vekt, rollcenter, dim på stabstag, foringer osv hvor mye du trenger. Det ender ut i hvor mye bilen krenger. Hvis bilen ligger paddeflat trengs nesten ikke camber. På bløtt underlag eller snø må den reduseres siden grepet reduseres og du ikke greier å oppnå like mye roll som på tørt underlag med bedre feste.
    Ekstrem camber vil også redusere bilens retningsstabilitet.
    Spissinga påvirker også i stor grad bilens retningsstabilitet. TOE out vil gi deg ørlittegranne bedre feste i sving men bilen oppleves ofte som nervøs rett fram.

Se på nascar der de kjører negativ camber på den siden som går i yttersving og positiv på innsiden, det er ikke tilfeldig. Det er for å få størst mulig kontaktflate.

Som du skjønner er det ingen fasit. Som ett utgangspunkt ville jeg lagt på ett par grader ekstra caster, satt camber til ca 2 grader negativ og spissinga såvidt mot TOE in.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
    Takk for svar. Ja har lest en del på nettet og er mye fra bil til bil, derfor jeg spør hva folk kjører med på disse bilene

Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Takk for linker, skal lese gjennom når jeg får tid i lunsjen idag

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Jeg kjører 4 grader camber forran pga volvoen er så myk i seg selv. har sellholmstabstaga på max med org caster og possitiv spissing for litt bedre turn-in. Lager ramme forsterkning over\under fronten når motorn er på plass. Regner med å gå ned litt på cambern da. Var i Japan for noen uker siden. Der hadde "JGTC" bilene vi så på omtrent ingen camber. Var så vidt mulig å se noe på forhjula
    Ok takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    Eg kjører 4 grader camber og spissing og caster som orginalt. funket som faen
    Godt og høre hehe. Blir noe sånnt her og, men har du montert topplagringa samme som meg?
    Mener du sa det engang, eller har du endret på det, slik at dempertoppen kommer litt mer inn mot torpedoveggen eller har du montert den sånn at du får fjærbeinet lengst mulig ut?
    Grom den bilen din

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

4 grader negativ camber, 7 grader positiv caster, og littebittegrann positiv spissing, så tror jeg det blir bra ?

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Da har tråden bikket 200.000 visninger, det er jo litt gøy

Er fortsatt på jobb i utlandet men fått melding om deler er på vei så da blir det action når jeg kommer hjem

22. Takk kjetil r takket for denne posten
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Antall takk

Standard

du skal ikke til våler i slutten ev mai eller? 3-4 negativ camber burde være greit.
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

Skogen Performance

KSR.no
    Myranes.com

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    du skal ikke til våler i slutten ev mai eller? 3-4 negativ camber burde være greit.
    Hvis bilen blir klar. Er enda på jobb.
    Men hjemme nå ligger det glassfiber koffertlokk, skjermbreddere, clutch og alt av deler til bmw kassa, tauekroker, ratt osv
    Eneste jeg må gjøre er kjøre å få lagt på noe dekk på BBS hjula og måle meg fram til hvor store spacere jeg må ha for at det blir perfekt.
    Og stefan sier at han har laget ferdig hylsene, håper de også kommer nå snart da så jeg kan få skrudd alt i hop

Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Antall takk

Standard

høres bra ut! håper du blir ferdig
    skal opp og være der hele helga jeg men blir nok uten bil for venter jo på deler :( men er vell meninga at det skal med tre biler fra teamet opp.blir i værtfall en e30 som skal få smake der oppe så moro blir det uansett

Skogen Performance

KSR.no
    Myranes.com

26. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Til uka nå starter jobbinga på bilen!
    Fått en kar til å lakkere for meg også nå, koffertlokk og skjermbreddere.
    Fått bestilt spacere, 2x50mm + 4x35mm til BBS felgene.
    Dekk blir kjøpt og lagt om til uka.
    Hylsene fra Stefan er på vei (faktisk fått sporingsnummer å greier)

ENESTE delen jeg mangler er slange til slavesylinderen, må lage til noe der når jeg får inn kassa.

28. Takk kjetil r, Dimmern, Moseby Racing takket for denne posten
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Antall takk

Standard

tipp topp tommel opp!!!!!! blir fest i verkstedet framover da!?

Skogen Performance

KSR.no
    Myranes.com

Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

I kveld ramla m90 kassa i gulvet. Clutchen var helt ferdig hvertfall.. Hehe!
    Bilder kommer. Skru i morgen også

Side 81 av 115 FørstFørst ... 31 71 79 80 81 82 83 91 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •