Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 80 av 115 FørstFørst ... 30 70 78 79 80 81 82 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1.976 til 2.000 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1976
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Hvor stor hullsag har du egentlig brukt på dører ?
    Ser veldig bra ut som vanlig Frigstad Du skuffer ikke

  2. #1977
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Brukt 52mm overalt også i tillegg 76mm en del på bakdørene


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #1978
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Passasjer dør



    Førerdør





    Bygd om bryterpanel med vindusheiser og eksos temp måler



    Servo knappen får byttes ut til noe annet.. Launch control knapp kommer på rattet

  4. #1979
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    husker ikke art nr på alu radiatoren din?rå bil btw!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #1980
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...ry=volvo%20940

    han her har panser og bagasjelokk i karbon tilsalgs

  6. #1981
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    husker ikke art nr på alu radiatoren din?rå bil btw!
    Nei, er en griffin race radiator kjøpt hos summit. Tok mål av hvor stor jeg kunne ha og kjøpte bare en som passet.

    Sitat Opprinnelig postet av turbohaugen Vis post
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...ry=volvo%20940

    han her har panser og bagasjelokk i karbon tilsalgs
    Glassfiber koffertlokk er på vei fra sverige

  7. #1982
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Da tar jeg meg en liten påskeferie til varmere strøk!

    Venter fortsatt på deler til forstillinga, men nå er det gode nyheter på gang, så håper jeg har de snart!

    Bestilt JDM breddere, 4 puck sinter clutch, glassfiber koffertlokk, 4 stk innfelte racelåser, 18" BBS replica felger +++ litt div



























    Vurderer å legge Lamin-X på allt av lykter (Smoked)


    Pressa slange til servo




    Venter på noen hylser før jeg kan sette bærearmen som jeg vil, så derfor har jeg ikke laget styrestag forlengere enda før jeg vet åssen det skal stå.

  8. Takk kjetil r takket for denne posten
  9. #1983
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Syns det er litt synd og skjære sund hjulbuer og poppe på breddara på ein såpass strøken og stilfull bil men..Skjønner at du trenger meir plass

    Spent på og høyre korleis understellet funkar eg!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. Takk kjetil r takket for denne posten
  11. #1984
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Et virkelig fantastisk syn denne bilen din Frigstad, må si jeg er en smule misunnelig
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  12. #1985
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    jeg å driver med jdm breddere fra 240z om dagen, men hvordan blir det på 740 med ikke runde hjulbuer? sett det et sted?

  13. #1986
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    jeg å driver med jdm breddere fra 240z om dagen, men hvordan blir det på 740 med ikke runde hjulbuer? sett det et sted?
    "Tveite Performance" har det på sin 740.

  14. #1987
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    se der ja, så jo bedre ut en org

  15. #1988
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Venter på noen hylser før jeg kan sette bærearmen som jeg vil, så derfor har jeg ikke laget styrestag forlengere enda før jeg vet åssen det skal stå.
    Sliter du også med for stor vinkel på uniballsen?
    Du venter ikke på ny bærekuleerstater med vinkel på?

  16. #1989
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    vinkelen på uniballsen er ikkje bra på mine når den henger fritt.. men når den står på hjulene så er den bra
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  17. #1990
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    vinkelen på uniballsen er ikkje bra på mine når den henger fritt.. men når den står på hjulene så er den bra
    Hvordan er vinkelen på bærearmen?
    Og hvor mye camber kjører du med da?
    Jeg prøvde med på å flytte hjulet en del ut og med litt negativ camber, men da bunner jeg kula.
    Må enten kjøre med positiv camber eller ha bærearmen langt under 90grader for å ikke bunne kula.

  18. #1991
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Ja litt synd brage, men bilen har utviklet seg fra å være en små harry rånebil, til noe halv veis, å nå blir det racing for alle penga. Har store planer til neste år, bur og motor. Må ha plass til hjula så da blir det breddere 5cm på hver side, foran og bak, lakkert i bilens farge. Custom spacere bak for perfekt stuk med BBS felgene, og ca 3 grader negativ camber foran + rør bære armene + enda 4 cm bredere (spesiallagde hylser for å forlenge bærearmen enda mer) også spacere der og.

    Angående vinkelen så tror jeg den er grei nok når bilen står på hjul, men er jo ikke ferdig der foran enda, venter på hylsene til bærearmene. Vinkelen på bærearmen og styrestagene blir helt like. Får se åssen det blir når ting er på plass

    Tror jeg må flytte væskebeholderen til håndbrekket lavere, da det virker som det renner over i hoved tanken. Også lurer jeg på hvor mye hester jeg kan prøve å dra ut, bremsa 338hk i motor (294 på hjul) på 1,3bar. Og nå er kammen timet korrekt, kunne justere en halv tann på kamdrevet! Også kanskje stille opp til 1,5bar? Kan jeg klare 350hk på hjul kanskje?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #1992
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Korleis gjer du det med vakum til bremsekraftforsterkeren? Tar det frå innsug, eller har du eigen vakumpumpe?

  20. #1993
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Tror jeg må flytte væskebeholderen til håndbrekket lavere, da det virker som det renner over i hoved tanken. Også lurer jeg på hvor mye hester jeg kan prøve å dra ut, bremsa 338hk i motor (294 på hjul) på 1,3bar. Og nå er kammen timet korrekt, kunne justere en halv tann på kamdrevet! Også kanskje stille opp til 1,5bar? Kan jeg klare 350hk på hjul
    Du skal i teorien klarer 350hk helt fint. I min beregning havner du på 367hk på hjul nå som alt er justert riktig på 1,5bar
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  21. #1994
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Angående vinkelen så tror jeg den er grei nok når bilen står på hjul, men er jo ikke ferdig der foran enda, venter på hylsene til bærearmene. Vinkelen på bærearmen og styrestagene blir helt like. Får se åssen det blir når ting er på plass

    Tror jeg må flytte væskebeholderen til håndbrekket lavere, da det virker som det renner over i hoved tanken.
    Jeg får prøve litt mer på min, ender nok med å lage nye plater med mer vinkel på enn 3 grader.

    Har du egen beholder for håndbrekket?
    Du må ha samme beholder til håndbrekk og bakbremsene, ellers vil du flytte over bremseveska.

  22. #1995
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    Jeg får prøve litt mer på min, ender nok med å lage nye plater med mer vinkel på enn 3 grader.

    Har du egen beholder for håndbrekket?
    Du må ha samme beholder til håndbrekk og bakbremsene, ellers vil du flytte over bremseveska.
    Nei de må være i samme høyde, ellerså renner det over, har gått bra på min:-)

  23. #1996
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbohaugen Vis post
    Nei de må være i samme høyde, ellerså renner det over, har gått bra på min:-)
    Jepp, tenkte bare litt feil.
    Fikk høre at jeg ikke kunne ha beholder rett på håndbrekket inne i bilen, da vil man flytte over, men om dem har samme høyde vil den renne tilbake til den med minst nivå.

    Men hvorfor ikke bare bruke et T stykket på orginale beholderen? Så slipper man å kødde med 2 beholdere.

  24. #1997
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Er sånn det skal være i følge sellholm. Har flyttet beholderen lenger ned nå, tror det ble greit. Kan bruke brekket nå selvom bakbremsene er koblet ut med line lock.

    Også har jeg fått sveist inn nippel til eksostempen i dp og montert den med føleren i og bredbåndslambdaen. Og fått inn tårnstaget igjen SPAL vifte kommer til uka fra protrim, da blir motorrom ferdig for i år. Men jeg reiser på jobb 9/4 og blir borte 4 uker. Å venter fortsatt på deler fra LMR og Myranes! I morgen skal jeg hente BBS felgene


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #1998
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    begynner og bli skikkelig racerbil detta nå frigstad gleder meg til og se bilen din på treff til sommeren
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  26. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  27. #1999
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Har ikke kikka i tråden din nå og ser at jeg har gått glipp av noe ja Veldig my bra arbeid. Litt skepisk til bruk av så mye AN slanger. Man ser ikke når de begynner å morkne/få skade og hvis de ikke blir montert korrekt begynner de fort å lekke. Kjøp hvertfall beste kvalitet Regner med at du har brannslukningsapparatet lett tilgjengelig under kjøring.. hehe neida
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  28. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  29. #2000
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    stå på gut

    missunder deg litt detta
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  30. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
Side 80 av 115 FørstFørst ... 30 70 78 79 80 81 82 90 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •