Et dumt spm kanskje, men du skal bore og hone blokka?
Et dumt spm kanskje, men du skal bore og hone blokka?
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Tenkte litt på det når jeg handla. Disse er jo til 81mm, altså samme som blokka. Så får vell ikke borra 1 od da, eller? Skal hvertfall hone.. Men er du 100% sikker på at syl blir ovale etter pressing av stavene? I tilfelle da så må jeg tenke litt på hva jeg skal gjøre![]()
Sist endret av Amundsen T5r; 16/04/13 kl 19:01
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Jeg har sett Amundsen og han er ikke akkurat feit, så der er det ikke mye å hente
Mange av oss andre derimot har jo litt å gå på(uten å nevne navn)
Detti blir råbra. Skal bli morro å se tiden på SS2 på denni. Jeg skal gjøre alt i min makt til å henge på, men tror ikke går når du får denne ferdig og lært deg å kjøre den.
Stå på![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Hehe! Er nok noen kilo å hente her å![]()
Takk, arti å høre du har trua![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
lite tips fra meg Amundsen hvis Zeeker kjører fra deg kan du ta han med bort på satay/barish trur han syns babben der var god![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
NOEN som endelig har skjønt hvordan endetankene skal være... Tor 24 skulle ikke tilfeldigvis være et innvirkende moment?
Extratips... hvis du lager innsideradien breiere i kurven enn ytterradien så er du inne i NASA-tech![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 19/04/13 kl 14:44
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Designet ser bra ut
Litt OT, men hvordan er det hvis man koner svakt fra bunn å har uttak på topp? 3.5"
En fryd for øye Chris at du er i gang med de nye endetankeneser meget bra ut. DET er hva du skal bruke tia på og ikke hullbore over alt hehe
![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
D e flotte. Har ikke dårlig tid jeg![]()
Mega gromt![]()
Får du gjort nåke om dagen Chris?
Kor tjukke plater bruker du til intercooleren?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Lite framgang om dagen. driver å møbelerer og utvider verkstedetmen er vell igang igjenn snart. bruker 3mm plate
![]()
Her skjer det ikke mye om dagen. Men har planer om å få gjort litt snart... Var på våler i helga å satt på med en e30 med 700hjulhk, hjelper på motivasjonen gitt!![]()
Fikk ratt av dama, ikke feil det
Ang intercooler blei det så mye krøll og så stygt med det jeg begynnte på litt lenger opp her, så startet på noen nye.
Lagde pappmaler ala Hilmersson's manta sin patent.
Er jo ikke så mange e30 på gatebil da. hehehe... stig bredesen heter han.
Du kan jo også lagt ett skjult feste. Så slipper du bolt-hode på toppen av plata.
Jeg tok ett flattjern og svesite på noe fester i endene og skrudde fast dette i de skråveggene ved lyktene.
Si fra hvis jeg skal slette bildene
![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
festene har jeg lagd både oppe og nedeer sidetankene som er under mod for å få mer nytte av hele kjøleskapet
![]()
Ahh..Og jeg som trodde jeg hadde værdens beste ide nåHaha
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Hehe![]()