Er vel ingen vits i dette tilfellet uten at kvaliteten på jobben holder høy standard? Så jeg regner med at det gjøres skikkelig.
Er vel ingen vits i dette tilfellet uten at kvaliteten på jobben holder høy standard? Så jeg regner med at det gjøres skikkelig.
Sist endret av larsverm; 15/04/13 kl 11:40
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Eg har dei. Dei er heile, men er ikkje heilt sikker på om dei er strøkne.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Har du hørt noe fra lakk-gutta? Har de kommet i gang?
Må da snart komme igang nåLenge siden påsken nå
Kan være jeg blander mellom deg og Martin, men en av dere skulle vel få påbegynt jobben i påsken?
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Leverte bilen forige helg og de skal begynne på den denne helgen.
Får håpe det blir tatt noen bilder underveis slik som det ble gjort med Martin sin.
Send meg gjere bilde av listene dine Øygard. Så lenge de er hele og fine og ikke er missfarget eller ekstremt ripete så er det godkjent. Er det litt "skavanker" på de så kan jeg sikkert få ordnet det.
De andre listene jeg hadde for hånden var egentlig feil type. De var til gammlere 240 slik som de svarte jeg bruker nå. De nyere går kun oppå lampene og ikke ned langs grillen. Har du de svare plastdekslene som er montert på lamene ved siden av grillen så er jeg intressert i de også.
På en anne side så kan jeg sikkert ta meg en tur på hoggeren å finne noen.
Her kommer det noen bilder fra lakkeringen.
Tror det var en lang dag for de igår. Nå gjenstår bare det svarte rundt rutene og div andre deler som er svarte.
Listene gjenstår også. De skal taes etter jeg har hentet bilen pga. jeg glemte å levere skvettlappene.
På bildene ser det ut som at dette blir meget bra. Gleder meg til å se den med egene øyer.
Ser der ja, flinke gutter!
Ser veldig bra ut, blir gøy å få henta den igjen nå etterhvert.
Nydelig!Dyktig kar han lakkereren deres.
Sendt fra min Note II
Lekkert!
Dette blir knallbra!
Gleder meg til å se bilen ferdig montert
Hvordan blir det nå med ny lakk og klarlakk?
Kommer fargen til å like fort "rosa/solbleket" nå, eller kommer klarlakken til å forhindre dette?![]()
Nydelig![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Nå er også det svarte på toppen av dørene lakkert.
Det ble også lagt ny "bodyskydd" på kanalene.
Listene blir tatt etter at jeg har hentet bilen som mest sansynlig blir midt i uken som kommer.
Stor takk til 2 dyktige karer hos Nøtterøy billakkering.
Sist endret av Øyvind G; 21/04/13 kl 14:34
RåttNydelig!!!
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Det blir nok flott.![]()
Men en sak jeg lurer på: Jeg har hatt inntrykk av at det er ganske mange lag i den originale lakkeringsprosessen fra fabrikk, for å motvirke rust og slitasje og så videre. Hvordan blir det med alt det etter omlakkering?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
det er ganske feil, originalt er det nesten ikke Noe maling på bilen, for att produsenten sparer masse masse penger på å kjipe inn på lakk. Det er ganske mye mere maling på bilen etter den har vært hos lakkereren enn det var originalt på bilen. På Øyvind sin er det hvertfall MERE EN NOK maling
EDIT: han polerer jo så mye att han trenger litt ekstra og gå på.![]()
Det er godt å høre. Tok noen målinger før den ble sendt til dere og da var det flere steder som lå rundt 100um. Jeg målte grunningsflekken på takluken (der jeg har brent igjenom lakken) til ca 80um så det var enkelte steder det var veldig tynn lakk. Målingene man får er en totalverdi av lakk og grunning. Hvis grunningen er på 80um over hele bilen (noe man ikke vet) så vil det da si at der jeg måler 100um er det kun 20um med lakk.
Veldig ofte ligger lakktykkelsene rundt 150um (+/-) på biler som ikke er omlakkert.
1000um = 1mm (for de som lurer)
Blir spennende å høre hvor mye det er på den nå da;-) burde være mer enn nok til at du kan herje en stund med poleringsmaskinen nåhehe:-)
"Learning By Doing"