Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  633
Side 29 av 73 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 1818

Tråd: Amundsen's Volvo 240 T5.

  1. #701
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Det er nok mulig, men trur det er veldig vanskelig når det ikke er dritstort hull å få det nedi Du burde heller kjøre på med catchtank da. Hjelper vell litt på skvulping når du har lite fuel. Er 2 halvstore biter som ligger nedi der

    Ja arti å juge litt, hehe. Takk for kommentar, arti å høre sånn
    Sist endret av Amundsen T5r; 23/03/13 kl 12:01
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  2. #702
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Noen bilder på hvor tanken havner. Trur detta er bra plassering mtp vekt.






    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  3. #703
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut =)
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  4. #704
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke sette den rett over akslingen og evnt har på fylling i bakvinduet? lage det av plexi eller noe sånt? då får du litt mere vekt framover?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #705
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Hadde gått ann det selvfølgelig, men da måtte jeg fellt den inn i brannveggen.. Føler det er nok ommatarbeid her nå. Jeg er veldig fornøyd der den står nå, ikke mange inne her som har den så langt inn mot bilen
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  6. Takk volvobrage takket for denne posten
  7. #706
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Litt småletting i motorrom, ikke ferdig enda.







    Har småstuka litt med en 745 jeg handla for en stund siden. Han som hadde den før(kamerat), var uheldig å sladda inn i et tre i vinter.
    Så har vært litt å gjøre, lakkerte i dag































    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  8. #707
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Helt utrulig flink du er med hendene! Tenkt tanken på å kjøpe biler og prøve meg på samme jobben sjøl flere ganger, men jeg har bare ikke ferdighetene. Var ikke litt synlig engang på bildene at det har vært skade der. Med unntak for farge skillet.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #708
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Helt utrulig flink du er med hendene! Tenkt tanken på å kjøpe biler og prøve meg på samme jobben sjøl flere ganger, men jeg har bare ikke ferdighetene. Var ikke litt synlig engang på bildene at det har vært skade der. Med unntak for farge skillet.
    Takker Morro å høre!

    Nja sparkeljobben vart så som så. Bilen er ikke noe praktekemplar fra før av så var ikke helt nøye
    Har ikke helt ferdighetene jeg heller, men så lenge intressen er der så er mye gjort!
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  10. #709
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Ferdig lettet motorrom. (mob bilder)



    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  11. #710
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Amundsen's Volvo 240 T5' 90quattro bakstilling! ''WRC'' bur++

    Blir så grom denne bilen skikkelig racing, det liker vi


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #711
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut
    Men ser ikkje heilt poenget med å gå løs med hullsagen overalt, du sparer jo kanskje 1 kilo, men gjør
    stålet svakere? hadde det ikkje vært enklere og bare la vær og sveise inn ett av røra på buret?
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  13. #712
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Stålet blir faktisk sterkere og lettere om du gjør det rett. Om du tar nok hull så sparer du faktisk ganske mye vekt!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  14. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  15. #713
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gneizten Vis post
    Ser bra ut
    Men ser ikkje heilt poenget med å gå løs med hullsagen overalt, du sparer jo kanskje 1 kilo, men gjør
    stålet svakere? hadde det ikkje vært enklere og bare la vær og sveise inn ett av røra på buret?
    Du kan være glad du tar feil Hvis ikke hadde du aldri turt å satt deg inn i et fly
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #714
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Stålet blir faktisk sterkere og lettere om du gjør det rett. Om du tar nok hull så sparer du faktisk ganske mye vekt!
    Jupp, skal det bli sterkere må hullene dimples
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #715
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Dimples = stanses slik at de går innover?

  18. #716
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Dimples = stanses slik at de går innover?
    Jepp, en skrå kant
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. #717
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Jepp, det jeg tenkte.. Spørs om jeg og får ta i bruk litt hullsag senere da :-)

    Blir bra dette Amundsen! Søm sveising i tillegg eller?

  20. #718
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Sømsveising har nok ingen hennsikt her. Buret er sveisa i karosserier forran og bak, så vridninger slipper jeg nok
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  21. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  22. #719
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Sømsveising har nok ingen hennsikt her. Buret er sveisa i karosserier forran og bak, så vridninger slipper jeg nok
    Så mye rør som du har styra med så kunne du EGENTLIG bare laga en rørrammebil og tatt avstøp av et 240 kaross og festa uttapå rørramma etterpå Da kunne du laga bærearmer og understell helt som du ville og fått så nært til optimale hjulvinkler som mulig, spart vekt også Redskapen skal jo kun brukes bå bane allikevel...
    Sist endret av Njål Nilssen; 12/04/13 kl 22:30
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. Takk ArneR takket for denne posten
  24. #720
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Har vært inne på tanken, men det gikk over
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  25. #721
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Stålet blir faktisk sterkere og lettere om du gjør det rett. Om du tar nok hull så sparer du faktisk ganske mye vekt!
    Hmm.. hvis man borer 100 hull på ca 50-60mm dia så sparer han rundt 2-3kg (hvis jeg ikke har regnet veldig feil her). Syntes det er veldig bortkastet tid med mindre man dimpler hullene som faktisk gjør konstruksjonen stivere. Hvis bilen skal lettes, som etter min mening også er litt bortkastet når man skal ha 500-600 turbohester på en gate-bane-bil som ikke skal kjøre konkurranse, så ville jeg begynt med å erstatte vinduene med lexan, kappe bort mest mulig metall i dører (hele flater) og erstatte karosserideler med glassfiber/karbonfiber
    Og en annen ting som jeg ville tenkt på når bilen lettes er faktisk vektfordelingen og tyngdepunkt.

    - fjern mest mulig vekt høyt oppe, her har han jo fjernet tak for til fordel for lettere materiale regner jeg med
    - Fjern mer vekt i fremdel av bilen og ikke så mye bak på 240. Kapp bort mesteparten av frontparti og selvsagt fjern alustøtfangerene. Bytt panser og skjermer med glassfiber.
    - Flytt ting fra motorrom til bagasjerom, feks batteri, evt også radiator..
    - Senk motor/gir så mye som mulig
    - Prøv deg frem med vektfordeling og økt grep bak med å legge på lodd (lavt plassert) bak, på bane. Har man sterk motor betyr noen ekstra kilo frem eller til ingenting..
    - Slanke seg noen kilo

    Lykke til videre med prosjektet Veldig bra arbeid så langt..
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  26. Takk Njål Nilssen, ArneR takket for denne posten
  27. #722
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Jupp, skal det bli sterkere må hullene dimples
    Stemmer det, men ser ikkje at noen hull dimples her? og da blir vel dette noe bortkastet? slik Tor 24 skriver må en ha rundt 100 hull for å få 2-3kg..
    Etter min mening ser det bedre ut uten masse hull her og der og heller glatte flater, men dette er vel smak og behag
    Men imponerende arbeid uansett
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  28. #723
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Hullboring er litt racing da
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  29. #724
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Nei, helt riktig! Jeg sparer ikke mye vekt på å hullborre, MEN allt hjelper.. Så syntes jeg det ser litt kult ut, hehe.

    Nesten allt torgeir skriver over her skal jeg jo gjøre, så jeg har selvfølgelig en plan ang vekt og vektfordeling.
    Sist endret av Amundsen T5r; 14/04/13 kl 20:13
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  30. #725
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Kommer til å kjøre org stempler sia dem tåler det jeg skal ha ut av maskinisten, så kjøpte stemplene til sirkim her inne.






    Blir nye stempelringer!

    Etter en runde med vaskefilla





    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  31. Takk SirKim takket for denne posten
Side 29 av 73 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •