Den er ikke veik, nei, bortsett fra ved ca 3.5-4mm og opp for en kam til dette sylindervolumet, flowverdiene og turtallet.. Men som du nevner her:
så er den ikke den verste å putte inn.I farten mener jeg å huske at jeg målte A-kammen til 224 v /1,27 og at D-kammen er 228.
Jepp. Og det har jeg heller ikke benektet på noen måte. Jeg sier bare at mange av de kammene som i dag er anerkjente profiler til Volvo's 8V topper ikke er så bra som de kunne være, men de gir et ok resultat for lite utgifter.Ja, og poenget er at det finnes mange gode kammer og kamprofiler å velge mellom.
Det er sånn det er... hvor mange vet hvem motorbyggerene er i verdensseriene? Hvem bygde siste NASCAR-motoren som vant i helga? Ingen vet.. men føreren vet de.. Jeg har ikke noe problem med det, så PR-kåt er jeg ikke...Det er i denne gaten ja.![]()
Ulemper som jeg ikke har sett noe til, så kan du være så snill å fortelle meg hva de er? For jeg har ærlig talt ikke funnet noen ulemper så sant Acc/Vel/Jerk-tallene er innenfor ok verdier. Dog, når de har spinnville verdier (oftest pga dårlig / feil sliping) så får en flyt og all verdens trøbbel.. men de er det langt imellom.Sånn er det bare. Dette har man visst siden 1960 tallet. Problemet har vært ulempene med dem.
Beklager, men når folk i 20 år ler av deg for at du bygger motorer på din måte og først i de siste årene begynner å skjønne at du ikke bare synser vilt, så blir en litt sånn "Meg mot røkla"... Jeg har aldri vært i det gode selskap, og savner det ikke heller. Som Peder'n sa en gang.. "En skjønner at du er motorbygger, Bjørn... du er sær akkurat som alle andre motorbyggera"..Det hverken sier eller tror jeg, men nå er du tilbake til slik enten eller opplegg.
Hvilken motor utviklet det?Flott. Den er god.
Jeg har tilgode å se noen gode og reelle resultater som viser positiv utvikling siden 1990 tallet. Da tok de borimot 550 NM I GJENNOMSNITT pr. 500 ccm sylinder fra 4000 - 7000 o/min på bensin. Peak tall er for unger som ikke vet bedre enda. :(