Det var et enkelt spørsmål. Har du målt ut en V, slik som jeg har, så er det vel da vel ikke vits å kverulere om det? Jeg ville bare se om du var i nærheten av mine verdier, for å bekrefte at jeg ikke var helt på jordet...
Kunden har alle valg han vil ha. Om han vil kjøre en standard kam, en fra Nisse Hedlund, en fra KG, en fra indre Mongolia eller annet sted så kan han gjerne det, jeg derimot foretrekker å selge de kamprofilene jeg ser gir kundens motor mest innenfor det området han skal bruke den. Tvinger ikke på noen noe som helst, vil de ikke at jeg skal spec'e kammer eller selge dem noe fordi de har en helt brukandes rep-slipt K-kam liggende så er det helt greit for meg. Jeg selger faktisk hyllevarekammer fra Newman, CatCams, KG og enhver annen leverandør hvis profilen er slik matten sier den skal være for å ikke være helt i bakleksa..Det er ingen mellomting med "dere". Leserene skal få inntrykk av at de må velge mellom 30 år gamle drittkammer og "Deres" unike og helt nyutviklede revolusjonskammer.
Det er ikke slik det er i virkeligheten.
Ok, forklar meg da hvordan jeg kan selge flere "spesialslipte revolusjonskammer" uten klager fra kunder som kommer tilbake. Jeg har hatt EN hendelse, men det viste seg å være en nedkjørt løfter grunnet det faktum at 0W-20-olje og 140 graders oljetemp ikke er spesielt bra på eldre Ford med stive fjører.Jeg har en forklaring på det der. Jeg har sett tilsvarende 100 vis av ganger før.
Tror du JEG har enorme mengder selvtillit??Man observerer til stadighet individer i dette miljøet som besitter helt ekstreme mengder selvtillit. (Gudene må vite hvorfor når men ser på prestasjonene deres.)
Jeg påstår ikke at du er en av disse, men at dine tanker og ideer ligger fremfor hele kamindustrien og de som konkurrere med disse aktuelle motorene + motorbyggerene deres, det har jeg bare ingen tro på.
Det blir sånn Siddispreg på det. "Alle andre enn JEG (gjerne i 3. person) er idioter og JEG er bare best på ALT og sånn er det bare", men hvor er prestasjonene å se??
Hvor er alle disse SWR/KM motorene å se??. Kan man få bekreftet noen prestasjoner??
Hvis man har prestert gode resultater i haugsvis så MÅ det da være mulig å vise til noe?
Selv jeg kan gjøre slik, uten å forsøke å stjele noe som helst kreditt fra den flinke eieren:
http://www.youtube.com/watch?v=9XhwqIps-ygHAHAHAHAHAHAHHAHAAAAA!...pes..pes..HHHAHAHAHAHHAHA HAAAA!!
Finner neppe noen som er mer nervøs for å teste noe som ikke er sannsynliggjort på alle mulige måter før det faktisk gjøres. Jeg har nervene utenpå huden før selv en nesten standard motor skal startes, så lite tillit til egen kunnskap har jeg... Mine tanker og ideer ligger ikke foran noen, men mer internasjonalt anerkjente folk enn meg har sagt at f.eks. kjente firmaer med guru-status i kamindustrien i England ikke kunne slipt en optimal profil om livet deres hadde stått på spill..(deres ord, ikke mine). ...og kopiering av lober firmaene imellom er mer utbredt enn du tror. Dog burde du VITE det hvis du har målt ut mange kammer i ditt liv...
Jeg spec'et de første trimkammene til Mitsu's 6G72-motor som ble laget noe sted, og med de utviklet vi over 700 hk fra en 3-liter på pumpebensin til gatebruk for snart et tiår siden. Men du ser ikke så mye til de, fordi kunden har ikke bodd på banetreff... forhindrer ikke at vi var først over 600whp på 98 på den motoren. Slo de anerkjente gutta - firmaer - fra over dammen med 3 år. Vil du se bilen i 2008, full av bagasje, 2 mann i bilen, fullt utstyrt med skinnseter etc mot en ribba Supra på dragslicks (med varme hjul) på C16 med en mann i bilen og bremsepapirer på 750hk på nav fra dagen føre, værsågod. http://www.youtube.com/watch?v=_FzSflyU3JI Les gjerne under hvor gebban sier hvordan det gikk...
Og jeg er faktisk motorbygger for folk som konkurrerer mot motorer fra andre anerkjente motorbyggere her i landet, og når vi lager motorer med mindre kubikk, halve påkosten, lavere ladetrykk, samme dreiemomentet på topp og noen hundre Nm mer på 3000 rpm, bedre respons og samme toppeffekt... greit, da gjør jeg det vel feil da.![]()